Στα πράγματα

Απαραίτητη η έρευνα αγοράς πριν από την έναρξη των εκπτώσεων

Ερευνα αγοράς πριν από την έναρξη των εκπτώσεων συνιστά στους καταναλωτές ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Γ.Οικονόμου ώστε να μπορούν να διακρίνουν αν οι προσφερόμενες τιμές ανταποκρίνονται σε πραγματικές ή πλασματικές μειώσεις. Ο ίδιος προαναγγέλλει την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις εκπτώσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών για καλύτερες τιμές.

Ερευνα αγοράς πριν από την έναρξη των εκπτώσεων συνιστά στους καταναλωτές ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Γ.Οικονόμου ώστε να μπορούν να διακρίνουν αν οι προσφερόμενες τιμές ανταποκρίνονται σε πραγματικές ή πλασματικές μειώσεις. Ο ίδιος προαναγγέλλει την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις εκπτώσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών για καλύτερες τιμές.

– Πολύς λόγος γίνεται για τη νομιμότητα των πρόωρων εκπτώσεων. Τελικά μπορούν οι έμποροι να κάνουν προσφορές νωρίτερα από τις 15 Ιουλίου;

«Αλλο πράγμα είναι η ύπαρξη και η τήρηση των νόμων και άλλο πράγμα είναι αν οι νόμοι αυτοί ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στις απαιτήσεις των καιρών.

Από τη μία πλευρά λοιπόν έχουμε έναν νόμο για τις εκπτώσεις, που ανάμεσα στα άλλα λέει ότι απαγορεύονται οι κάθε είδους προσφορές έναν μήνα πριν από την κανονική έναρξη των εκπτώσεων, και οι νόμοι όσο υπάρχουν πρέπει να εφαρμόζονται. Υπενθυμίζω ότι ο νόμος αυτός διαμορφώθηκε έπειτα από διάλογο και συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εμπόρων. Από την άλλη πλευρά, έχουμε τη μεγάλη πίεση που αισθάνονται τα εισοδήματα, τα νοικοκυριά αλλά και οι επιχειρήσεις από την έξαρση της ακρίβειας, πίεση που δημιουργεί όχι μόνο ανάγκη αλλά και απαίτηση για καλύτερες τιμές, σε αγαθά, προϊόντα και υπηρεσίες. Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να πρέπει να μας οδηγήσει σε μια αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου που υπάρχει σήμερα».

– Τι να προσέξουν ώστε να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις οι καταναλωτές;

«Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια. Αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν τις ημέρες πριν από την έναρξη των εκπτώσεων τη σωστή έρευνα αγοράς, προκειμένου να είναι σε θέση να διακρίνουν αν οι προσφερόμενες τιμές κατά την περίοδο των εκπτώσεων ανταποκρίνονται σε πραγματικές και όχι σε πλασματικές εκπτώσεις. Και βέβαια, είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες».

– Η καντίνα ενός πλοίου για το νησί διαθέτει το τοστ με ζαμπόν και τυρί στην τιμή των 2,50 ευρώ. Τι μπορεί να κάνει ο ταξιδιώτης;

«Σύμφωνα με τη διάταξη που ισχύει, το προϊόν αυτό πρέπει να πωλείται στα κυλικεία των πλοίων (εκτός του κυλικείου της πρώτης θέσης) ως 1,80 ευρώ. Επίσης ανώτατες τιμές ισχύουν και για μια σειρά άλλα προϊόντα, όπως εμφιαλωμένο νερό (500 ml ως 0,50 ευρώ, 750 ml ως 0,70 ευρώ), καφές μονός στιγμιαίος ως 1,60, καφές μονός εσπρέσο ως 1,70 κτλ. Παράλληλα, στα κυλικεία αυτά πρέπει να υπάρχει ανηρτημένος σε διακριτή θέση ξεχωριστός τιμοκατάλογος με τα είδη που έχουν ανώτατες τιμές πώλησης. Οποιαδήποτε παράβαση λοιπόν πρέπει να την αναφέρει ο επιβάτης ή σε κάποιον υπεύθυνο στο πλοίο ή σε αξιωματικό του Λιμενικού κατά την αποβίβασή του ή στο τηλέφωνο 1520 της γραμμής καταναλωτή».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk