«Δεν χρειάζεται κρατική στήριξη η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία»

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές ξεπερνούν τους δασκάλους και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Αρκεί μόνο το αντικείμενο της διδασκαλίας να είναι αδιαμφισβήτητα ορθό και χρήσιμο για την κοινωνία. Εν προκειμένω, το θέμα της κρατικής στήριξης προς τους πληγέντες επιχειρηματικούς κλάδους διχάζει όχι μόνο τους ειδικούς, αλλά και την κοινωνία. Ετσι, η προτροπή της αρμοδίας για θέματα Ανταγωνισμού επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ενωσης Νέλι Κρους…

«Δεν χρειάζεται κρατική στήριξη  η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία» | tovima.gr

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές ξεπερνούν τους δασκάλους και αυτό είναι ενθαρρυντικό.

Αρκεί μόνο το αντικείμενο της διδασκαλίας να είναι αδιαμφισβήτητα ορθό και χρήσιμο για την κοινωνία. Εν προκειμένω, το θέμα της κρατικής στήριξης προς τους πληγέντες επιχειρηματικούς κλάδους διχάζει όχι μόνο τους ειδικούς, αλλά και την κοινωνία. Ετσι, η προτροπή της αρμοδίας για θέματα Ανταγωνισμού επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ενωσης Νέλι Κρους προς τους ευρωπαίους εταίρους- Γερμανούς και Γάλλους πρωτίστως- να μην ακολουθήσουν το παράδειγμα των ΗΠΑ και να μην μπουν στον πειρασμό να στηρίξουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, δεν μπορεί αβασάνιστα να επαινεθεί ως θετική. Διότι δεν χωρεί αμφιβολία ότι οι τενόροι της θεωρίας του λιγότερου και του αμέτοχου στα οικονομικά και επιχειρηματικά δρώμενα κράτους βρίσκονται στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού. Oι τενόροι αυτοί αλλάζουν τώρα τροπάριο, έπειτα από τις ομαδικές εκκλήσεις των επικεφαλής των αποκαλουμένων «Τριών Μεγάλων του Ντιτρόιτ», δηλαδή των ζημιογόνων αυτοκινητοβιομηχανιών General Μotors, Ford Μotor και Chrysler- ως γνωστόν, την περασμένη Πέμπτη η Δημοκρατική πλειοψηφία του Κογκρέσου «πέρασε» νομοθεσία που επιτρέπει την κρατική ενίσχυση του κλάδου. Ετσι η επίτροπος Κρους, υπερασπιζόμενη την πεμπτουσία του αξιώματός της- ανταγωνισμός σε επιδοτούμενη οικονομία δεν νοείται- σπεύδει να προειδοποιήσει τις κυβερνήσεις της Γερμανίας και της Γαλλίας να αποφύγουν την εμπλοκή σε μια «παγκόσμια κούρσα επιδοτήσεων» για τη σωτηρία του κλυδωνιζόμενου κλάδου αυτοκινήτου. Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στις Βρυξέλλες, η ολλανδέζα επίτροπος είπε ότι ήδη η ισχύουσα νομοθεσία επιτρέπει τη χορήγηση κρατικής αρωγής στις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την έρευνα για την ανάπτυξη νέων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.

«Οι κυβερνήσεις πρέπει να αντισταθούν στον πειρασμό της διολίσθησης σε μια παλαιομοδίτικη πολιτική επιδοτήσεων δήθεν για την προστασία θέσεων εργασίας,διότι η διολίσθηση αυτή θα οξύνει τα προβλήματα της αγοράς εργασίας σε άλλες χώρες-μέλη» είπε χαρακτηριστικά η Κρους. Και παραδέχθηκε ότι «ο πειρασμός για τη χορήγηση επιδοτήσεων είναι μεγαλύτερος για τα κράτη-μέλη, όμως πρέπει να αναγνωρίσουν ότι επιδοτώντας έναν κλάδο δεν κάνουν τίποτε περισσότερο από το να εξάγουν το πρόβλημα στους γείτονές τους». Την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να ανακοινώσει πακέτο προτάσεων για τη διαχείριση της χρηματοοικονομικής κρίσης. Προσώρας μόνο η γερμανική κυβέρνηση έχει δείξει τη διάθεση να παρέμβει για να βοηθήσει την Οpel- μελετά συγκεκριμένα να της παράσχει κρατικές εγγυήσεις για να εξασφαλίσει δάνειο 1 δισ. ευρώ, εγγυήσεις που θα ελαττώσουν δραστικά το κόστος δανεισμού της εταιρείας. Η Οpel είναι θυγατρική της αμερικανικής General Μotors η οποία έχει ανακοινώσει ζημιές επί τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα! Ο αρμόδιος για θέματα Βιομηχανίας επίτροπος Γκύντερ Φερχόιγκεν, ο οποίος τυγχάνει και Γερμανός, δήλωσε προ ημερών ότι «κάποια έκτακτα μέτρα δικαιολογούνται αν αυτά είναι απαραίτητα για να κρατήσουν στη ζωή την Οpel». Η Κρους δεν αναφέρθηκε ειδικά στην Οpel. Αλλά είναι προφανές ότι αυτήν είχε στο μυαλό της όταν ανέφερε ότι «ίσως οι ευρωπαίοι πολιτικοί να σκέπτονται ξανά τον δρόμο των κρατικών επιδοτήσεων,όμως η ευρωπαϊκή οικονομία και οι ευρωπαίοι φορολογούμενοι θα προτιμούσαν να ακολουθήσουν άλλον,πιο αποτελεσματικό δρόμο».

Παρά τις μετεγκαταστάσεις μονάδων παραγωγής ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σε χώρες της Ασίας με φθηνά εργατικά χέρια, στον κλάδο αυτοκινήτου απασχολούνται περί τα 12 εκατ. εργαζόμενοι στην Ευρώπη. Ο φόβος των κυβερνήσεων των ευρωπαϊκών κρατών με ανεπτυγμένη αυτοκινητοβιομηχανία- πρόκειται για τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας- είναι μήπως ενδεχόμενη χρεοκοπία των αμερικανών κατασκευαστών συμπαρασύρει σαν ντόμινο και τους ευρωπαίους κατασκευαστές. Διότι η παγκόσμια οικονομική κρίση και η συνεπαγόμενη μεγάλη κάμψη της καταναλωτικής ζήτησης ροκανίζουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων όλων ανεξαιρέτως των κατασκευαστών, αμερικανών, ευρωπαίων και ασιατών, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk