Ανοδικά κινείται η αγορά των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από το 2005 και μετά, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Ιcap, ενώ οι προοπτικές που ανοίγονται για την ελληνική τουριστική αγορά έχουν αναθερμάνει το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα αρκετών ξένων ισχυρών ξενοδοχειακών ομίλων. Για το 2007 το συνολικό μέγεθος της αγοράς εκτιμάται ότι κινήθηκε ανοδικά σε σχέση με το 2006 (αύξηση της τάξεως του 15%), λόγω κυρίως της συνεχιζόμενης αύξησης της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας. Σχετικά με τη νέα εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό, αυτή συνοψίζεται επιγραμματικά στον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος, στην αναβάθμιση των κορεσμένων τουριστικά περιοχών, καθώς και στη συστηματική προβολή της χώρας σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το έτος 2006 αφίχθησαν στην Ελλάδα 17,3 εκατ. αλλοδαποί τουρίστες, ενώ σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα πραγματοποιήθηκαν 57,8 εκατ. διανυκτερεύσεις, εκ των οποίων περίπου το 75% πραγματοποιήθηκε από αλλοδαπούς. Σχετικά με το ύψος των τουριστικών εισπράξεων για τη χώρα μας, το 2006 διαμορφώθηκε σε 11,357 δισ. ευρώ.
Σε ολόκληρη τη χώρα λειτούργησαν 9.111 ξενοδοχειακές μονάδες με 693.252 κλίνες, το δε μεγαλύτερο μερίδιο όσον αφορά τον συνολικό πληθυσμό των ξενοδοχείων κατέχουν τα Γ΄ κατηγορίας με 4.460 μονάδες. Από πλευράς γεωγραφικής κατανομής, στην περιφέρεια της Κρήτης συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός ξενοδοχειακών κλινών με μερίδιο 21% επί του συνόλου των κλινών για το 2006 και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα (μερίδιο 17%) και η Μακεδονία (μερίδιο 14%). Το συνολικό μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (ΑΑ΄, Α΄ και Β΄ κατηγορίας) παρουσίασε διαχρονική αύξηση κατά την περίοδο 1998-2006 με μέσον ετήσιο ρυθμό 5,8%. Ειδικότερα, μειωμένη εμφανίζεται η αγορά το 2002 και 2003 λόγω της μείωσης των αφίξεων των αλλοδαπών τουριστών στη χώρα, ενώ κατά το 2004 οι απώλειες στα ξενοδοχεία Α΄ και Β΄ κατηγορίας λόγω της μείωσης της τουριστικής κίνησης αντισταθμίστηκαν από την αύξηση στα έσοδα των ξενοδοχείων πολυτελείας η οποία συνδέεται άμεσα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Από το 2005 και μετά η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα σε συνδυασμό με την αύξηση και του αριθμού των διανυκτερεύσεων οδήγησαν σε άνοδο του μεγέθους της αγοράς. Ειδικότερα κατά κατηγορία, το μέγεθος αγοράς των ξενοδοχειακών μονάδων πολυτελείας παρουσιάζει ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 22% την περίοδο 2006/05, ενώ το μέγεθος αγοράς των μονάδων Α΄ κατηγορίας εμφανίζεται αυξημένο περίπου κατά 12%. Σχετικά με τα ξενοδοχεία Β΄ κατηγορίας, το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς σημείωσε αύξηση της τάξεως του 6%.