• Αναζήτηση
  • ΜΙΚΡΟ – ΜΑΚΡΟοικονομικά

    ΜΙΚΡΟ – ΜΑΚΡΟοικονομικά Ο ΟΜΙΛΟΣ ΖΕΡΙΤΗ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ η αρχή να έγινε στην Ελλάδα τα τέλη της δεκαετίας του »70 με τη Χαρτοποιία Ξάνθης ΑΕ αλλά το «κέντρο βάρους» του ομίλου χαρτοβιομηχανιών που έχει δημιουργήσει εν τω μεταξύ η οικογένεια του κ. Π. Ζερίτη δεν βρίσκεται στην Ελλάδα. Το 60% των πωλήσεων ύψους 147,4 εκατ. δολ. ΗΠΑ του ομίλου αυτού το 1997 προήλθε από πωλήσεις εταιρειών του εξωτερικού

    ΤοΒΗΜΑ Team

    ΜΠΟΡΕΙ η αρχή να έγινε στην Ελλάδα τα τέλη της δεκαετίας του ’70 με τη Χαρτοποιία Ξάνθης ΑΕ αλλά το «κέντρο βάρους» του ομίλου χαρτοβιομηχανιών που έχει δημιουργήσει εν τω μεταξύ η οικογένεια του κ. Π. Ζερίτη δεν βρίσκεται στην Ελλάδα. Το 60% των πωλήσεων ύψους 147,4 εκατ. δολ. ΗΠΑ του ομίλου αυτού το 1997 προήλθε από πωλήσεις εταιρειών του εξωτερικού και κυρίως της Ουγγαρίας, στην οποία προωθούνται επενδύσεις άνω των 20 εκατ. δολ. ΗΠΑ.


    Οι δύο ουγγρικές χαρτοβιομηχανίες που ανήκουν στο γκρουπ, η εταιρεία Piszkei Paper Mill SA και η εταιρεία St. Andre Paper Mill SA, το 1997 πραγματοποίησαν συνολικές πωλήσεις 53 εκατ. δολ., που αντιστοιχούν στο 36% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, στον οποίο περιλαμβάνονται οι δύο ουγγρικές χαρτοποιίες, η ελληνική, μία στην Αίγυπτο και μία στη Βουλγαρία, με συνολική παραγωγή 160.000 τόνων χάρτου το 1997. Η ελληνική μονάδα απέδωσε πωλήσεις αξίας 58,5 εκατ. δολ. ή το 39,7% των πωλήσεων του ομίλου, ενώ η αιγυπτιακή Pyramids Paper Mill SAE πραγματοποίησε πωλήσεις αξίας 23,5 εκατ. δολ. ή το 16% των συνολικών. Το τελευταίο απόκτημα του γκρουπ, η βουλγαρική χαρτοβιομηχανία Belovo DA, το 1997 απέδωσε το 8,3% των συνολικών πωλήσεων του γκρουπ.


    Με πάνω από 3.000 εργαζομένους στις πέντε αυτές χαρτοποιίες ο όμιλος Ζερίτη σκοπεύει να αυξήσει στους 186.000 τόνους την παραγωγή χάρτου και προϊόντων χάρτου το 1998 έναντι 111.000 τόνων που ήταν η παραγωγή του ομίλου το 1996. Η ακτινογραφία της ένδυσης Μελέτη του ΙΟΒΕ για τις τέσσερις στρατηγικές ομάδες στον χώρο του επώνυμου ενδύματος


    ΣΤΟΝ χώρο του επώνυμου ενδύματος παρατηρούνται τέσσερις στρατηγικές ομάδες επιχειρήσεων: Πρώτον, πολυεθνικές επιχειρήσεις με brand name διεθνούς αναγνώρισης. Δεύτερον, εγχώριες επιχειρήσεις με κατασκευαστική δραστηριότητα και δίκτυο καταστημάτων. Τρίτον, εγχώριες επιχειρήσεις με κατασκευαστική δραστηριότητα χωρίς δίκτυο καταστημάτων. Τέταρτον, επιχειρήσεις με καταστήματα χωρίς κατασκευαστική δραστηριότητα.


    Αυτό επισημαίνεται μεταξύ των άλλων σε κλαδική μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών για το επώνυμο ένδυμα, που εκπονήθηκε από τον κ. Η. Δεδούση. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι η ομάδα των πολυεθνικών επιχειρήσεων επώνυμης ένδυσης έχει πρωταρχικό στόχο τη μέγιστη δυνατή διαφοροποίηση των προϊόντων της επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια στη διαφήμισή τους. Η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων αυτών είναι συνήθως σταθερή καθώς δεν καταφεύγουν σε εκπτώσεις για την προσέλκυση πελατών. Το δίκτυο διανομής ελέγχεται πλήρως με την πρακτική της αποκλειστικής διανομής.


    Η ομάδα των επιχειρήσεων με κατασκευαστική δραστηριότητα και δίκτυο καταστημάτων έχει στόχο τη διαφοροποίηση των προϊόντων της από τους ανώνυμους ανταγωνιστές και τον περιορισμό του κόστους παραγωγής. Η διαφημιστική δαπάνη της είναι εξαιρετικά υψηλή και η τιμολόγηση των προϊόντων συνοδεύεται από εκπτώσεις και άλλες προσφορές.


    Η ομάδα των επιχειρήσεων με κατασκευαστική δραστηριότητα χωρίς δίκτυο καταστημάτων έχει ουσιαστικά αρχίσει να εξαφανίζεται, καθώς όλοι οι παραγωγοί επώνυμων ενδυμάτων έχουν αρχίσει να ανοίγουν είτε ιδιόκτητα καταστήματα είτε καταστήματα με το σύστημα franchising. Ετσι, τα τελευταία χρόνια, με την κρίση που υπάρχει στη συγκεκριμένη αγορά, επιχειρούν να παράγουν επώνυμα προϊόντα και να τα διαθέτουν στην εσωτερική αγορά προκειμένου να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.


    Στην τέταρτη ομάδα ανήκουν εμπορικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εισαγωγές επώνυμων προϊόντων από το εξωτερικό. Στην ίδια ομάδα ανήκουν και τα καταστήματα ένδυσης με επώνυμες συλλογές ενδυμάτων, που όμως η επωνυμία δεν βρίσκεται τόσο στο ίδιο το προϊόν όσο στο ίδιο το κατάστημα. Η μακροχρόνια παρουσία τους στην αγορά έχει δημιουργήσει για τις επιχειρήσεις αυτές ένα σημαντικό και σταθερά διευρυνόμενο αριθμό «αφοσιωμένων» καταναλωτών. ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


    Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ Bankers Trust ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επένδυση ύψους 1,5 εκατ. δολ. στο (ελληνικής ιδιοκτησίας) επενδυτικό κεφάλαιο Danube Fund, που δραστηριοποιείται σε επιχειρήσεις στην περιοχή των Βαλκανίων. Κύριοι μέτοχοι του Fund, που δημιουργήθηκε το 1996, είναι η Alpha Τράπεζα Πίστεως, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκροτήσεως και Αναπτύξεως, η Διεθνής Τράπεζα Επενδύσεων, η ΕΤΒΑ και αρκετοί έλληνες επιχειρηματίες με οικονομικά ενδιαφέροντα στη Βαλκανική.


    Η Danube Fund έχει ήδη επενδύσεις στα ίδια κεφάλαια μη εισηγμένων ή υπό ιδιωτικοποίηση εταιρειών σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία, πΓΔ της Μακεδονίας και Αλβανία και οι μέχρι στιγμής επενδύσεις της στην περιοχή είναι: εταιρεία κατασκευής πλαστικών σωλήνων, μαζί με την Πετζετάκις ΑΕ, εταιρεία παροχής υπηρεσιών leasing, μαζί με την Alpha Leasing, τράπεζα στη Μολδαβία, μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκροτήσεως και Αναπτύξεως, και κτίριο γραφείων στο Βουκουρέστι, μαζί με τις κατασκευαστικές εταιρείες ΔΙΕΚΑΤ και ΕΚΤΕΡ.

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk