Η κυρία Κατερίνα Τσεμπερλίδου γεννήθηκε στην Πάτρα.
Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Αρχισε την καριέρα της ως κειμενογράφος στην ΑΔΕΛ. Συνέχισε ως σεναριογράφος για τηλεοπτικές διαφημίσεις και μετά έγινε διευθύντρια του Δημιουργικού.


Ακολούθησε η συμμετοχή της στο επιχειρηματικό μέρος της εταιρείας, της οποίας έγινε μέτοχος. Το 1989 έγινε αντιπρόεδρος του ΔΣ και από το 1995 είναι πρόεδρος και διευθύντρια Δημιουργικού της Adel Saatchi and Saatchi, θέση που κατέχει και σήμερα.


Ο ραγδαία εξελισσόμενος και μεταλλασσόμενος χώρος της επικοινωνίας μπορεί σήμερα να είναι φιλόξενος για πολλές εκπροσώπους του γυναικείου φύλου αλλά αυτό δεν συνέβαινε και όταν ξεκίνησε την καριέρα της η νυν πρόεδρος του ΔΣ και διευθύντρια του Δημιουργικού της Adel Saatchi and Saatchi κυρία Κατερίνα Τσεμπερλίδου.


Ξεκίνησε να σπουδάσει νομικά όταν ένας φίλος της της συνέστησε να ασχοληθεί με τη διαφήμιση, μια και είχε ταλέντο στο γράψιμο. Η ιδέα δεν τη βρήκε αδιάφορη. Διάβασε μια μικρή αγγελία στα «Νέα», έστειλε ένα βιογραφικό στην ΑΔΕΛ και την προσέλαβαν. Σκοπός της δεν ήταν να εργασθεί επί επαγγελματικής βάσεως. Ηθελε να βγάλει ένα χαρτζιλίκι και να περάσει ευχάριστα. Ο χώρος της διαφήμισης όμως είναι συναρπαστικός και παρέμεινε με το σκεπτικό ότι όποια ώρα θέλει φεύγει. Ε, αυτή η ώρα δεν ήρθε ακόμη…


«Η πορεία ήταν πολύ συναρπαστική και δύσκολη» ομολογεί. «Οταν όμως σκέφτομαι εκ των υστέρων την πορεία μου, εκείνο που κρατώ είναι το συναρπαστικό. Το ότι έχεις επηρεάσει με τη δουλειά σου την κοινή γνώμη είναι ωραία αίσθηση. Εξάλλου οι δυσκολίες σε κάνουν να δοκιμάζεις τις δυνάμεις σου και να γίνεσαι δυνατότερος».


­ Σήμερα πώς είναι η κατάσταση για τις γυναίκες στον χώρο της διαφήμισης;


«Περισσότερο από το 50% των εργαζομένων στη διαφήμιση είναι γυναίκες και όχι μόνο αυτό. Οι γυναίκες δραστηριοποιούνται πλέον και επιχειρηματικά στον χώρο μας. Είναι απόλυτα αποδεκτές. Εχουμε φθάσει σε σημείο πελάτες να μας λένε «προσλάβετε και κανέναν άνδρα να έχουμε και την ανδρική άποψη»!».


­ Πιστεύω ότι το να είσαι κειμενογράφος στη διαφήμιση είναι πολύ δύσκολη δουλειά. Υπάρχουν νέοι άνθρωποι κατάλληλοι;


«Υπάρχουν και άνδρες και γυναίκες. Αλλοι έχουν σπουδάσει φιλολογικά μαθήματα ή προέρχονται από το εικαστικό μέρος της διαφήμισης. Πάντως πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να γράψεις ένα κείμενο που θα πετύχει να ξεπεράσει την αδιαφορία των ανθρώπων, να είναι ελκυστικό και στη συνέχεια να πείσει λογικά υπέρ του συγκεκριμένου προϊόντος ή της συγκεκριμένης εταιρείας και όχι άλλου».


­ Τι διευκολύνει σε αυτή την προσπάθεια;


«Το στρες! Βοηθά όλες τις λειτουργίες του οργανισμού να γίνονται γρήγορα και αποδοτικά».


­ Τι μετρά για να γίνει κάποιος επιτυχημένος διαφημιστής;


«Η πολύπλευρη προσωπικότητά του. Χωρίς νέο αίμα ούτε οι πλέον έμπειροι μπορούν να προχωρήσουν. Χρειάζεται να δρουν παράλληλα η εμπειρία των παλαιοτέρων και το φρέσκο μάτι αυτών που τα θεωρούν όλα χάλια και θέλουν να τα αλλάξουν. Υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι αλλά δεν είναι πολλοί. Δεν είναι εύκολο να βρεις ανθρώπους με προσωπικότητα σε κανέναν τομέα. Ζητάμε ανθρώπους με πολύπλευρη προσωπικότητα, που τους αρέσει να επικοινωνούν, που μπορούν να μιλούν, που έχουν ερεθίσματα, πολλά ενδιαφέροντα ­ φιλολογικά, μουσικά, οικονομικά, επιχειρηματικά ­, που ξέρουν να γράφουν, να εκφράζονται και να επικοινωνούν τις ιδέες τους στους συνεργάτες τους και στο ευρύ κοινό. Για να μείνουν στον χώρο και να εξελιχθούν πρέπει να έχουν αντοχή που θα τους εξασφαλίσει διάρκεια. Οι συνθήκες δουλειάς είναι πολύ σκληρές. Η δουλειά πρέπει να γίνεται γρήγορα και ανταγωνιστικά. Ο διαφημιστής κρίνεται από τον πελάτη και από το κοινό ανά πάσα στιγμή και πολύ αυστηρά. Πρέπει λοιπόν σοβαρά να θέλεις να προχωρήσεις για να παραμείνεις στον χώρο. Ο χρόνος θα δείξει πόσοι έχουν αυτά τα στοιχεία».


­ Με το χέρι στην καρδιά, θα συνιστούσατε σε έναν νέο άνθρωπο να ασχοληθεί με τον χώρο της επικοινωνίας;


«Με το χέρι στην καρδιά αλλά και στην τσέπη. Χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους και κάθε δύο χρόνια στην εταιρεία μας κάνουμε εσωτερικά σεμινάρια, όπου έρχονται νέοι άνθρωποι με πτυχία, μεταπτυχιακά και αφού τους ενημερώσουμε για τρεις εβδομάδες μετά τους εντάσσουμε στην εταιρεία. Εχουμε δημιουργήσει πολλές νέες γενιές στην ελληνική διαφήμιση. Τους αναζητούμε λοιπόν και τους προσελκύουμε τους νέους. Στα 10 χρόνια που κάνουμε συστηματικά αυτή τη δουλειά έχουμε βρει πολύ αξιόλογα άτομα, τα οποία προέρχονται από διάφορους χώρους. Αλλοι έχουν σπουδάσει μαθηματικά, άλλοι φιλολογικά, μάρκετινγκ. Αν έχουν προσωπικότητα και καλές σπουδές είναι ευπρόσδεκτοι. Μας έρχονται και παιδιά με πολύ βασικές σπουδές. Τους αποθαρρύνω, γιατί δυστυχώς δεν έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλους που είχαν τη δυνατότητα να κάνουν σπουδές. Δεν μπορούμε να δίνουμε ευκαιρίες, γιατί διακινδυνεύουμε τη θέση μας στην αγορά. Οι άνθρωποι που μένουν στη διαφήμιση είναι αυτοί που τους θέλει το περιβάλλον: οι συνεργάτες τους, οι πελάτες που λένε καλά λόγια γι’ αυτούς και η αγορά να τους ζηλεύει και να θέλει να τους έχει δικούς της συνεργάτες».


­ Το μέλλον πώς προδιαγράφεται;


«Γίνονται κοσμογονικές αλλαγές. Η νέα γενιά θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η τεχνολογία θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο επικοινωνίας και πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών στο κοινό. Συνεπώς θα παίξει ρόλο η δημιουργικότητα των ανθρώπων. Θα αναζητηθούν άνθρωποι που μπορούν να σκέφτονται διαφορετικά και θα τολμούν να πουν τις ιδέες τους και σ’ εμάς και στους πελάτες. Στο μέλλον η διαφήμιση θα απευθύνεται σε συγκεκριμένες ομάδες κοινού, άρα θα απαιτηθούν πρωτότυπα πράγματα. Η ιδέα και η δημιουργικότητα είναι το παν».