Νέα «εναντίον» παλαιού
Την έντονη διαφωνία της με πρόσφατες δηλώσεις του Νικολάους Αρνονκούρ εξέφρασε προ ημερών η νεαρή εκ Λετονίας μεσόφωνος Ελίνα Γκαράντσα. Σύμφωνα με τον βετεράνο αρχιμουσικό, οι νέοι λυρικοί τραγουδιστές είναι… «σαν τα χοιρινά: κάποια προορίζονται για γκούλας,κάποια άλλα για μπριζόλες!». Η ταλαντούχα Γκαράντσα, η οποία ειρήσθω εν παρόδω έκανε θριαμβευτικό ντεμπούτο ως Ροζίνα στον «Κουρέα της Σεβίλλης» στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης το περασμένο Σάββατο (απ΄ όπου και το στιγμιότυπο), δήλωσε ότι η ίδια ουδόλως αισθάνεται σαν χοιρινό. «Το να τυποποιείσαι σε κάποιο συγκεκριμένο ρεπερτόριο ή ρόλο,πράγμα που φαντάζομαι ότι εννοούσε ο Αρνονκούρ,σε καταδικάζει σε ρουτίνα. Και αυτό είναι ό,τι χειρότερο για έναν τραγουδιστή…» κατέληξε η 31χρονη εκπάγλου καλλονής τραγουδίστρια, η οποία το τελευταίο διάστημα διαγράφει σταθερά ανερχόμενη πορεία στον χώρο της όπερας, καίτοι ως έφηβη ονειρευόταν τον εαυτό της ως νέα Μαράια Κάρεϊ. Η Νετρέμπκο σε νέο… μέγεθος!
Δεν περνά ημέρα, σχεδόν, χωρίς η Αννα Νετρέμπκο να απασχολήσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Εξώφυλλα επί εξωφύλλων, συνεντεύξεις επί συνεντεύξεων, σχόλια επί σχολίων σε όλον τον κόσμο επιβεβαιώνουν κάθε τόσο ότι η νεαρή «βασίλισσα» μπορεί να αισθάνεται προς το παρόν ασφαλής στον θρόνο της. Ο πλέον πρόσφατος προβληματισμός της ντίβας, διαβάζω, έχει να κάνει με το βάρος της που, όπως παραδέχεται η ίδια, τα τελευταία χρόνια έχει πάρει την… ανιούσα. «Μετά τα 30 άρχισα να βάζω κιλά εύκολα.Δεν με πειράζει,άλλωστε αρέσει και στους άνδρες.Ο φίλος μου με παρακινεί να μην τα χάσω…Το μόνο που με στενοχωρεί είναι ότι κάποια από τα επώνυμα ρούχα μου δεν μου κάνουν πλέον.Θα πρέπει να τα χαρίσω στις φίλες μου». Τι να κάνουμε; Εχουν και οι ντίβες τα βάσανά τους.

Καβάκος και LSΟ
Αν ανήκετε στους τυχερούς που έτυχε να παρακολουθήσουν κάποια από τις δύο πρόσφατες συναυλίες της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου υπό τον Βαλέρι Γκέργκιεφ στο Μέγαρο, η γλυκιά αίσθηση ψυχικής ανάτασης θα σας συνοδεύει, φαντάζομαι, για καιρό… Για όλους τους υπόλοιπους, θα ήθελα να αναφερθώ στον Λεωνίδα Καβάκο και στη συγκλονιστική, πραγματικά, ερμηνεία του στο Κοντσέρτο για βιολί του Σιμπέλιους. Δεξιοτεχνία, μουσικότητα, ερμηνευτική ωριμότητα από πλευράς του διεθνούς φήμης καλλιτέχνη, άκρατος ενθουσιασμός από πλευράς του κοινού που τον κάλεσε επανειλημμένως στη σκηνή με θερμά χειροκροτήματα. Και σε άλλα!

itoyla@dolnet.gr