Θ εσπίζεται ως υποχρεωτική η ειδική αγωγή από το υπουργείο Παιδείας με το νέο νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε χθες και το οποίο αλλάζει συνολικά τη φιλοσοφία της εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες (μαθησιακά και κινητικά προβλήματα). Ο υπουργός Παιδείας κ. Ευρ.Στυλιανίδης παρουσίασε χθες το πρωί στο Ζάππειο το νέο νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή, ενώ εξήγγειλε και την κατασκευή πενήντα έξι νέων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής σε όλη την Ελλάδα ως το 2012, συνολικού προϋπολογισμού 100.440.579 ευρώ. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί όμως και για τους «μικρούς Αϊνστάιν» και τους μαθητές με νοητικές ικανότητες οι οποίες ξεπερνούν την ηλικία τους, ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία θα αναπτυχθούν από πανεπιστημιακά ιδρύματα. Τα παιδιά αυτά υπολογίζεται ότι αποτελούν το 5% του πληθυσμού και θα μπορούν στο μέλλον να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους και μέσα στο σχολικό τους περιβάλλον. Με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζονται νέοι κλάδοι εκπαιδευτικών ειδικών αναγκών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δίνονται ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα στους μαθητές οι οποίοι αποφοιτούν από σχολεία ειδικών αναγκών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτά των αποφοίτων από τα κανονικά σχολεία, αναδιοργανώνονται και στελεχώνονται οι μονάδες διάγνωσης των περιπτώσεων αυτών και μετονομάζονται σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ). Οι γονείς παράλληλα θα συμμετέχουν στην πρόταση που θα κάνουν τα ΚΕΔΔΥ για την εκπαίδευση των παιδιών τους, εκφράζοντας τη γνώμη τους ή ζητώντας δεύτερη εξέταση, και οι μαθητές με ειδικές ανάγκες θα μαθητεύουν είτε στα κανονικά σχολεία με συνεκπαίδευση- θα διδάσκονται από κοινού με κανονικούς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς ειδικών αναγκών και θα εξυπηρετούνται από προσωπικό ημερήσιας φροντίδας-, είτε σε ειδικά τμήματα πρώιμης παρέμβασης και στήριξης τα οποία θα λειτουργούν μέσα στα ίδια σχολεία, είτε σε ειδικά σχολεία.
Οπως είπε χθες ο κ. Στυλιανίδης, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες θα παρακολουθούνται στο εξής από την πρώιμη ηλικία τους έως ότου να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.