Δικαιώθηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία για τις κρατικές ενισχύσεις του 2002

Νέα δεδομένα δημιουργούνται για την Ολυμπιακή μετά τη χθεσινή δικαίωσή της από το Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, το οποίο έκρινε ότι ορθώς έλαβε το 2002 κρατική ενίσχυση ύψους 4,85 εκατ. ευρώ για να αντισταθμίσει τις ζημιές που υπέστη συνεπεία των τρομοκρατικών επιθέσεων κατά των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2001. Η απόφαση του Πρωτοδικείου ακύρωσε παράλληλα την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2006, η οποία περιόριζε το ύψος της ενίσχυσης στο 1,96 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.

Νέα δεδομένα δημιουργούνται για την Ολυμπιακή μετά τη χθεσινή δικαίωσή της από το Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, το οποίο έκρινε ότι ορθώς έλαβε το 2002 κρατική ενίσχυση ύψους 4,85 εκατ. ευρώ για να αντισταθμίσει τις ζημιές που υπέστη συνεπεία των τρομοκρατικών επιθέσεων κατά των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2001. Η απόφαση του Πρωτοδικείου ακύρωσε παράλληλα την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2006, η οποία περιόριζε το ύψος της ενίσχυσης στο 1,96 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ.Χατζηδάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων ανέφερε: «Η Ολυμπιακή βρίσκεται σε βαθιά κρίση εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχουν ορισμένοιοι οποίοι θέλουν να μας πείσουν ότι η Ολυμπιακή μπήκε σε κρίση τους τελευταίους μήνες.Δεν νομίζωότι πείθουν παρά μόνον τον εαυτό τους». Ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι η διοίκηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών κάνει μια σοβαρή προσπάθεια να μειώσει σημαντικά τις συνέπειες της κρίσης. Δεν περιορίζεται, όμως, η έκταση της κρίσης με επέκταση του κύκλου των εργασιών της Ολυμπιακής ούτε με συνέχιση ζημιογόνων δραστηριοτήτων. Αυτά δεν συμβαίνουν πουθενά στον κόσμο. Από την πλευρά της η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθεια να δώσει λύση στο θέμα της Ολυμπιακής ως το τέλος του 2008, όπως έχει υποσχεθεί. Διότι πρέπει να γίνουν οι επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη συνέχεια επαφές με τους επενδυτές, μια σειρά από διαδικασίες.

« Περιμένουμε απ΄ όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους » τόνισε ο κ. Χατζηδάκης και χαρακτήρισε περίεργο το γεγονός ότι προχθές παρουσίασαν βλάβες συγχρόνως τρία αεροσκάφη με αποτέλεσμα να ματαιωθούν αρκετές πτήσεις.

Η δικαστική απόφαση
Χθες το Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων αποφάνθηκε ότι ορθώς η Ολυμπιακή έλαβε το 2002 κρατική ενίσχυση ύψους 4,85 εκατ. ευρώ. Υστερα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε μια ανακοίνωση για τις επιπτώσεις τους στον κλάδο των αερομεταφορών, με την οποία η Επιτροπή έκρινε ότι υπό ορισμένες προϋποθέσεις θα μπορούσε να επιτραπεί η αποζημίωση των αεροπορικών εταιρειών εκ μέρους των αρμοδίων κρατικών αρχών των χωρών της ΕΕ για τις δαπάνες που προκάλεσε το κλείσιμο του αμερικανικού εναερίου χώρου επί τέσσερις ημέρες (από 11 ως 14 Σεπτεμβρίου 2001), καθώς και για το πρόσθετο κόστος ασφαλίσεως.

Το 2002 οι αρμόδιες ελληνικές αρχές γνωστοποίησαν στην Επιτροπή τον τρόπο υπολογισμού της αποζημιώσεως υπέρ της εταιρείας Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες (ΟΑΥ), η οποία αφορούσε την απώλεια εσόδων από τη μεταφορά επιβατών και φορτίου, τις δαπάνες λόγω της καταστροφής ευπαθών εμπορευμάτων, τις πρόσθετες δαπάνες ελέγχων ασφαλείας, τις δαπάνες λόγω της ματαιώσεως (εν πτήσει) του δρομολογίου Αθήνα- Νέα Υόρκη και λόγω της ματαιώσεως της πτήσεως επιστροφής στις 11 Σεπτεμβρίου 2001, τις δαπάνες λόγω της προσγειώσεως και παραμονής στο Χάλιφαξ (από 11 ως 15 Σεπτεμβρίου 2001) της αρχικώς προβλεφθείσας πτήσεως με προορισμό το Τορόντο, τις δαπάνες πραγματοποιήσεως των εκτάκτων πτήσεων επαναπατρισμού («ferry flights») στις 18, 20 και 26 Σεπτεμβρίου 2001 και, τέλος, τις δαπάνες λόγω υπερωριών των εργαζομένων, καθώς και τις δαπάνες αυξημένης ασφαλείας.

Κατόπιν αυτού το ποσόν των 4.827.586,21 ευρώ καταβλήθηκε από το ελληνικό Δημόσιο στην ΟΑΥ τον Ιούλιο του 2002.

Το 2006, ωστόσο, η Επιτροπή αποφάσισε ότι η κρατική ενίσχυση της Ελλάδας προς την Ολυμπιακή συμβιβαζόταν με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο για την κοινή αγορά, όσον αφορά την αποζημίωση, μόνο μέχρι του ποσού των 1.962.680 ευρώ. Το ποσόν αυτό αφορούσε τη ματαίωση των επτά πτήσεων μετ΄ επιστροφής με προορισμό τη Νέα Υόρκη, το Τελ Αβίβ, το Τορόντο μέσω Μόντρεαλ και τη Βοστώνη, την προσγείωση και την παραμονή στο Χάλιφαξ της αρχικώς προβλεφθείσας πτήσεως με προορισμό το Τορόντο και τη ματαίωση (εν πτήσει) του δρομολογίου της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Αντιθέτως, η Επιτροπή θεώρησε ότι οι ματαιώσεις των πτήσεων της 15ης και 16ης Σεπτεμβρίου 2001, καθώς και οι «ferry flights», αποτελούσαν έμμεσες μόνο συνέπειες των τρομοκρατικών επιθέσεων. Ετσι, διέταξε την επιστροφή από την ΟΑΥ προς το ελληνικό Δημόσιο κάθε ποσού καταβληθείσας ενισχύσεως που υπερέβαινε τα 1.962.680 ευρώ.

Στη συνέχεια η ΟΑΥ ζήτησε από το Ευρωπαϊκό Πρωτοδικείο να ακυρώσει την απόφαση της Επιτροπής και έβαλε κατά της εκτιμήσεώς της ότι καμία ζημιά προκληθείσα μετά τις 14 Σεπτεμβρίου 2001 δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

ΣΥΝ: Προμελετημένη απαξίωση της ΟΑ

Για «κλιμακούμενο, προμελετημένο και καλά σχεδιασμένο εθνικό και πολιτικό έγκλημα συρρίκνωσης,απαξίωσης και ξεπουλήματος της Ολυμπιακής Αεροπορίας» κάνει λόγο ο υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ και βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Πειραιά κ. Π. Λαφαζάνης , σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη για την τύχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο κ. Λαφαζάνης αναφέρει ότι «ο κ. Χατζηδάκης και συλλογικά η κυβέρνηση είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι» και προσθέτει ότι «αυτά που συμβαίνουν με τη διαχείριση της ΟΑείναι πρωτοφανή,ανεπίτρεπτα και εγκληματικά, ενώ προκαλούν τη γενική οργή και αγανάκτηση». Επίσης κάνει λόγο για «απαράδεκτες συνεχείς απώλειες από την Ολυμπιακή slot σε ξένα αεροδρόμια (Λονδίνο,Φραγκφούρτη,Μόναχο) αξίας πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» και για «αδικαιολόγητες ακυρώσεις δρομολογίων του εθνικού αερομεταφορέα προς Φραγκφούρτη,Βουκουρέστι,Ντουμπάι και Θεσσαλονίκη».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk