ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

Ενα ηφαίστειο που κόντεψε να σβήσει

Ηταν αργά το απόγευμα. Η Αθήνα «βράζει» από τη ζέστη. Ευτυχώς η Μεσογείων είναι σχετικά άδεια από αυτοκίνητα και ακολουθώντας τις ακριβείς οδηγίες που μου είχε δώσει φθάνω στο σπίτι της στον Χολαργό. Ανοίγει η ίδια, μου σφίγγει το χέρι, το κρατάει για αρκετή ώρα και με κοιτά ίσια στα μάτια. Λίγο ερευνητικά, λίγο αμήχανα, λίγο ντροπαλά. Αλλά ζεστά. Με οδηγεί στο δωμάτιό της, στον χώρο της. Χαμηλός φωτισμός, δεν θυμάμαι καν αν είχε ανάψει κάποιο φως, μια μικρή τηλεόραση απέναντι από το κρεβάτι της χωρίς φωνή παίζει τις αγαπημένες της δημοπρασίες, μια μικρή βιβλιοθήκη και απέναντι τα ηχεία και ένα συνθεσάιζερ.

Ηταν αργά το απόγευμα. Η Αθήνα «βράζει» από τη ζέστη. Ευτυχώς η Μεσογείων είναι σχετικά άδεια από αυτοκίνητα και ακολουθώντας τις ακριβείς οδηγίες που μου είχε δώσει φθάνω στο σπίτι της στον Χολαργό. Ανοίγει η ίδια, μου σφίγγει το χέρι, το κρατάει για αρκετή ώρα και με κοιτά ίσια στα μάτια. Λίγο ερευνητικά, λίγο αμήχανα, λίγο ντροπαλά. Αλλά ζεστά. Με οδηγεί στο δωμάτιό της, στον χώρο της. Χαμηλός φωτισμός, δεν θυμάμαι καν αν είχε ανάψει κάποιο φως, μια μικρή τηλεόραση απέναντι από το κρεβάτι της χωρίς φωνή παίζει τις αγαπημένες της δημοπρασίες, μια μικρή βιβλιοθήκη και απέναντι τα ηχεία και ένα συνθεσάιζερ. Η Λένα Πλάτωνος, απομονωμένη τα τελευταία χρόνια, επέστρεψε εφέτος με τα «Ημερολόγιά» της, το δεύτερο άλμπουμ της από το 2000, στις 28 Ιουλίου δίνει συναυλία στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, και εκεί που οι περισσότεροι θα θεωρούν ότι και πάλι θα τραβήξει τις κουρτίνες μάλλον ετοιμάζεται για ένα «γενναίο» για τα δικά της δεδομένα comeback. «Κάτι σκέφτομαι να κάνω και τον χειμώνα. Κάποιες εμφανίσεις σε συγκεκριμένο χώρο. Θα δούμε» σημειώνει στο «Βήμα».

Δεν φαίνεται όμως να βιάζεται. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι να βάλει τη ζωή της σε τάξη. «Το τίμημα που έχει ένας καλλιτέχνης είναι η προσωπική του ζωή. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να έχω ηρεμία στη ζωή μου.Και ασχέτως του τι δείχνω και του πώς κινούμαι,δεν είμαι καθόλου ήρεμο άτομο.Είμαι ένα ηφαίστειο». Ενα ηφαίστειο όμως που κόντεψε να σβήσει όταν αναζητούσε εταιρεία για να εκδώσει τα «Ημερολόγιά» της (όπου υπογράφει την ηλεκτρονική μουσική, τους στίχους και την ερμηνεία, εκτός από δύο κομμάτια που ερμηνεύουν οι Γιάννης Παλαμίδας και Βικτόρια Μπόζικ ) και έβρισκε κλειστές πόρτες.

«Εψαχνα εταιρεία αλλά καμία δεν δεχόταν να το κυκλοφορήσει». Η φωνή της δυναμώνει. «Αυτό με καταρράκωσε.Παράλληλα είχε τότε πεθάνει και η μητέρα μου. Δεν μπορούσα να το αντέξω.Δεν μπόρεσα να αντέξω τις κλειστές πόρτες και τα κλειστά μυαλά.Ολοι μου έλεγαν ότι ήταν πολύ ποιοτικό». O Γιώργος Χρονάς δεν ξέρουμε τι της είπε αλλά το άλμπουμ κυκλοφόρησε από την «Οδό Πανός» και μάλιστα κάποια στιγμή έφθασε στο Νο 5 των ελληνικών τσαρτς. «Η ανταπόκριση αυτή και πολύ περισσότερο αυτή που υπάρχει μέσα από τη σελίδα μου, στο my space, μου δίνει τρομερό κουράγιο για να συνεχίσω. Ανακάλυψα σε φόρουμ ότι υπάρχουν παρέες που μιλούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας ως κώδικες στίχους τραγουδιών μου.Και δεν ντρέπομαι να το πω, εφόσον όλοι μπορούν να το δουν».

Η ζωή της όλη είναι μουσική. Από τότε που ήταν κοριτσάκι δυόμισιτριών ετών και ανέβηκε στο πιάνο του πατέρα της Γεωργίο υ Πλάτωνος, συνθέτη και πιανίστα κλασικής μουσικής, για να παίξει τα κάλαντα που είχε ακούσει λίγο πριν. «Να σκεφθείς ότι μόλις με είδε η φίλη μιας μητέρας μου που ήταν στο σπίτι μας λιποθύμησε.Δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε». Ισως για αυτό δεν μπορεί να ζήσει χωρίς μουσική. «Τώρα που μιλάμεμε ενοχλεί που δεν μπορώ να ακούσω». Τι ρόλο παίζει όμως η ανοιχτή τηλεόραση και μάλιστα όταν αυτή δείχνει δημοπρασίες; «Με ξεκουράζει να ρίχνω πού και πού κλεφτές ματιές. Είναι σαν να ξεφυλλίζω ένα περιοδικό». Ακριβώς την ίδια χροιά έχουν και τα «Ημερολόγιά» της. Υπάρχουν στιγμές από τη ζωή της. «Σε συμπυκνωμένη μορφή όμως. Κατά καιρούς έγραφα τις καθημερινές μου εμπειρίες. Και τις συμπύκνωσα με τον ποιητικό λόγο.Η μουσική μού δίνει κουράγιο. Κουράγιο να συνεχίσω. Με πείθει ότι η ζωή είναι ωραία.Go on…».

Περνά τις ημέρες της ακούγοντας συνεχώς μουσική, της αρέσουν ιδιαιτέρως από την ελληνική σκηνή οι Νατάσσα Μποφίλιου, Κωνσταντίνος Βήτα,Νίκος Πατρελάκης, Ελίνα Q7, Υosebu και Verbal Delirium ( «τους τρεις τελευταίους τούς ανακάλυψα από το my space» ), ζωγραφίζει ( «μην κοιτάς γύρω σου, δεν θα βρεις πίνακές μου,στο προηγούμενο σπίτι μου στη λεωφόρο Αλεξάνδρας είχα δύο-τρεις στους τοίχους. Τώρα είναι όλοι στο πατάρι» ) και ζητεί με αγωνία την κατανόηση. «Αυτό που με πληγώνει είναι η μοναξιά.Το να μη με καταλαβαίνουν οι άνθρωποι. Μόνο ο Μάνος Χατζιδάκις με κατάλαβε.Καταλαβαίνεις τι εννοώ; (σ.σ.: η φωνή της τρέμει) Αυτός και ο πατέρας μου.Και ειδικά από κάποιους που τους είχα τοποθετήσει κάπου.Η μη κατανόηση είναι δυστυχία.Πόνος, πόνος ανείπωτος.Αντιθέτως,η αλληλοκατανόηση με κάνει ευτυχισμένη. Είναι ο έρωτας μέσα στη ζωή ή τέλος πάντων ένας έρωτας. Ισως για μένα αυτό να είναι ο έρωτας.Μέσω της αλληλοκατανόησης, της εγκεφαλικής και συναισθηματικής,μπορώ να ερωτευθώ και να επιθυμήσω το σώμα.Η κατανόηση είναι…σχεδόν έρωτας».

Στη συναυλία της στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού συμμετέχουν, εκτός από την ίδια, η Ελλη Πασπαλά, ο Γιάννης Παλαμίδας, η Μάρθα Φριντζήλα , ο Κωνσταντίνος Βήτα, ο Βασιλικός Σακάς και η Victoria. Δεν θέλει όμως να πει πολλά για αυτή τη βραδιά. «Θα παρουσιάσω τραγούδια που έχω γράψει η ίδια σε αυτά τους στίχους.Δεν θα υπάρχουν λοιπόν αποσπάσματα από το “Σαμποτάζ” ή τον “Καρυωτάκη”. Υπάρχει όμως και μια έκπληξη. Αλλά ως εδώ. Τα υπόλοιπα το βράδυ εκείνο».

Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στις 28 Ιουλίου. Ωρα έναρξης: 21.00. Περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 210 3272.000.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk