Περίπου 318.000 επιβατικά αυτοκίνητα, νέα και εισαγόμενα μεταχειρισμένα, πρωτοκυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2007, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν επιπλέον 56.875 νέα επιβατικά. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Stat Βank, σύμφωνα με την οποία ο συνολικός στόλος των επιβατικών που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους αποτελείται από περίπου 4,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι από το 2000 ως το τέλος του 2007 ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα διευρύνθηκε περίπου κατά 60%, ποσοστό αύξησης που είναι το μεγαλύτερο σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά αύξησης των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Την ίδια όμως στιγμή υπάρχει και ένα αρνητικό ρεκόρ, αφού πάνω από το 20% των επιβατικών που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ταξινομημένα πριν από το 1990. Είναι δηλαδή συμβατικής τεχνολογίας. Το ποσοστό των συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου 10%, ενώ σε κάποιες χώρες είναι και 5%.

Οπως επισημαίνεται στην έρευνα της Stat Βank, στην Ελλάδα εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων. Ο λόγος για τον οποίο είχε επιβληθεί η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία ΄80) οι πετρελαιοκινητήρες. Ωστόσο η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορεί υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Εuro ΙV) στα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση στα αστικά κέντρα, δηλαδή ποσοστό μικρότερο από το 1% της αγοράς.