Τυφώνας «Μamma Μia!» στις αίθουσες

Σ ε ό,τι αφορά την πλοκή της «Μamma Μia!», αν δεις το τρέιλερ δεν χρειάζεται να δεις την ταινία- βγαίνει σήμερα σε 155 αίθουσες πανελλαδικώς. Στον ελάχιστο χρόνο του διαφημιστικού καταλαβαίνουμε τα πάντα: μια μέλλουσα νύφη ( Αμάντα Σέιφριντ ) αποφασίζει να ανακαλύψει την ταυτότητα του πατέρα της καλώντας στον γάμο τρεις πρώην εραστές της μαμάς ( Μέριλ Στριπ ). Υποψήφιοι μπαμπάδες οι Πιρς Μπρόσναν,Κόλιν Φερθ και Στέλαν Σκάσγκαρντ. Φόρτσα λοιπόν όλοι τους για Σκόπελο! Αν και δεν κατονομάζεται, το νησί δεν θα μπορούσε να κερδίσει καλύτερη διαφήμιση.

Σ ε ό,τι αφορά την πλοκή της «Μamma Μia!», αν δεις το τρέιλερ δεν χρειάζεται να δεις την ταινία- βγαίνει σήμερα σε 155 αίθουσες πανελλαδικώς.

Στον ελάχιστο χρόνο του διαφημιστικού καταλαβαίνουμε τα πάντα: μια μέλλουσα νύφη ( Αμάντα Σέιφριντ ) αποφασίζει να ανακαλύψει την ταυτότητα του πατέρα της καλώντας στον γάμο τρεις πρώην εραστές της μαμάς ( Μέριλ Στριπ ). Υποψήφιοι μπαμπάδες οι Πιρς Μπρόσναν,Κόλιν Φερθ και Στέλαν Σκάσγκαρντ. Φόρτσα λοιπόν όλοι τους για Σκόπελο! Αν και δεν κατονομάζεται, το νησί δεν θα μπορούσε να κερδίσει καλύτερη διαφήμιση.

Στο τρέιλερ ωστόσο είναι αδύνατον να ακουστούν όλα τα τραγούδια των ΑΒΒΑ επάνω στα οποία «κτίστηκε» η ιστορία· κατ΄ αρχάς του θεατρικού μιούζικαλ και κατόπιν του κινηματογραφικού σεναρίου της Κάθριν Τζόνσον. Πρέπει να δεις ολόκληρη την ταινία για να απολαύσεις τη Στριπ να δίνει και πάλι ρεσιτάλ, αν και τούτη τη φορά τραγουδιού και ουχί υποκριτικής! Ιδιαίτερα στη σκηνή του «Τhe winner takes it all», που τραγουδά με παράπονο στον Μπρόσναν, ανατριχιάζεις. Αντιθέτως, ακούγοντας τον Μπρόσναν να τραγουδά το «SΟS», σου ΄ρχεται να φωνάξεις με απόγνωση «SΟS»! Δεν μπορούμε όμως να τα έχουμε όλα…

Κλασική επανέκδοση, ιαπωνική «πρωτιά»

▅ «Σιωπηλός μάρτυρας» («Rear window», 1954).

Ενας φωτογράφος με το πόδι στον γύψο ( Τζέιμς Στιούαρτφωτογραφία)

παρακολουθεί με τον τηλεφακό του την απέναντι πολυκατοικία και γίνεται μάρτυρας ενός φονικού. Το απλό αστυνομικό διήγημα του Κόρνελ Γούλριτς μετετράπη σε κινηματογραφικό αριστούργημα από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ, ο οποίος έχοντας στη διάθεσή του δύο μόνον βασικούς σκηνικούς χώρους – το δωμάτιο του φωτογράφου και το απέναντι κτίριο- επιτυγχάνει τη δημιουργία υποβλητικής ατμόσφαιρας που κρατάει τον θεατή σε αναμμένα κάρβουνα. Ο «Σιωπηλός μάρτυρας» έχει επηρεάσει γενιές σκηνοθετών, από τον Μπράιαν ντε Πάλμα («Διχασμένο κορμί») ως τον Ντ. Τζ. Καρούζο του περσινού «Disturbia». Το καστ συμπληρώνουν οι Ρέιμοντ Μπαρ,Γκρέις Κέλι.

▅ «Γυναίκα στους αμμόλοφους» («Suna no onna», 1964) του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα. Ενας εντομολόγος ( Ετζι Οκάντα ) και μια αινιγματική γυναίκα ( Κιόκο Κισίντα ) αναπτύσσουν ιδιαίτερη ερωτική σχέση, ενώ βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο σπίτι της τελευταίας στην έρημο. Αν και φορτωμένη με δεκάδες διακρίσεις- υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Οσκαρ αλλά και Οσκαρ σκηνοθεσίας κ.ά.- η πιο γνωστή ταινία του Τεσιγκαχάρα (1927- 2001) προβάλλεται πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ασπρόμαυρος ερωτισμός με σουρεαλιστική διάθεση, ένα βαρύ υπαρξιακό δράμα που λειτουργεί ως αλληγορία για την αποξένωση και την ανάγκη του ανθρώπου να ξεφύγει από το καταπιεστικό περιβάλλον του.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk