«Τo 2000 που πρωτοεμφανίστηκαν, τα αποτελέσματα της έρευνας ΡΙSΑ αποτέλεσαν την αφορμή για έναν παρατεταμένο διάλογο όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε πολλές χώρες του εξωτερικού έτσι ώστε να εφαρμοσθούν μεταρρυθμιστικές πολιτικές που θα ανέτρεπαν τα αρνητικά αποτελέσματα. Μια αντίστοιχη περίπτωση ήταν αυτή της Γερμανίας. Αντιθέτως στη χώρα μας δεν υπήρξε κάποια αντίδραση στις διαδοχικές αρνητικές μετρήσεις, δεν “χτύπησε” κάποιο καμπανάκι… Οι λόγοι που τοποθετείται η Ελλάδα τόσο χαμηλά στον πίνακα των χωρών του ΟΟΣΑ είναι αφενός ότι δεν διαθέτουμε ένα ορθολογικό σύστημα στήριξης και παρακολούθησης της εργασίας που γίνεται στην εκπαίδευση και αφετέρου ότι συνεχίζουμε να διαθέτουμε το χαμηλότερο ποσοστό του ΑΕΠ για δαπάνες στην εκπαίδευση. Τη στιγμή που οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και του ΟΟΣΑ διαθέτουν κατά μέσον όρο τουλάχιστον το 5% του ΑΕΠ για δαπάνες στην Παιδεία, στην Ελλάδα μόλις που ξεπερνούν το 3%». Ο κ. Αθ. Γκότοβος είναι καθηγητής της Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.