ΚΑΤΕΧΑΚΗ, στο ύψος της Ηλιούπολης, Πέμπτη 9 το πρωί. Ενα ασθενοφόρο με τη σειρήνα του να «ουρλιάζει» προσπαθεί να ξεφύγει από τα αυτοκίνητα που έχουν «πλημμυρίσει» και τις δύο λωρίδες της λεωφόρου. Τα αυτοκίνητα προσπαθούν να διευκολύνουν το ασθενοφόρο, αλλά μάταια. Στην αριστερή λωρίδα του δρόμου, στο πιο
επικίνδυνο σημείο, μια νταλίκα ήταν σταθμευμένη με αναμμένα «αλάρμ». Σε παρόμοιες καταστάσεις, το μόνο που μπορεί κάποιος να κάνει είναι να προσευχηθεί για τον άνθρωπο που μεταφέρει το ασθενοφόρο ή για αυτόν που περιμένει σοβαρά τραυματισμένος να διακομιστεί στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η Αθήνα δεν είναι η καταλληλότερη πόλη για τα ασθενοφόρα. Οι δρόμοι της είναι στενοί και τα πεζοδρόμια έχουν καταντήσει υπαίθρια πάρκινγκ. Αυτοί ήταν και οι λόγοι που το 1999 βγήκε στους δρόμους της πρωτεύουσας η πρώτη μηχανή του ΕΚΑΒ.
Τα μεγάλα προσόντα της: η ευελιξία και η δυνατότητα παροχής άμεσης βοήθειας σε επείγοντα περιστατικά.
Παρ΄ ότι το ΕΚΑΒ διαθέτει στην Αττική δεκατρείς μοτοσικλέτες επείγουσας ιατρικής βοήθειας και άλλες τρεις εφεδρικές (σ.σ.: αν μια μοτοσικλέτα υποστεί βλάβη ο διασώστης μπορεί να χρησιμοποιήσει μία από τις τρεις εφεδρικές), σε κάθε βάρδια λειτουργούν τρεις ή το πολύ τέσσερις μηχανές. Οι υπόλοιπες είναι κλειδωμένες στο γκαράζ ελλείψει γιατρών.
«Πριν από περίπου έναν χρόνο “έβγαιναν” σε κάθε βάρδια επτά και οκτώ μηχανές.Από τότε όμωςπου έφυγαν αρκετοί γιατροί αντιμετωπίζουμε πρόβλημα» καταγγέλλει ο γραμματέας του συλλόγου εργαζομένων του ΕΚΑΒ κ. Λ.Κυρίτσης .
▅ Δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Ν. Παπαευσταθίου , οι γιατροί του εν λόγω τμήματος είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα επικουρικοί. Τον τελευταίο χρόνο δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις των περισσοτέρων εξ αυτών, καθώς «έκλεισαν» πέντε χρόνια εργασίας στο ΕΚΑΒ. Μετά τα πέντε χρόνια οι επικουρικοί γιατροί- εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ- δεν μπορούν να ανανεώσουν τη σύμβαση. Το πρόβλημα είναι ότι οι θέσεις τους δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από άλλους συναδέλφους τους. «Επειδή όμωςτο κομμάτι της επείγουσας ιατρικής είναι καίριας σημασίας,γίνονται σημαντικές προσπάθειες στελέχωσης του τμήματος» σημείωσε, τονίζοντας ότι πριν από το 2004 δεν έβγαιναν στους δρόμους περισσότερες από δύο μηχανές σε κάθε βάρδια. Ωστόσο- προειδοποίησε- αν δεν καλυφθούν άμεσα οι θέσεις των γιατρών, υπάρχει κίνδυνος σε τρεις ως τέσσερις μήνες να «βγαίνουν» μόνο δύο μηχανές σε κάθε βάρδια.
Οπως είπε ο διευθυντής Ιατρικών Υπηρεσιών του ΕΚΑΒ Κ. Δημ. Πύρρος, οι γιατροί του ΕΚΑΒ δεν είναι υποχρεωμένοι να ανεβαίνουν στις μηχανές. «Πολλοί είναι αυτοί που δεν θέλουν και δεν μπορείς να τους υποχρεώσεις να το κάνουν.Για αυτό από καιρού εις καιρόν, και ειδικά αυτή την περίοδο, αντιμετωπίζουμε κάποιες δυσκολίες» επισήμανε.
Τα προβλήματα εντοπίζονται μόνο στον ιατρικό τομέα. Οι διασώστες, οι οποίοι είναι και οδηγοί των μοτοσικλετών, είναι δέκα και καθένας έχει τη δική του μηχανή. «Αυτό συμβαίνει για λόγους ασφαλείας. Κάθε διασώστης οδηγός είναι υπεύθυνος και για τη συντήρηση της μηχανής του» πρόσθεσε ο κ. Πύρρος.
Τα τέσσερα σημεία του Λεκανοπεδίου στα οποία βρίσκονται «stand by» οι μοτοσικλέτες του ΕΚΑΒ είναι το Σύνταγμα, το Πεδίον του Αρεως, το κέντρο του Πειραιά και η Γλυφάδα. «Η μοτοσικλέτα είναι το πιο γρήγορο μέσο για την παροχή ιατρικής βοήθειας. Αν το ατύχημα βρίσκεται κοντά στο σημείο ευθύνης της, η μηχανή βρίσκεται εκεί σε 5- 6 λεπτά» αναφέρει ο υπεύθυνος του τμήματος μοτοσικλετών του ΕΚΑΒ κ. Ν.Επταμινιτάκης. Από την άλλη, το ασθενοφόρο χρειάζεται μισή ώρα ίσως και περισσότερη αν η κίνηση στους δρόμους είναι μεγάλη.
▅ Βοήθησαν 14.500 ανθρώπους
Οι μοτοσικλέτες έχουν πλήρη εξοπλισμό και μπορούν να μετατρέψουν ένα απλό ασθενοφόρο σε κινητή μονάδα. Παρέχουν δηλαδή, τη δυνατότητα διασωλήνωσης του ασθενή. Με το απλό ασθενοφόρο ο ασθενής θα διασωληνωθεί στο νοσοκομείο, όταν φθάσει… Στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ δείχνουν ότι το 2007, σε σύνολο 176.000 διακομιδών επειγόντων περιστατικών με ασθενοφόρο σε νοσοκομεία της Αττικής, οι διασώστες και οι γιατροί προσέφεραν με τις μοτοσικλέτες του κέντρου άμεση ιατρική βοήθεια σε 14.500 ανθρώπους. Οι περισσότεροι εξ αυτών είχαν τραυματιστεί σε τροχαίο, είχαν υποστεί εγκεφαλικό ή οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Κλειδωμένες στο γκαράζ οι μηχανές του ΕΚΑΒ
ΚΑΤΕΧΑΚΗ, στο ύψος της Ηλιούπολης, Πέμπτη 9 το πρωί. Ενα ασθενοφόρο με τη σειρήνα του να «ουρλιάζει» προσπαθεί να ξεφύγει από τα αυτοκίνητα που έχουν «πλημμυρίσει» και τις δύο λωρίδες της λεωφόρου. Τα αυτοκίνητα προσπαθούν να διευκολύνουν το ασθενοφόρο, αλλά μάταια. Στην αριστερή λωρίδα του δρόμου, στο πιο επικίνδυνο σημείο, μια νταλίκα ήταν σταθμευμένη με αναμμένα «αλάρμ». Σε παρόμοιες καταστάσεις, το μόνο που μπορεί κάποιος να κάνει είναι να προσευχηθεί για τον άνθρωπο που μεταφέρει το ασθενοφόρο ή για αυτόν που περιμένει σοβαρά τραυματισμένος να διακομιστεί στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
ΚΑΤΕΧΑΚΗ, στο ύψος της Ηλιούπολης, Πέμπτη 9 το πρωί. Ενα ασθενοφόρο με τη σειρήνα του να «ουρλιάζει» προσπαθεί να ξεφύγει από τα αυτοκίνητα που έχουν «πλημμυρίσει» και τις δύο λωρίδες της λεωφόρου. Τα αυτοκίνητα προσπαθούν να διευκολύνουν το ασθενοφόρο, αλλά μάταια. Στην αριστερή λωρίδα του δρόμου, στο πιο επικίνδυνο σημείο, μια νταλίκα ήταν σταθμευμένη με αναμμένα «αλάρμ». Σε παρόμοιες καταστάσεις, το μόνο που μπορεί κάποιος να κάνει είναι να προσευχηθεί για τον άνθρωπο που μεταφέρει το ασθενοφόρο ή για αυτόν που περιμένει σοβαρά τραυματισμένος να διακομιστεί στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.