Είναι οι άνθρωποι που αποφασίζουν ποιες ταινίες θα δούμε στους κινηματογράφους. Είναι οι παραγωγοί, οι σταρ, οι σκηνοθέτες που ρυθμίζουν τη λειτουργία της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Κυκλοφορούν με πανάκριβα αυτοκίνητα, έχουν συσκευές fax δίπλα στις μπανιέρες τους, γευματίζουν στο «Ivy» και στο «Sunset Plaza», ενώ κινητήριες δυνάμεις στη ζωή τους είναι η φιλοδοξία, η δημιουργία, η πλεονεξία. Είναι οι παντοδύναμοι της βιομηχανίας του θεάματος, τουλάχιστον ως την επόμενη κινηματογραφική σεζόν



Πριν από 10 χρόνια η αυτοκρατορία του Μέρντοκ ήταν στα πρόθυρα της καταστροφής. Τώρα ο αυστραλός δισεκατομμυριούχος είναι πρόεδρος της Newscorp (με τις εφημερίδες «The Sun», «The Times», «The Sunday Times», «News of The World» και τηλεοπτικά κανάλια) και ιδιοκτήτης της 20th Century Fox.


Θεωρείται ότι είναι ο άνθρωπος που εξουσιάζει το Χόλιγουντ (εκτός από τις εισπράξεις του, ο «Τιτανικός» έχει πουλήσει ήδη και 60 εκατ. βιντεοταινίες). Επίσης το «Κάτι τρέχει με τη Μαίρη» έβγαλε 14 φορές τα έξοδά του και η Fox είναι η εταιρεία που έκανε τη διανομή του «Πόλεμος των άστρων: Η αόρατη απειλή» του Λούκας. Ακόμη ελέγχει το 29% της κινηματογραφικής αγοράς εκτός Αμερικής. Πρόσφατα αγόρασε αντί 1,2 δισ. δολαρίων το 50% της Fox / Liberty Network.


Αποφασιστικός και στην ιδιωτική του ζωή, έπειτα από φήμες ότι εμποδίζει τα παιδιά του να αναλάβουν τα ηνία των επιχειρήσεών του δήλωσε: «Ωσπου να αποδείξουν ότι είναι σε θέση να διοικήσουν, το νούμερο 2 θα παραμένει ο Πίτερ Σέρμιν». Παίρνοντας διαζύγιο ύστερα από 32 χρόνια γάμου για να παντρευτεί την 32χρονη Γουέντι Ντενκ, ο 68χρονος Μέρντοκ υποτάχθηκε στην ανανεωτική διάθεση της νέας συζύγου του. Τέρμα τα μπλέιζερ με τα λευκά πουκάμισα. Το νέο στυλ του έχει ιταλικές προδιαγραφές, ζιβάγκο και μαύρα τζιν. Στη διάθεση εκμοντερνισμού του θέλησε να αγοράσει ένα διαμέρισμα 6,5 εκατ. δολαρίων στην τρέντι περιοχή του νεοϋορκέζικου Σόχο, αλλά μετά τις διαμαρτυρίες των περιοίκων για το είδος των ανακαινίσεων που σκόπευε να πραγματοποιήσει το εγκατέλειψε.


Μάικλ Αϊσνερ (57)


Παρ’ όλο που το 1999 μπορεί να θεωρηθεί annus horribilis, με επανατοποθετήσεις εκατ. δολαρίων στο Internet, με την τιμή των μετοχών της Ντίσνεϊ ασταθή και προβλήματα στο ιδιόκτητο δίκτυο ABC, όπως και με την ταπεινωτική, πανάκριβη δικαστική διαμάχη όπου τον έχει σύρει ο τέως πρόεδρος της Ντίσνεϊ Τζέφρι Κάτσενμπεργκ, ζητώντας του 250 εκατ. δολάρια (ή το 10% απ’ όσες ταινίες είχε δρομολογήσει προτού γίνει ο Αϊσνερ πρόεδρος), εν τούτοις θεωρείται πάντα ένας από τους ισχυρούς άνδρες του Χόλιγουντ.


Οταν ανέλαβε πριν από 15 χρόνια, ως νούμερο 2, την Ντίσνεϊ, η εταιρεία βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Δουλεύοντας σκληρά και με σύνθημα ότι «κάθε ιδέα για ταινία που δεν εκφράζεται με 25 λέξεις ή σε ένα διαφημιστικό 30 δευτερολέπτων δεν γυρίζεται» έδωσε το πράσινο φως για ταινίες όπως το «Pretty Woman», ξανακυκλοφόρησε στα βιντεοκλάμπ τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Ντίσνεϊ και είδε τα δολάρια να έρχονται. Παρ’ όλες τις ατυχίες της εφέτος, η Ντίσνεϊ είχε κέρδη το 1998 1,5 δισ. δολάρια. Στην Ντίσνεϊ ανήκουν και οι εταιρείες Touchstone και Miramax.


Σάμνερ Ρέντστοουν (76)


Είναι ο μεγιστάνας της Viacom, που ζει και πεθαίνει από την τιμή των μετοχών της στη Γουόλ Στριτ. Το μόνο νούμερο που αποφεύγει να θυμάται είναι η ηλικία του. Η αυτοκρατορία του περιλαμβάνει την Paramount, αξίας 4,8 δισ. δολαρίων (το «Τρούμαν Σόου» απέφερε 260 εκατ. δολάρια και είχε τη συμπαραγωγή με την Dreamworks στη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν», καθώς και στο «Deep Impact»). Εχει επίσης το κανάλι CBS, με τους περισσότερους θεατές, τις σειρές του Ααρον Σπέλινγκ («Μπέβερλι Χιλς» κτλ.), το αμερικανικό MTV, το ΤΝΝ, που βλέπουν 75 εκατ. νοικοκυριά, συνδρομητικά κανάλια, τον γνωστό εκδοτικό οίκο Simon and Schuster, με 2.100 τίτλους βιβλίων, και ραδιοφωνικούς σταθμούς.


Κανείς άνθρωπος δεν έχει βγάλει τόσα λεφτά από το θέαμα όσα ο Ρέντστοουν. Παρ’ όλο όμως που λέει ότι «για μένα το να είμαι νούμερο 1 υπήρξε ανέκαθεν το παν», μόνο πρόσφατα σταμάτησε να κυκλοφορεί με ταξί και άρχισε να χρησιμοποιεί το αμάξι της εταιρείας του.


Τζόναθαν Λ. Ντόλγκεν (54) – Σέρι Λάνσιγκ (55)


Κανείς δεν ξέρει τι συμβαίνει πίσω από τα κεκλεισμένων των θυρών συμβούλιά τους, αλλά αυτό που βγαίνει είναι προσοδοφόρο: αγόρασαν ένα κομμάτι του «Τιτανικού» πληρώνοντας 65 εκατ. δολάρια, έπειτα έδωσαν 12 εκατ. δολάρια στον Τζιμ Κάρεϊ για το «Τρούμαν Σόου». Στη συνέχεια αγόρασαν κομμάτια από τις ταινίες «Η διάσωση του στρατιώτη Ράιαν», «Deep Impact», «Η νύφη το ‘σκασε». Εχουν αγοράσει κομμάτια της τελευταίας ταινίας του Τιμ Μπάρτον «Sleepy Hollow» με τον Τζόνι Ντεπ, της ταινίας του Σκορσέζε «Bringing Out the Dead», της νέας ταινίας του Αλαν Πάρκερ, και του «Ταλαντούχου κυρίου Ρίπλεϊ» του Αντονι Μιγκέλα με τον Ματ Ντέιμον. Η Paramount έχει συμπαραγωγούς σε όλες αυτές τις ταινίες ­ μια τακτική χαμηλού ρίσκου και μεγάλων κερδών.


Τα δύο αφεντικά της Paramount, που κατηγορήθηκαν για δειλία στην ανάληψη ολόκληρου του οικονομικού βάρους των ταινιών που παράγουν, τώρα αντιγράφονται από όλο το Χόλιγουντ.


Τζορτζ Λούκας (55)


Μόνο στον χώρο των μίντια μπορεί να ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι ύστερα από τέσσερις μήνες προβολής και 450 εκατ. κέρδη το «Πόλεμος των άστρων: Η αόρατη απειλή» του Λούκας είναι «μια απογοήτευση». Η ταινία είναι ήδη η τρίτη πιο εμπορική επιτυχία όλων των εποχών (μετά τον «Τιτανικό» και τον πρώτο «Πόλεμο των άστρων»). Η παραγωγή της ανήκει στον Λούκας και κόστισε 115 εκατ. δολάρια.


Τα μίντια αντέδρασαν στην υπερδιαφήμιση της ταινίας και στην τρομακτική εμπορευματοποίησή της. Οι κριτικές ήταν από χλιαρές ως πολύ κακές. Ο Λούκας έχει μερίδιο ευθύνης αφού προκάλεσε αντιδράσεις δηλώνοντας ότι στα 7 δισ. δολάρια παραφερνάλια του «Πολέμου των άστρων» υπήρχε ένας σκοπός. Η επιθυμία του να κάνει τους νέους να αναρωτηθούν: «Υπάρχει Θεός;». Τι να απαντήσεις σε τέτοιους κυνικούς καιρούς; Το δεύτερο πάντως επεισόδιο της νέας τριλογίας αναμένεται το 2002.


Ο Λούκας και ο Σπίλμπεργκ επικοινωνούν καθημερινά μέσω μιας βιντεοοθόνης με δορυφορική λήψη, αξίας 3 εκατ. δολαρίων, και χαριτολογούν για το ποιος θα κόψει περισσότερα εισιτήρια.


Η αυτοκρατορία του Λούκας περιλαμβάνει τη Lucas Film, την εταιρεία ειδικών εφέ Industrial Light and Magic, ένα τεράστιο ράντσο όπου εργάζονται πολλοί από τους 2.000 υπαλλήλους του.


Ο Λούκας παντρεύτηκε μία μόνο φορά και όταν χώρισε, το 1983, έβγαινε για χρόνια με την τραγουδίστρια Λίντα Ρόσταντ. Εχει υιοθετήσει τρία παιδιά.


Στίβεν Σπίλμπεργκ (52)


Ο Σπίλμπεργκ πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του 1999 ταξιδεύοντας σε όλο τον πλανήτη, ως τιμώμενο πρόσωπο για τη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν». Στη δυσαρέσκειά του που δεν κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης ταινίας προστέθηκε η απογοήτευση από την αναβολή της δημιουργίας των νέων στούντιο της εταιρείας Dreamworks όπου συμμετέχει.


Παρ’ όλα αυτά ξεκινάει τη νέα του ταινία, ένα επιστημονικό θρίλερ, που βασίζεται στο βιβλίο Minority Report του Φίλιπ Ντικ και πραγματεύεται μια φουτουριστική κοινωνία, όπου οι δολοφόνοι συλλαμβάνονται και κατηγορούνται προτού ακόμη διαπράξουν το έγκλημα. Πρωταγωνιστής είναι ο Τομ Κρουζ και δίπλα του πιθανόν ο Ματ Ντέιμον. Στα σχέδιά του και η είσοδός του στην τηλεόραση με μίνι σειρές, ξεκινώντας με ένα καινούργιο έπος για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου πρωταγωνιστεί πάλι ο Τομ Χανκς. Επίσης σκέφτεται το «Τζουράσικ Παρκ 3» (οι δύο προηγούμενες ταινίες απέφεραν 1,5 δισ. δολάρια). Οσο για τις γιορτές του Millennium, ο Σπίλμπεργκ κλήθηκε από το προεδρικό ζεύγος της Αμερικής να παρουσιάσει σε γιγαντοοθόνη στην Ουάσιγκτον ένα φιλμ 18 λεπτών με τις μεγάλες στιγμές της αμερικανικής ιστορίας (αφηγητής της ταινίας ήταν ο Μπιλ Κλίντον).


Ο Σπίλμπεργκ είναι παντρεμένος με την Κέιτ Κάπσοου, την οποία συνάντησε στα γυρίσματα του «Ιντιάνα Τζόουνς», και ζουν μαζί με τα πέντε παιδιά τους (τα δύο υιοθετημένα) στο 20.000 εκταρίων ράντσο τους στο Πασίφικ Πάλισεϊντς.


Τομ Χανκς (43)


Τη δεκαετία του 1980 έγινε ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της κωμωδίας. Στα 90s και ύστερα από δύο Οσκαρ (για το «Φόρεστ Γκαμπ», που έπεται συνέχειά του, και το «Φιλαδέλφεια») είναι ένας ταλαντούχος σοβαρός ηθοποιός, ο οποίος επιπλέον φιγουράρει ως Νο 1 στη δεκάδα των πιο εμπορικών ηθοποιών του Χόλιγουντ. Δεν είναι τυχαίο που όλοι τον θέλουν στις ταινίες τους ­ μόνο το περασμένο καλοκαίρι έκανε διακοπές, ύστερα από πέντε χρόνια συνεχών γυρισμάτων. Η αμοιβή του ξεκινάει από τα 20 εκατ. δολάρια συν ποσοστά, αλλά όλο και συχνότερα κάνει ο ίδιος την παραγωγή των ταινιών όπου πρωταγωνιστεί, όπως στην τελευταία ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, στην οποία υποδύεται έναν δεσμοφύλακα. (Σε αυτήν ο Χανκς σταμάτησε τα γυρίσματα στη μέση, επειδή ο ρόλος του απαιτούσε να χάσει 20 κιλά.) Επίσης πρωταγωνιστεί σε μια ταινία του Σκορσέζε για την ιστορία του Rat Pack (την ιστορία δηλαδή του Ντιν Μάρτιν, τον οποίο θα παίξει ο Χανκς, του Σινάτρα και του Μάρτιν Σκορσέζε).


Με τη γυναίκα του Ρίτα Γουίλσον γνωρίστηκε το 1985. Εχουν δύο παιδιά και ο γάμος τους θεωρείται υποδειγματικός. Η Ρίτα Γουίλσον συμπρωταγωνιστεί μαζί με τον Ρίτσαρντ Γκιρ και την Τζούλια Ρόμπερτς στην ταινία «Η νύφη το ‘σκασε».


Τομ Κρουζ (37)


Ο χρυσός σταρ του Χόλιγουντ τα έχει όλα: τη λαμπερή Νικόλ Κίντμαν, τα παιδιά του (έχει υιοθετήσει δύο), δύο Πόρσε, δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ και είναι μέλος του κλαμπ «20/20», όπου οι σταρ παίρνουν 20 εκατ. δολάρια αμοιβή και έχουν ποσοστά 20% επί των κερδών. Ολα αυτά συνοψίζονται σε μια αφιέρωση που του έκανε ο Μπαρτ Λάνκαστερ επάνω στο πόστερ της κλασικής ταινίας «Το γλυκό άρωμα της επιτυχίας», το οποίο ο Κρουζ έχει στο διαμέρισμά του: «Τα κατάφερες, πιτσιρικά».


Εξαφανισμένος τα τελευταία δύο χρόνια για τα γυρίσματα της ταινίας «Μάτια ερμητικά κλειστά», του τελευταίου αριστουργήματος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ο Κρουζ ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο «Minority Report» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Επίσης θα κάνει την παραγωγή και θα παίξει στις «Επικίνδυνες αποστολές 2» (την παραγωγή έκανε και στην πρώτη ταινία, πείθοντας μάλιστα τον σκηνοθέτη Μπράιαν ντε Πάλμα να μην πάρει αμοιβή ­ 20 εκατ. δολάρια ­ αλλά ποσοστά επί των κερδών).


Χάρισον Φορντ (57)


Ο Χαν Σόλο και ο Ιντιάνα Τζόουνς είναι δύο ήρωες της σύγχρονης κινηματογραφικής μυθολογίας. Ο «Πόλεμος των άστρων» και οι περιπέτειες του Ιντιάνα Τζόουνς ανήκουν στις 10 εμπορικότερες ταινίες όλων των εποχών. Ο Χάρισον Φορντ έχει το μοναδικό προνόμιο να πρωταγωνιστεί σε αυτές. «Δεν φιλοδοξούσα ένα τέτοιο είδος στάτους. Ηθελα να βγάζω απλώς τα προς το ζην παίζοντας κάποιον σταθερό ρόλο σε μια τηλεοπτική σειρά. Αυτό ήταν το περισσότερο που ήλπιζα» έχει δηλώσει. Παίρνοντας το ρίσκο να ζητήσει ποσοστά επί των κερδών, χωρίς αμοιβή, στον «Πόλεμο τον άστρων» και στην τριλογία του «Ιντιάνα Τζόουνς», ο Φορντ είναι πιθανόν ο πλουσιότερος σταρ του Χόλιγουντ. Παρ’ όλα αυτά η ζωή του δεν έχει καμία σχέση με τον χολιγουντιανό τρόπο ζωής, τον οποίο μάλιστα επικρίνει. Δεν ξεχνάει ποτέ ότι για πολλά χρόνια εργαζόταν ως ξυλουργός.


Είναι παντρεμένος με τη σεναριογράφο του «ΕΤ» Μελίσα Μάθισον. Η νέα ταινία του, ένα υπερφυσικό θρίλερ, έχει σκηνοθέτη τον Ρόμπερτ Ζεμέκις και συμπρωταγωνιστεί η Μισέλ Πφάιφερ.


Τζέιμς Κάμερον (52)


Από την εποχή της «Μισαλλοδοξίας» (1916) του Γκρίφιθ, οι σκηνοθέτες αισθάνονταν σαν μοντέρνοι φαραώ, φτιάχνοντας και καταστρέφοντας μνημεία αφιερωμένα στη δίψα τους για δύναμη και καταστροφή. Μερικοί από αυτούς έγραψαν ιστορία στον κινηματογράφο («Λόρενς της Αραβίας» – Ντέιβιντ Λιν), άλλοι έφαγαν σκόνη («Οι πύλες της Δύσεως» – Μάικλ Τσίμινο), αλλά κανείς τους δεν είχε τα χρήματα και το τρομακτικό Εγώ του Τζέιμς Κάμερον στον «Τιτανικό». Διαθέτοντας αυτό που ο Χένρι Τζέιμς ονομάζει «φαντασία της καταστροφής», ο Κάμερον είναι ο τεχνοκράτης που του αρέσει να δουλεύει με παραλλαγές μετάλλων. Στο καλύτερο φιλμ του, πριν από τον «Τιτανικό», στον «Εξολοθρευτή 2», ο Σβαρτσενέγκερ είναι ένας συνδυασμός τέρατος του Φρανκενστάιν και Χριστού («Ελα μαζί μου, αν θέλεις να ζήσεις»).


Ανεβαίνοντας για να πάρει ένα από τα 11 Οσκαρ, αυτό της σκηνοθεσίας, ονόμασε τον εαυτό του «βασιλιά του κόσμου». Δύο χρόνια σχεδόν μετά την πρεμιέρα του «Τιτανικού», ο σκηνοθέτης είναι κατά 115 εκατ. δολάρια πλουσιότερος.


Παρ’ όλα αυτά στην προσωπική του ζωή περνάει φουρτούνες, αφού η Λίντα Χάμιλτον (πρωταγωνίστρια στον «Εξολοθρευτή» και αργότερα σύζυγός του) του ζήτησε διαζύγιο όταν έγινε γνωστό ότι ο Κάμερον έβγαινε με τη Σούζι Αμις, μια από τις πρωταγωνίστριες στον «Τιτανικό».


Νέα ταινία του θα δούμε το 2001, αφού ο Κάμερον δεν θα ξανασκηνοθετήσει ταινίες άλλων, προτιμώντας δικές του παραγωγές, δικό του σενάριο κτλ.


Τζιμ Κάρεϊ (37)


Στα 37 του ο Τζιμ Κάρεϊ ­ γεννημένος στον Καναδά ­ θεωρείται ο Μάικλ Τζόρνταν της κωμωδίας. Με τη «Μάσκα» έγινε παγκοσμίως γνωστός και με το «Τρούμαν Σόου» απέδειξε ότι εκτός από γκριμάτσες σε ένα εύπλαστο πρόσωπο μπορεί και να παίξει. Με 20 εκατ. δολάρια αμοιβή την ταινία, το τελευταίο στοίχημα του Κάρεϊ ονομάζεται «Man on the Moon», μια ταινία που ζωντανεύει στην οθόνη έναν σύγχρονο αμερικανικό μύθο ­ τον stand up κωμικό των 70s Αντι Κάουφμαν (συμπρωταγωνιστούσε δίπλα στον Ντάνι ντε Βίτο στη σειρά «Ταξί», που έχει προβληθεί και στην Ελλάδα).


Ο σκηνοθέτης Μίλος Φόρμαν σκεφτόταν για τον ρόλο του Κάουφμαν τον Σον Πεν ή τον Εντουαρντ Νόρτον ή τον Κέβιν Σπέισι. Ωσπου έπεσε επάνω στον Τζιμ Κάρεϊ και του πρόσφερε τον πρωταγωνιστικό ρόλο και την ευκαιρία να περάσει σε ένα νέο επίπεδο ηθοποιίας. Ισως με αυτή την ταινία ο Κάρεϊ δεν ξανακούσει ατάκες σαν αυτή που του είπε ο Τόμι Λι Τζόουνς στα γυρίσματα του «Μπάτμαν»: «Ερχεσαι από το καμπαρέ ενώ εγώ είμαι ένας ολοκληρωμένος κλασικός ηθοποιός».


Με δύο αποτυχημένους γάμους (ένας εκ των οποίων με τη Λορίν Χόλι τού «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος») και 15 χρόνια ως stand up κωμικός, προτού γίνει διάσημος, ο Τζιμ Κάρεϊ λέει: «Η κωμωδία δεν με καταθλίβει. Η αγάπη όμως μου δημιουργεί κατάθλιψη».


Τζον Τραβόλτα (45)


Τραβόλτα σημαίνει «χρήμα», σύμφωνα με το Χόλιγουντ που ξέρει να αμείβει τους επιζώντες. Ο μεγάλος σταρ στα τέλη της δεκαετίας του ’70 («Πυρετός το Σαββατόβραδο», «Γκριζ»), αφού έπαιξε σε μία σειρά αποτυχιών, αμέσως μετά σχεδόν εξαφανίστηκε. Θα ανήκε στην ιστορία του σινεμά αν ο Κουέντιν Ταραντίνο με το «Pulp Fiction» δεν του έδινε την ευκαιρία για μια δεύτερη καριέρα.


Ο ηθοποιός που απαθανατίστηκε να χορεύει με την πριγκίπισσα Νταϊάνα στον Λευκό Οίκο είναι ένα από τα μέλη του πιο κλειστού κλαμπ του Χόλιγουντ, του «20/20», όπως και φανατικός σαϊεντολόγος. Ετοιμάζεται μάλιστα να υποδυθεί στην οθόνη τον ιδρυτή της σαϊεντολογίας, Ρον Χάμπαρντ.


Στις τελευταίες ταινίες του ο Τραβόλτα, επειδή έχει δυσκολία στην αποστήθιση του ρόλου του, χρησιμοποιεί autocue, κάτι που συνήθιζε και ο Μάρλον Μπράντο. Παρ’ όλη όμως την επιτυχία του, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο για να ασχοληθεί με αεροπορικές επιχειρήσεις.


Εντγκαρ Μπρόνφμαν (44)


Το μεγάλο αφεντικό της Universal και της Polygram (την απέκτησε αντί 10,4 δισ. δολαρίων). Φανατικός του κόσμου του θεάματος (με χόμπι του να γράφει ποπ τραγούδια για σταρ όπως η Ντιον Γουόργουικ και η Σελίν Ντιόν), το μόνο λάθος του ήταν που άφησε τον Σπίλμπεργκ να φύγει από την Universal. Οι φήμες όμως λένε ότι η Universal και η εταιρεία Dreamworks, το 1/3 της οποίας έχει ο Σπίλμπεργκ, θα ενωθούν. Στις εφετεινές επιτυχίες του συγκαταλέγονται η «Μούμια» και το «Νότινγκ Χιλ». Το κλειδί της επιτυχίας του; «Να είσαι αληθινά έξυπνος και η επιλογή σωστού πατέρα».


Τζούλια Ρόμπερτς (31)


Στα 31 της, ύστερα από 24 ταινίες, 13 εξώφυλλα στο περιοδικό «People», 20 εκατ. δολάρια την ταινία, ερωτικές σχέσεις που έγιναν άρθρο ακόμη και στο «Newsweek», κάτω από τη βινιέτα «Ρεπορτάζ», και τον τίτλο της ιδανικής Αμερικανίδας, η Τζούλια Ρόμπερτς έμαθε ένα πράγμα: ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεφύγει από την αδιακρισία των ταμπλόιντ. Το κοινό που λατρεύει την Τζούλια θέλει να ξέρει τα πάντα: από το νούμερο του σουτιέν της ως τη γαρνιτούρα της σαλάτας της…


Στην πραγματική ζωή της η Τζούλια Ρόμπερτς έκανε τα πάντα, έστω και άθελά της, για να τρέχει από πίσω της ο Τύπος. Τρεις ημέρες πριν από τον γάμο της με τον Κίφερ Σάδερλαντ φεύγει για την Ιρλανδία με τον καλύτερο φίλο του, τον Τζέισον Πάτρικ. Στη συνέχεια ερωτεύεται κάθε συμπρωταγωνιστή της, όπως τον Λάιαμ Νίσον, τον Ντίλαν Μακ Ντέρμοντ, τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, τον Ιθαν Χοκ, και παντρεύεται τον κάντρι τραγουδιστή Λάιλ Λόβιτ. Τώρα πρόκειται να παντρευτεί τον Μπένζαμιν Μπρατ (του σίριαλ «Law and Order», σε ένα επεισόδιο του οποίου συμμετείχε).


Για την ιστορία να πούμε ότι το 1992 τής προτάθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος στον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» με συμπρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Λίγες ημέρες πριν από τα γυρίσματα ο Λιούις εγκατέλειψε την ταινία για μια άλλη, την οποία θεώρησε πιο ενδιαφέρουσα, και η παραγωγή ματαιώθηκε.


Νίκολας Κέιτζ (35)


Είναι το πιο παράταιρο μέλος του κλαμπ των σταρ που αμείβονται με 20 εκατ. δολάρια την ταινία. Και είναι παράταιρος γιατί οι επιλογές του ­ τουλάχιστον ως ένα σημείο ­ ήταν αντιφατικές, όπως και η προσέγγιση των ρόλων του σε αυτές. (Είναι γνωστό ότι έφαγε μια κατσαρίδα στο «Vampire’s Kiss», όπως και ότι έβγαλε ένα δόντι του χωρίς αναισθητικό στα γυρίσματα του «Μπέρντι».)


Ανιψιός του Φράνσις Φορντ Κόπολα ξεκίνησε με τον «Αταίριαστο» του θείου του πριν από 18 χρόνια, για να φθάσει να κερδίσει Οσκαρ στο «Ζώντας και πεθαίνοντας στο Λας Βέγκας».


Η εκκεντρικότητα τον χαρακτηρίζει και στην ιδιωτική του ζωή. Συναντήθηκε για πρώτη φορά με την Πατρίσια Αρκετ το 1987, σε ένα μαγαζί με ντελικατέσεν όπου εκείνη ήταν πωλήτρια, και της έκανε ερωτική εξομολόγηση. Αφού έβγαιναν μαζί για μερικούς μήνες, χάθηκαν και παντρεύτηκαν ύστερα από οκτώ χρόνια, έχοντας από έναν γιο ο καθένας από προηγούμενες σχέσεις τους. Και οι δύο πρωταγωνιστούν στην τελευταία ταινία του Σκορσέζε «Bringing Out the Dead».


Λεονάρντο ντι Κάπριο (24)


Με δεκαέξι ταινίες, μοντέρνο φαινόμενο διασημότητας, celebrity στην ταινία του Γούντι Αλεν, νέος Τζέιμς Ντιν ή Γκάρι Κούπερ, εραστής α λα MTV στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «κυρίαρχος του κόσμου» στον «Τιτανικό», με 500 ιστοσελίδες στο Internet, πέντε βιογραφίες του στις λίστες των μπεστ σέλερ των «New York Times», 11 βιβλία με τον ίδιο ως θέμα, έκτος στη δεκάδα με τους πιο εμπορικούς σταρ του Χόλιγουντ, θα είναι πρωταγωνιστής σε τρεις ταινίες που ετοιμάζονται. Να σημειώσουμε ότι όταν οι υποψηφιότητες με τα Οσκαρ ανακοινώθηκαν χωρίς να τον περιλαμβάνουν για το Οσκαρ ανδρικού ρόλου, η Ακαδημία κατακλύστηκε από χιλιάδες e-mails θαυμαστών του που εκλιπαρούσαν τους κριτές να του δώσουν την υποψηφιότητα έστω και εκ των υστέρων.


Τζόντι Φόστερ (36)


Μπορεί το Χόλιγουντ να είναι μια ανδρική υπόθεση αλλά, μαζί με τη Μεγκ Ράιαν και την Τζούλια Ρόμπερτς, η Τζόντι Φόστερ είναι μία από τις βασίλισσές του. Το κοριτσάκι που έπαιξε την ανήλικη πόρνη στον «Ταξιτζή» του Μάρτιν Σκορσέζε και στο πλευρό του Ντε Νίρο μεταμορφώθηκε σε μια ηθοποιό δύο Οσκαρ, έχει δική της εταιρεία παραγωγής, την Egg Pictures, αξίας δεκάδων εκατ. δολαρίων, και σκηνοθετεί ταινίες που λατρεύουν οι κριτικοί (όπως «Ο μικρός κύριος Τέιτ»).


Παρ’ όλο που η ιδιωτική ζωή της έχει δεχθεί το αδιάκριτο βλέμμα των σκανδαλοθηρικών εντύπων, δεν αποκαλύπτει τον πατέρα τού ενός έτους γιου της, Σον. Η πιο γνωστή φίλη της είναι η Σίντνεϊ Μπέρνχαρντ, την οποία συνάντησε πριν από έξι χρόνια, στα γυρίσματα του «Sommersby».


Γουίλ Σμιθ (23)


Με τη «Μέρα Ανεξαρτησίας» και τους «Αντρες με τα μαύρα», ο ράπερ και τέως πρωταγωνιστής τηλεοπτικής σειράς απέδειξε ότι είναι πρώτος στη γραμμή άμυνας της Αμερικής στον πόλεμο κατά των γαλαξιακών τεράτων. Το χιούμορ και η νεαρή ηλικία του τον έκαναν να αποφύγει το προφίλ του μαύρου σούπερμαν. Μαζί με την Τζέιντα Πίνκετ αποτελούν το πιο όμορφο ζευγάρι του Χόλιγουντ.


Αγαπημένος των νεαρών σινεφίλ, που τον έχουν ανακηρύξει σε βασιλιά των κωμικών ταινιών δράσης, όπως και αγαπημένο παιδί της αμερικανικής οικογένειας (έστρωσαν τα κρεβάτια τους και τακτοποίησαν την κουζίνα προτού φύγουν από τη σουίτα όπου είχαν καταλύσει στο Λονδίνο, κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του «Wild, Wild West», τόνισαν οι εφημερίδες), είναι από τους λίγους ηθοποιούς που απαιτούν ποσοστά επί των κερδών σε κάθε ταινία όπου πρωταγωνιστούν. Στην επόμενη ταινία του ­ «Αλι» ­ υποδύεται τον πυγμάχο Κάσιους Κλέι.


Μπρους Γουίλις (44)


Είναι πολυεκατομμυριούχος, έχει παίξει σε μερικές από τις πιο εμπορικές επιτυχίες της δεκαετίας του 1990, είναι όμως περισσότερο γνωστός για τους χωρισμούς και τις επανενώσεις του επί μία δεκαετία με την Ντέμι Μουρ, καθώς και για τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του, όπως η αλυσίδα εστιατορίων «Planet Hollywood», παρά για την ηθοποιία του. Ετσι λοιπόν ο Γουίλις έχει χωρίσει από την Ντέμι Μουρ εδώ και ενάμιση χρόνο, αλλά κανείς τους δεν έχει υποβάλει αίτηση διαζυγίου. Αυτός βγαίνει με την Ισπανίδα Μαρία Μπράβο, που είναι μοντέλο, αυτή με τον δάσκαλο πολεμικών τεχνών Ολιβερ Γουίτκομπ, και ενώ τα μυστήρια της «Εκτης αίσθησης» έχουν σημειώσει εισπράξεις 250 εκατ. δολαρίων στην Αμερική, τα «Planet Hollywood» πτώχευσαν.


Κέβιν Κόστνερ (45)


Οταν το «Χορεύοντας με τους λύκους» κέρδισε το 1990 επτά βραβεία Οσκαρ, σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία, το όνομα του Κέβιν Κόστνερ έγινε συνώνυμο του Ελντοράντο. Κανείς δεν σκεφτόταν τότε ότι θα μπορούσε να κάνει λανθασμένες επιλογές. Ωσπου ήρθε μια επική καταστροφή και από εκεί και πέρα ό,τι άγγιζε γινόταν κάρβουνο. Ο «Υδάτινος κόσμος», η πιο ακριβή ως τότε ταινία (στοίχισε 120 εκατ. δολάρια), τον βύθισε μαζί του.


Ούτε το «Γουάιατ Ερπ» τού έδωσε το φιλί της ζωής. Η μία αποτυχία διαδέχεται την άλλη. Και επειδή ενός κακού μύρια έπονται, ήρθε και το διαζύγιό του ύστερα από 16 χρόνια γάμου, από τον οποίο απέκτησε τρία παιδιά.


Ο αγαπημένος των κριτικών πυροβολείται αλύπητα. Στην τελευταία ταινία του, «Love of the Game», υποδύεται έναν μεσήλικο σταρ του μπέιζμπολ. Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία του για να αποδείξει αν πρόκειται να περάσει σε μια νέα σειρά ρόλων ή αν θα ξεχαστεί.


Μπραντ Πιτ (35)


Το αγόρι της διαφήμισης της Levi’s είχε την εξυπνάδα να μην τυποποιηθεί μόνο ως ο ωραίος του σινεμά. Διαλέγει ρόλους διαφορετικούς μεταξύ τους και είναι αποφασισμένος να μείνει πολλά χρόνια στο πανί. Με εμφάνιση ρομαντικού ειδώλου και ένας από τους καρδιοκατακτητές της γενιάς του, ο Μπραντ Πιτ αμείβεται με 17 εκατ. δολάρια την ταινία. Οσο για την προσωπική ζωή του, τα ταμπλόιντ παραληρούσαν για τη σχέση του με την Γκουίνεθ Πάλτροου, παρακολούθησαν τον χωρισμό του απ’ αυτήν («Εκανα λάθος. Την πίστεψα»), και τώρα σειρά έχει ο τρελός έρωτάς του για την Τζένιφερ Ανιστον («Είναι τόσο κουλ»).