• Αναζήτηση
  • Η διάσημη υψίφωνος μιλάει για την επαφή της με τους υποτρόφους «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» αλλά και για το σύγχρονο τοπίο της όπερας

    Ζανέτ Πηλού

    ΜΟΥΣΙΚΗ Ζανέτ Πηλού «Υπάρχει και καλός φόβος…» Η διάσημη υψίφωνος μιλάει για την επαφή της με τους υποτρόφους «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» αλλά και για το σύγχρονο τοπίο της όπερας Εχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που η Ζανέτ Πηλού αποχαιρέτησε τη σκηνή με μια ιδιαίτερης ευαισθησίας πρωταγωνιστική ερμηνεία στην όπερα του Ντεμπυσί «Πελλέας και Μελισσάνθη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Εκτοτε,

    «Υπάρχει και καλός φόβος…»



    Εχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που η Ζανέτ Πηλού αποχαιρέτησε τη σκηνή με μια ιδιαίτερης ευαισθησίας πρωταγωνιστική ερμηνεία στην όπερα του Ντεμπυσί «Πελλέας και Μελισσάνθη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Εκτοτε, και έχοντας η ίδια διαγράψει μια λαμπρή διεθνή σταδιοδρομία στα σπουδαιότερα θέατρα του κόσμου, η διάσημη υψίφωνος στέκεται πάντοτε με αγάπη και ενδιαφέρον δίπλα στους νέους λυρικούς ερμηνευτές. «Αισθάνομαι ότι ζω μια ζωή πιο πλούσια μαζί τους» σχολιάζει χαρακτηριστικά με αφορμή τις επικείμενες τρεις συναυλίες των υποτρόφων του κληροδοτήματος «Αλεξάνδρα Τριάντη» του συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής και του σωματείου Υποτροφίες Μαρία Κάλλας, στο πλαίσιο των οποίων η ίδια έχει την ευθύνη της μουσικής και φωνητικής διδασκαλίας.


    «Αυτό που προσπαθώ είναι να μεταδώσω τις εμπειρίες μου» λέει η Ζανέτ Πηλού και συνεχίζει: « Είναι ολοζώντανες στη μνήμη μου οι δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετώπισα κι εγώ ως νέα καλλιτέχνιδα. Ο φόβος, η ανησυχία, η αγωνία, οι αδικίες… Ειδικά οι τελευταίες, συμβαίνουν σε κάθε καλλιτέχνη. Ωστόσο, ίσως κάποιες φορές δεν πρόκειται ακριβώς για αδικία. Ισως κάποιος άλλος είναι πραγματικά καλύτερος. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το αποδέχεται κανείς και να αντιδρά θετικά. Ο φόβος, είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο επάνω στο οποίο προσπαθώ να συμβουλεύσω τους νέους. Υπάρχει καλός και κακός φόβος. Ο δεύτερος είναι κάτι που πραγματικά σου κόβει τα φτερά, σ’ εμποδίζει να πετάξεις…».


    Συνεχίζοντας, η Ζανέτ Πηλού αναφέρεται στο πρόγραμμα των τριών συναυλιών. Στις 8 και στις 10 Φεβρουαρίου, η βραδιά περιλαμβάνει σκηνές από τέσσερις δημοφιλείς όπερες του ιταλικού ρεπερτορίου: τον «Κουρέα της Σεβίλλης» του Ροσίνι, τη «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι, τον «Ριγκολέτο» και τη «Δύναμη του Πεπρωμένου» του Βέρντι. Τις σκηνές θα ερμηνεύσουν οι υψίφωνοι Σίλια Κοστέα, Ειρήνη Κυριακίδου και Λουκία Σπανάκη, οι μεσόφωνοι Ελένη Λιώνα και Κατερίνα Ρούσσου, ο τενόρος Δήμος Φλεμοτόμος, οι βαρύτονοι Δημήτρης Πλατανιάς και Διονύσης Σούρμπης καθώς και ο μπασοβαρύτονος Τάσος Αποστόλου. Τη σκηνική καθοδήγηση των καλλιτεχνών έχει ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης, τη σκηνογραφική επιμέλεια έχει η Τότα Πρίτσα ενώ συμμετέχουν φιλικά οι τενόροι Βαγγέλης Χατζησίμος και Γιάννης Χριστόπουλος.


    Η συναυλία της 9ης Φεβρουαρίου περιλαμβάνει άριες από όπερες των Βέρντι, Σαρπαντιέ, Γκουνό, Μότσαρτ και Ροσίνι. Στους συμμετέχοντες υποτρόφους προστίθενται οι υψίφωνοι Ζηνοβία- Μαρία Ζαφειριάδου και Βούλα Αμιραδάκη καθώς και η μεσόφωνος Ινές Ζήκου. Και στις τρεις συναυλίες, τους σολίστ θα συνοδεύσει ο πιανίστας Δημήτρης Γιάκας. Αξιοσημείωτο είναι εξάλλου το γεγονός πως, για την προώθηση της καριέρας των νέων αυτών καλλιτεχνών στο εξωτερικό, έχουν κληθεί εκπρόσωποι μεγάλων καλλιτεχνικών γραφείων, κριτικοί μουσικής αλλά και σύμβουλοι σημαντικών θεάτρων και φεστιβάλ από τις μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Τη σημαντική αυτή «ευκαιρία ζωής» για τους νέους, προσφέρει με ειδική χορηγία του το Διεθνές Ιδρυμα Μαρία Κάλλας που αναλαμβάνει τη δαπάνη φιλοξενίας των ξένων ειδικών.


    «Καλές φωνές υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Ο κόσμος της όπερας δεν έχει αλλάξει» λέει η Ζανέτ Πηλού σχολιάζοντας το επίπεδο των νέων ερμηνευτών. «Εκεί ίσως που υπάρχει διαφορά, είναι στη νοοτροπία των καινούργιων τραγουδιστών. Στην εποχή μας είναι δυνατόν να κάνει κανείς το ντεμπούτο του στη Σκάλα του Μιλάνου, παλαιότερα δεν ήταν έτσι. Η καριέρα χτιζόταν πετραδάκι- πετραδάκι. Σήμερα αρχίζουν από ψηλά με αποτέλεσμα να κατρακυλούν γρήγορα. Βεβαίως, οι εξαιρέσεις πάντοτε υπάρχουν…».


    Ποιος είναι κατά τη γνώμη της διάσημης υψιφώνου, ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τους νέους καλλιτέχνες; «Το να τραγουδήσουν ακατάλληλο ρεπερτόριο. Γι’ αυτό και οι νέοι τραγουδιστές πρέπει να μάθουν να λένε όχι. Προσωπικά, όταν άρχιζα την καριέρα μου, είχα πραγματικά ανάγκη να εργαστώ. Ωστόσο, αντιστάθηκα σε πάρα πολλά πράγματα και, δόξα τω Θεώ, έκανα μια καριέρα αρκετά πολύχρονη. Μια καλή Τσερλίνα είναι σαφώς προτιμότερη από μια κακή Τόσκα…».


    Οι συναυλίες θα δοθούν στις 8, 9 και 10 Φεβρουαρίου στην Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Χορηγός: Ομιλος ALTEC.

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk