Μετά τη «Μamma Μia!», που σάρωσε με 131.000 εισιτήρια σε τέσσερις ημέρες, όλοι μιλούν για όσες επαναπροβάλλονται

Καλοκαίρι και επιτυχία ταιριάζουν στις κλασικές ταινίες

«Υπάρχει ένα διαφορετικό σινεμά και είναι σπουδαίο». Το διαφημιστικό μότο της εταιρείας διανομής Νew Star καθρεφτίζει το κινηματογραφικό τοπίο της τρέχουσας θερινής σεζόν. Από τις αρχές του Ιουνίου ως σήμερα, οι ταινίες των αιθουσών που συζητιούνται περισσότερο, εκείνες με τη μεγαλύτερη ζήτηση, είναι οι παλιές. Κλασικές και μη, που είτε ξαναπαίζονται (αρκετές ύστερα από πάρα πολύ καιρό) ή προβάλλονται για πρώτη φορά. Ταινίες όπως το «Πρόγευμα στο Τίφανις» του…

«Υπάρχει ένα διαφορετικό σινεμά και είναι σπουδαίο». Το διαφημιστικό μότο της εταιρείας διανομής Νew Star καθρεφτίζει το κινηματογραφικό τοπίο της τρέχουσας θερινής σεζόν. Από τις αρχές του Ιουνίου ως σήμερα, οι ταινίες των αιθουσών που συζητιούνται περισσότερο, εκείνες με τη μεγαλύτερη ζήτηση, είναι οι παλιές. Κλασικές και μη, που είτε ξαναπαίζονται (αρκετές ύστερα από πάρα πολύ καιρό) ή προβάλλονται για πρώτη φορά. Ταινίες όπως το «Πρόγευμα στο Τίφανις» του Μπλέικ Εντουαρντς, η «Εξαφάνιση» του Αλαν Τζ.Πάκουλα, η «Γκαρσονιέρα» του Μπίλι Γουάιλντερ και η «Γυναίκα στους αμμόλοφους» του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα αποτελούν την κινηματογραφική δύναμη αυτού του καλοκαιριού.

« Κάθε χρόνο, κάποιες επανεκδόσεις “περπατούν” και κάποιες όχι » είπε χθες στο «Βήμα» ο Ζήνος Παναγιωτίδης της εταιρείας διανομής Rosebud, o οποίος όμως δεν έχει μείνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις 4.000 εισιτήρια που έκανε το «Μυστικό του Βράχου των κρεμασμένων» (1977) μέσα σε τέσσερις εβδομάδες. « Το δεδομένο όμως είναι ότι οι πρώτες προβολές των καινούργιων ταινιών ενδιαφέρουν πολύ λιγότερο τον κόσμο απ΄ ό,τι οι παλιές και κλασικές.Το πρώτο πράγμα άλλωστε που κάποιοι αιθουσάρχες διερευνούν όταν μπαίνει το καλοκαίρι είναι ποιες επαναλήψεις έχει στον προγραμματισμό του το κάθε γραφείο διανομής. Ειδικότερα για τις αίθουσες του κέντρου της Αθήνας,οι επανεκδόσεις έχουν δεδομένη την επιτυχία ».

Εδώ και πολλά χρόνια, οι καλοκαιρινές ταινίες πρώτης προβολής, αν δεν έχουν το εκτόπισμα της εφετινής επιτυχίας της «Μamma Μia!» (131.000 εισιτήρια από την περασμένη Πέμπτη ως την περασμένη Κυριακή), χαίρουν ελάχιστης, αν όχι μηδαμινής, εμπιστοσύνης όχι μόνον από τους αιθουσάρχες αλλά και από το κοινό. Η επιφυλακτικότητα απέναντί τους έχει αποτέλεσμα τη στροφή στη σιγουριά του παλιού και αναγνωρίσιμου προϊόντος.

« Δεν έχουν βέβαια όλες οι παλιές ταινίες θέση στα θερινά » σημειώνει ο Χρήστος Μπεχτσής της εταιρείας Seven, η οποία με το «Πρόγευμα στο Τίφανι» και την «Γκαρσονιέρα» έχει ήδη κάνει τη θερινή τύχη της. « Θέλει προσοχή στο ποιες ταινίες θα πετύχουν εισπρακτικά. Υπάρχει μεν το δέλεαρ των Οσκαρ και των ονομάτων, αλλά δεν είναι πάντοτε αρκετό ». Το μυστικό για τον κ. Μπεχτσή είναι « η παλιά ταινία να συνδέεται κάπως με τη σύγχρονη πραγματικότητα και συγχρόνως να μην έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από τους θεατές ». Η επιλογή του «Προγεύματος στο Τίφανις» πάντως έχει μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα προϊστορία. Η Seven αποφάσισε να εξασφαλίσει τη διανομή της στις αίθουσες όταν παρατηρήθηκε ζήτηση της ταινίας από νεανικό κοινό στα DVD club. « Συγχρόνως,το ίδιο αυτό κοινό μάς ρωτούσε γιατί το “Πρόγευμα” δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες.Αρα, υπάρχει μέρος του νέου κοινού που ακόμα και αν έχει στην κατοχή του την ταινία σε DVD θέλει να τη δει στο σινεμά ».

Κατά περίεργο τρόπο λοιπόν, ενώ το DVD θεωρητικά αποτελεί τη μεγαλύτερη

απειλή της παλιάς ταινίας σε ό,τι αφορά τη διανομή της στις αίθουσες, τώρα λειτουργεί ως διαφημιστικό της, επειδή πολύς κόσμος γνωρίζοντάς την από τη μικρή οθόνη θέλει να τη δει και στην αίθουσα. Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως έχει η περίπτωση του «Σιωπηλού μάρτυρα» του Αλφρεντ Χίτσκοκ που προβάλλεται στις αίθουσες από την περασμένη Πέμπτη. Για κακή τύχη της Seven, η ταινία προβλήθηκε από τηλεοπτικό σταθμό το Σάββατο πριν από την προβολή της στις αίθουσες. Ηταν όμως και τόσο κακή τύχη; Μάλλον όχι. Σε τρεις μόλις ημέρες και σε τρεις αίθουσες ο «Μάρτυρας» «έκοψε» 4.000 εισιτήρια! Είπατε τίποτε;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk