Η έκθεση «Ολοι και Μόνος» από τις 6 Σεπτεμβρίου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Αναδρομική Γιάννη Γαΐτη στη Θεσσαλονίκη

OΓιάννης Γαΐτης (1923-1984) είναι ευρέως γνωστός για τα τυποποιημένα «ανθρωπάκια» του, μια εικονογραφία που έχει παγιωθεί πλέον ως κριτική στη σύγχρονη κοινωνία της ομοιομορφίας και της κατανάλωσης. Υπήρξε όμως- σε πείσμα της τυποποιημένης αυτής μνήμης που τον συνοδεύει- ένας εξαιρετικά πολύπλευρος καλλιτέχνης, με πλήθος αναζητήσεων και πειραματισμών στο ενεργητικό του. Αυτή την ποικιλομορφία του έργου του Γαΐτη θέλει να αναδείξει η αναδρομική έκθεση με τίτλο «Γιάννης Γαΐτης: Ολοι και Μόνος», που διοργανώνουν το Ιδρυμα Ιωάννου Φ.

OΓιάννης Γαΐτης (1923-1984) είναι ευρέως γνωστός για τα τυποποιημένα «ανθρωπάκια» του, μια εικονογραφία που έχει παγιωθεί πλέον ως κριτική στη σύγχρονη κοινωνία της ομοιομορφίας και της κατανάλωσης. Υπήρξε όμως- σε πείσμα της τυποποιημένης αυτής μνήμης που τον συνοδεύει- ένας εξαιρετικά πολύπλευρος καλλιτέχνης, με πλήθος αναζητήσεων και πειραματισμών στο ενεργητικό του.

Αυτή την ποικιλομορφία του έργου του Γαΐτη θέλει να αναδείξει η αναδρομική έκθεση με τίτλο «Γιάννης Γαΐτης: Ολοι και Μόνος», που διοργανώνουν το Ιδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Την έκθεση, η οποία διατρέχει όλο το δημιουργικό έργο του Γιάννη Γαΐτη και θα φιλοξενείται από τις αρχές Σεπτεμβρίου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, επιμελούνται ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος και η καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ι. Φ. Κωστόπουλου Κατερίνα Κοσκινά.

Οπως επισημαίνουν οι επιμελητές, «ο βίος και η πολιτεία του καλλιτέχνη,το έργο και η εποχή του,η καλλιτεχνική του πορεία και η ζωγραφική του γλώσσα ανδρώνονται μέσα απ΄ την αντίσταση,στο πέρασμα από τη δικτατορία του Μεταξά στην Κατοχή και ως τον Εμφύλιο στην Ελλάδα.Ολοκληρώνεται με τον εκπατρισμό του,μαζί μ΄ ένα μέρος της γενιάς του, απ΄ την Αθήνα στο Παρίσι,όπου το έργο και η προσωπικότητά του βρίσκουν τον χώρο του πειραματισμού και την ελευθερία της έκφρασης που τον χαρακτηρίζουν.Μέσα σ΄ ένα κλίμα αναβρασμού,η μεταβολή της ισορροπίας ανάμεσα στην ευρωπαϊκή και στην αμερικανική επιρροή και η επικείμενη μετατόπιση στις ΗΠΑ των κριτηρίων και των συνθηκών της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής διεθνώςσφραγίζουν το έργο του και τους προσανατολισμούς του,ενώ η επιρροή του στην Ελλάδα όσο και διεθνώς δεν θα πάψει να είναι άμεση και δραστική».

Η έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτελεί συνέχεια της έκθεσης που φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2006 και γίνεται με τη συνεργασία της κόρης του καλλιτέχνη Λορέττας Γαΐτη-Charrat, αρχιτέκτονα-μουσειολόγου. Την έκθεση πλαισιώνουν ο εκτενής κατάλογος που περιλαμβάνει όλα τα έργα του καλλιτέχνη και εκδόθηκε το 2003 από το Ιδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου και την κυρία Γαΐτη-Charrat, καθώς και ένας μικρός κατάλογος που θα κυκλοφορήσει με την ευκαιρία της έκθεσης στη Θεσσαλονίκη.

Το Ιδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου με την οργανωτική και οικονομική υποστήριξη της έκθεσης αυτής συμπληρώνει ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην αναδρομική παρουσίαση του έργου μεγάλων ελλήνων ή ελληνικής καταγωγής καλλιτεχνών, οι οποίοι σημάδεψαν την ελληνική εικαστική σκηνή και συντάχθηκαν με την πρωτοπορία της ιστορίας της σύγχρονης τέχνης στη Δύση. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού έχει διοργανώσει στο παρελθόν εκθέσεις του Γιάννη Κουνέλλη , του Λουκά Σαμαρά, του Στίβεν Αντωνάκου κ.ά.

Η έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατία 154, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 240.002, www.mmca.org.gr) θα διαρκέσει από τις 6 Σεπτεμβρίου ως τις 2 Νοεμβρίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk