«Σκόνη» σε περιβάλλον καταναλωτικό

Κ αι ξαφνικά οι περαστικοί της Βουκουρεστίου έρχονταν προχθές το απόγευμα αντιμέτωποι με μια εικόνα όχι τόσο καθημερινή. Δύο εργάτες με τα απαραίτητα σύνεργα να «ξύνουν» τις βιτρίνες του καταστήματος γαλλικής καταγωγής ειδών πολυτελείας στο Σύνταγμα για να αποκαλύψουν- όχι καινούργιες συλλογές, αλλά- έργα τέχνης. Καλώδια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και παιχνίδια σε ένα φυσικό περιβάλλον να συνομιλούν με τα μαντίλια, τις τσάντες, τα ρούχα του γαλλικού οίκου. Εν μέσω των- λίγων, είναι η αλήθεια- προσκαλεσμένων που βρέθηκαν απέναντι από τις βιτρίνες να παρακολουθούν την αποκάλυψη, ένας αδύνατος, αεικίνητος νεαρός απαθανάτιζε με την ψηφιακή μηχανή του τη διαδικασία.

Κ αι ξαφνικά οι περαστικοί της Βουκουρεστίου έρχονταν προχθές το απόγευμα αντιμέτωποι με μια εικόνα όχι τόσο καθημερινή. Δύο εργάτες με τα απαραίτητα σύνεργα να «ξύνουν» τις βιτρίνες του καταστήματος γαλλικής καταγωγής ειδών πολυτελείας στο Σύνταγμα για να αποκαλύψουν- όχι καινούργιες συλλογές, αλλά- έργα τέχνης. Καλώδια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και παιχνίδια σε ένα φυσικό περιβάλλον να συνομιλούν με τα μαντίλια, τις τσάντες, τα ρούχα του γαλλικού οίκου. Εν μέσω των- λίγων, είναι η αλήθεια- προσκαλεσμένων που βρέθηκαν απέναντι από τις βιτρίνες να παρακολουθούν την αποκάλυψη, ένας αδύνατος, αεικίνητος νεαρός απαθανάτιζε με την ψηφιακή μηχανή του τη διαδικασία. Η αίσθηση οικειότητας που ανίχνευε ο προσεκτικός παρατηρητής στο βλέμμα του δεν ξεγελούσε: ο Μίλτος Μανέτας , που ζει και εργάζεται στο Παρίσι, στο Μιλάνο, στο Λος Αντζελες, είναι ο δημιουργός των πέντε πινάκων που υπό τον γενικό τίτλο «Dust» («Σκόνη») κλήθηκαν να πάρουν θέση σε ένα καταναλωτικό περιβάλλον.

Γιατί όμως «Σκόνη»; « Γιατί όλα είναι σκόνη » απαντά ο Μανέτας πίνοντας τη σαμπάνια του μπροστά από το μοναδικό έργο του το οποίο «βλέπει» το εσωτερικό του καταστήματος (τα υπόλοιπα είναι αναρτημένα στη βιτρίνα). Σύμφωνα με τη ματιά του καλλιτέχνη, τα πράγματα μόνο αφ΄ ης στιγμής ζωγραφιστούν σε πίνακα ή φορεθούν αρχίζουν να γίνονται «φύση». Ιδού η σχέση της τέχνης με τη μόδα μέσα από την ιδιότυπη ανάγνωση του Μανέτα, ο οποίος την παρούσα περίοδο συμμετέχει σε ομαδική έκθεση στο Μουσείο Τinguely της Βασιλείας και προσφάτως

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Χ. ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ Εργάτες «ξύνουν» (προχθές το απόγευμα) τη βιτρίνα του καταστήματος στη συμβολή των οδών Βουκουρεστίου και Σταδίου και αποκαλύπτουν τα νέα έργα του Μίλτου Μανέτα

εγκαινίασε τη νέα του παρουσίαση με τίτλο «Τhe Αlliance» («Η συμμαχία») στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Ο ίδιος, που προτιμά να αυτοαποκαλείται « ψηφιακός Τσιγγάνος » και να θεωρεί πραγματική πατρίδα του το Διαδίκτυο, ζωγραφίζει την ψηφιακή πραγματικότητα, ένα έδαφος «παρθένο» για τον καλλιτέχνη, όπως χαρακτηριστικά λέει, το οποίο παρ΄ ότι μας πνίγει στην πραγματικότητα, ωστόσο δεν έχει καταγραφεί με τέτοιον τρόπο ποτέ. Αποτέλεσμα; Τα χαρακτηριστικά μαντίλια του οίκου να κρέμονται από κλαδιά δέντρων μαζί με καλώδια ηλεκτρονικών υπολογιστών σαν να αποτελούν μέρος της φύσης.

« Εχουμε γίνει σχεδόν ρομποτικοί » μας είπε ο Μανέτας. « Την ώρα που εμείς είμαστε εδώ, λόγου χάριν, το mail μας κάνει τη δουλειά του ». Πώς αντιμετώπισε την πρόταση παρουσίασης της δουλειάς του σε ένα κατάστημα ειδών πολυτελείας; « Οπως ακριβώς σε ένα μουσείο,διότι η μπουτίκ είναι ένα σύγχρονο μουσείο.Εκεί εξάλλου δεν είναι ο ναός της αγοροπωλησίας;Προσωπικά μου αρέσει να δουλεύω για τη μόδα, αλλά όχι παντού.Εχω συνεργαστεί με τη Levi΄s και τη Νike.Για τον οίκο Gucci ή Ρrada, ας πούμε,δεν θα εργαζόμουν ποτέ… ».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk