Οιδίπους της σιωπής απόψε στο Σχολείον

Ενα μαύρο κεκλιμένο επίπεδο. Εξι πρόσωπα που συνδέονται με τον μύθο του Οιδίποδα και τον οίκο των Λαβδακιδών πιάνουν το νήμα από την αρχή και ξετυλίγουν την ιστορία του Λαΐου και του γιου του αποκαλύπτοντας μυστικά και ψέματα, ευθύνες και ενοχές. Ο μάντης Τειρεσίας με τη διπλή φύσηανδρική και γυναικεία- είναι αόρατος στην παράσταση από τους ήρωες του δράματος. Ο νεαρός Χρύσιππος, θύμα βιασμού από τον δάσκαλό του, τον Λάιο, αυτοκτονεί. Ο Λάιος, ο οποίος προειδοποιείται ότι «αν κάνει γιο θα πεθάνει», είναι ερωτευμένος με την Ιοκάστη.

Ενα μαύρο κεκλιμένο επίπεδο. Εξι πρόσωπα που συνδέονται με τον μύθο του Οιδίποδα και τον οίκο των Λαβδακιδών πιάνουν το νήμα από την αρχή και ξετυλίγουν την ιστορία του Λαΐου και του γιου του αποκαλύπτοντας μυστικά και ψέματα, ευθύνες και ενοχές. Ο μάντης Τειρεσίας με τη διπλή φύσηανδρική και γυναικεία- είναι αόρατος στην παράσταση από τους ήρωες του δράματος. Ο νεαρός Χρύσιππος, θύμα βιασμού από τον δάσκαλό του, τον Λάιο, αυτοκτονεί. Ο Λάιος, ο οποίος προειδοποιείται ότι «αν κάνει γιο θα πεθάνει», είναι ερωτευμένος με την Ιοκάστη.

Η Ιοκάστη, που θα τον παντρευτεί και θα γεννήσει τον Οιδίποδα, επίσης είναι ερωτευμένη μαζί του. Ο πονόψυχος βοσκός που τον παραδίδει σε άλλον βοσκό. Ο δεύτερος βοσκός που τον παραδίδει στην άκληρη βασίλισσα της Κορίνθου, τη Μερόπη. Ανάμεσά τους αρχίζει η αναζήτηση που δεν είναι άλλη από την εσωτερική αναζήτηση.

Χωρίς λόγια: στην παράσταση του Θεάτρου της Σιωπής «Αναζητώντας τον Οιδίποδα» η Ασπασία Κράλλη επανέρχεται με τα δικά της όπλα: την έκφραση, την κίνηση, τη σιωπή. Και προτείνει μια διαφορετική θεατρική περιπέτεια, η οποία ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια. Σήμερα ξαναπιάνει ένα έργο που δεν είναι γραμμένο, ένα έργο που διαθέτει όμως αρχή, μέση και τέλος και που «ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τον μύθο, καταλαβαίνεις ό,τι γίνεται επί σκηνής», εξηγεί και προσθέτει ότι «ο θεατής μπορεί να βάλει τα δικά του λόγια, λόγια όμως που δεν θα ακούσει. Πρόκειται για διαδραστική παράσταση». Με το δεδομένο ότι «η σιωπή καθαγιάζει», ακόμα και ο βιασμός έχει τη θέση του μέσα στη σιωπή.

Καθώς είναι η πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών, η Ασπασία Κράλλη αισθάνεται ότι το είδος που υπηρετεί με πίστη σχεδόν εδώ και είκοσι χρόνια κάνει τώρα ένα μεγάλο βήμα. Αν και ως τώρα, με εξαίρεση τη Μελίνα Μερκούρη , δεν έχει βρει την κρατική (και οικονομική) στήριξη για τη δουλειά της, συνεχίζει με πείσμα να υπηρετεί το συγκεκριμένο είδος. Αλλωστε μετά τις αθηναϊκές παραστάσεις της την περιμένει το Φεστιβάλ του Μπιλμπάο (Οκτώβριος) και στη συνέχεια το Διεθνές Φεστιβάλ Παντομίμας στο Λονδίνο (Ιανουάριος 2009), στο οποίο για πρώτη φορά θα φιλοξενηθεί ελληνική θεατρική ομάδα.

«Αναζητώντας τον Οιδίποδα» από το Θέατρο της Σιωπής της Ασπασίας Κράλλη, σε δική της σκηνοθεσία και σκηνογραφία. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Επιμέλεια κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Παίζουν: Μαλαματένια Γκότση, Μελέτης Ηλίας, Κωστής Κορωναίος, Ιάσων Βitter-Κουρούνης, Ασπασία Κράλλη, Γιώργης Τσαμπουράκης.

Παραστάσεις στο «Σχολείον, Χώρος Β», από σήμερα και ως τις 5 Ιουλίου. Στις 21.00.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk