Ο Εσενμπαχ με έργα Ραβέλ στο Ηρώδειο

Λίγα μόλις 24ωρα μετά την εξαιρετική εμφάνιση του Ρικάρντο Μούτι στο Ηρώδειο, ένας ακόμη διάσημος μαέστρος θα βρεθεί στην πρωτεύουσα προκειμένου να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο λόγος για τον Γερμανό Κρίστοφ Εσενμπαχ ο οποίος θα διευθύνει την Ορχήστρα του Παρισιού- όπου ο ίδιος διατηρεί τη θέση του μουσικού διευθυντή ως το 2010, οπότε και θα παραδώσει τα ηνία στον Πάαβο Γιάρβι – σε ένα αμιγώς γαλλικό, αφιερωμένο στον Μορίς Ραβέλ (1875-1937), πρόγραμμα.

Λίγα μόλις 24ωρα μετά την εξαιρετική εμφάνιση του Ρικάρντο Μούτι στο Ηρώδειο, ένας ακόμη διάσημος μαέστρος θα βρεθεί στην πρωτεύουσα προκειμένου να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο λόγος για τον Γερμανό Κρίστοφ Εσενμπαχ ο οποίος θα διευθύνει την Ορχήστρα του Παρισιού- όπου ο ίδιος διατηρεί τη θέση του μουσικού διευθυντή ως το 2010, οπότε και θα παραδώσει τα ηνία στον Πάαβο Γιάρβι – σε ένα αμιγώς γαλλικό, αφιερωμένο στον Μορίς Ραβέλ (1875-1937), πρόγραμμα.

Κυρίαρχη θέση στη σημερινή συναυλία κατέχει το θρυλικό μονόπρακτο μπαλέτο «Βolero» (1928), η γνωστότερη δημιουργία του συνθέτη, η ιστορία της οποίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περιπετειώδης. Ολα άρχισαν με μια παραγγελία της χορεύτριας Ιντα Ρουμπινστάιν η οποία ζήτησε από τον Ραβέλ μια ορχηστρική μεταγραφή έξι κομματιών από τη συλλογή για πιάνο με τίτλο «Ιberia» του Αλμπένιθ. Καθώς εργαζόταν επάνω σε αυτό, ο συνθέτης ενημερώθηκε ότι τα κομμάτια είχαν ήδη ενορχηστρωθεί από τον ισπανό μαέστρο Ενρίκε Αρμπός και ότι τα πνευματικά δικαιώματα απαγόρευαν κάθε άλλο αντίστοιχο εγχείρημα. Παρ΄ ότι ο Αρμπός δέχθηκε χωρίς πρόβλημα μια διευθέτηση που θα επέτρεπε στον Ραβέλ να δοκιμάσει και αυτός την τύχη του, ο τελευταίος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε αρχικά να ενορχηστρώσει κάποιο από τα δικά του έργα. Ωστόσο αργότερα κατέληξε στο να συνθέσει ένα εντελώς καινούργιο έργο το οποίο σε πρώτη φάση ονόμασε «Fandango» και κατόπιν «Βolero».

Η πρεμιέρα δόθηκε στην Οπερα του Παρισιού στις 22 Νοεμβρίου 1928 σε χορογραφία της Μπρονισλάβα Νιζίνσκα και ήταν πολύ επιτυχημένη, γεγονός που εξέπληξε και αυτόν ακόμη τον συνθέτη. Την επόμενη χρονιά ο μυθικός αρχιμουσικός Αρτούρο Τοσκανίνι διηύθυνε την πρεμιέρα του έργου στις ΗΠΑ με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και ορισμένοι υποστήριξαν ότι ήταν αυτός που πραγματικά έδωσε ώθηση στη μετέπειτα εκπληκτική πορεία του έργου. Οπως και αν έχει πάντως, το γεγονός παραμένει ένα: το έργο όχι μόνο κατέκτησε τάχιστα εκπληκτική αναγνωρισιμότητα η οποία παραμένει αναλλοίωτη ως τις ημέρες μας, αλλά και «πέρασε» σε πολλές και διαφορετικές μορφές της λεγόμενης λαϊκής κουλτούρας, συμπεριλαμβανομένου του κινηματογράφου και των βιντεοπαιχνιδιών.

Το πρόγραμμα της αποψινής βραδιάς περιλαμβάνει επίσης τη- βασισμένη σε παραμύθια- σουίτα «Η μάνα μου η χήνα» («Μa mere l΄ Οye», 1911), αλλά και το χορογραφικό ποίημα «Το Βαλς» (1919-1920). Η σουίτα για ορχήστρα αρ. 2 από το διάσημο μπαλέτο «Δάφνις και Χλόη» (1913) ολοκληρώνει τη συναυλία.

Η Ορχήστρα του Παρισιού υπό τον Κρίστοφ Εσενμπαχ θα εμφανιστεί σήμερα, στις 21.00 στο Ηρώδειο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk