Τα «ιερά τέρατα» χορεύουν ακόμη

Είναι κοινός τόπος ότι ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ αποτελεί ιδιόμορφη περίπτωση στη σκηνή του χορού: ενσάρκωση της τεχνικής αρτιότητας, σε σημείο που ενίοτε ο θεατής έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται μπροστά σε μια καλοκουρδισμένη μηχανή στην οποία η απουσία λάθους υπερτερεί έναντι του συναισθήματος στην ερμηνεία των ρόλων, συνεργάστηκε με πλήθος χορογράφων, οι οποίοι ανέτρεψαν τα δεδομένα του κλασικού χορού από τον οποίο ο ίδιος ξεκίνησε, προτού αποσκιρτήσει στη Δύση. Εχοντας ερμηνεύσει …

Είναι κοινός τόπος ότι ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ αποτελεί ιδιόμορφη περίπτωση στη σκηνή του χορού: ενσάρκωση της τεχνικής αρτιότητας, σε σημείο που ενίοτε ο θεατής έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται μπροστά σε μια καλοκουρδισμένη μηχανή στην οποία η απουσία λάθους υπερτερεί έναντι του συναισθήματος στην ερμηνεία των ρόλων, συνεργάστηκε με πλήθος χορογράφων, οι οποίοι ανέτρεψαν τα δεδομένα του κλασικού χορού από τον οποίο ο ίδιος ξεκίνησε, προτού αποσκιρτήσει στη Δύση.

Εχοντας ερμηνεύσει έργα του Ζορζ Μπαλανσίν, της Τουάιλα Θαρπ, του Τζέρομ Ρόμπινς και πολλών άλλων, καθώς και το σύνολο των κλασικών έργων, στο τέλος της χορευτικής καριέρας του ασχολήθηκε με την ανασύσταση έργων του μεταμοντέρνου χορού, ενώ επιπλέον χορογράφησε και εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Παρά την ασυνήθιστη πορεία του, ο Μπαρίσνικοφ ακολουθεί για μια φορά την πεπατημένη, όσον αφορά τη συμμετοχή του, ως «ιερό τέρας», σε «τιμητική» παράσταση για χορευτές κάποιας ηλικίας, αποδεικτική του γεγονότος ότι είναι δύσκολο να εγκαταλείψει κανείς το σανίδι. Ετσι, μαζί με άλλους ευγενείς «απόμαχους» του μοντέρνου χορού, όπως η Αννα Λαγκούνα, ο Ντέιβιντ Νιούμαν και ο Ματς Εκ, διατρέχουν τον πλανήτη χορεύοντας τα Ντουέτα τους.

Η Συλβί Γκιλέμ, πολύ νεότερή τους, ακολούθησε και εκείνη τη συνταγή που λέει ότι ο σύγχρονος χορός δίνει καλύτερες ευκαιρίες σκηνικής μακροβιότητας, ενώ, σε πολύ πιο τυπικά κλασικό στυλ, η Μαργκότ Φοντέιν και η Κάρλα Φράτσι, μεταξύ άλλων, είχαν εμφανιστεί σε μικρά επί τούτου χορογραφημένα έργα πολύ μετά την επίσημη απόσυρσή τους από το χορευτικό γίγνεσθαι. Ο Ματς Εκ, χορογράφος των δύο από τα τρία έργα της παράστασης, είναι ο κατ΄ εξοχήν εκπρόσωπος της ανατρεπτικής ματιάς στα έργα του κλασικού ρεπερτορίου· αρκεί να θυμηθεί κανείς τη «Ζιζέλ», την «Κάρμεν» και τη «Λίμνη των Κύκνων», όπου ψυχανάλυσε τις ηρωίδες, ακολουθώντας την ψυχολογική διερεύνηση των μεταπτώσεων της γυναικείας ψυχής, κατά το ύφος που εγκαινίασε η μητέρα του Μπίργκιτ Κούλμπεργκ περίπου σαράντα χρόνια νωρίτερα με τη «Δεσποινίδα Τζούλια». Οσο για την Αννα Λαγκούνα, υπήρξε η ιδανική ερμηνεύτρια του νεοεξπρεσιονιστικού ύφους του σουηδού χορογράφου και σκηνοθέτη.

Τα «Τhree Duets» είναι από κάθε άποψη μια σπάνια συνάντηση μερικών πολύ μεγάλων καλλιτεχνών, τους οποίους το αθηναϊκό κοινό είχε και στο παρελθόν την ευκαιρία να απολαύσει σε τελείως διαφορετικά έργα και στιγμές της καριέρας τους.

Από σήμερα ως τις 10 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260), τηλ. 210 3272.000.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Ibiza, Mykonos και .... Πλάκα Το δημοφιλέστατο νησί της Ισπανίας με τους κορυφαίους DJ μοιάζει τόσο μακρινό αυτή τη δύσκολη λόγω COVID-19 εποχή. Ακόμα... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk