Κάθε παλαιό αυτοκίνητο μπορεί να ανακυκλωθεί σε ποσοστό 85%. Υγρά φρένων, μπαταρία, καταλύτες και άλλα επικίνδυνα υλικά παραδίδονται σε εταιρείες που τα ανακυκλώνουν, όπως επίσης τα ελαστικά και τα λάδια των αυτοκινήτων. Τα μεταλλικά τμήματα του οχήματος οδηγούνται στα χαλυβουργεία και ο σίδηρος που προκύπτει επαναχρησιμοποιείται. Τα πλαστικά κομμάτια του αυτοκινήτου (περίπου 15%) δεν ανακυκλώνονται και καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων. Αυτά επεσήμανε ο κ. Γ. Μίλτσιος, υπεύθυνος του Τμήματος Οχημάτων μιας από τις δεκάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ανακύκλωσης οχημάτων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο ημερίδας για την ανακύκλωση που διοργάνωσε χθες ο Δήμος Σταυρούπολης ο κ. Μίλτσιος ανέφερε ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα ανακυκλώνονται περίπου 60.000 αυτοκίνητα. Κάθε πολίτης που ενδιαφέρεται να οδηγήσει το όχημά του στην ανακύκλωση πρέπει να απευθύνεται στις εταιρείες ανακύκλωσης οχημάτων ή στους δήμους που εφαρμόζουν εναλλακτική διαχείριση παλαιών οχημάτων, όπως στον Δήμο Σταυρούπολης.

Οσον αφορά την κομποστοποίηση, η αναπληρώτρια καθηγήτρια Βιολογίας του ΑΠΘ κυρία Μυρτώ Πυροβέτση επεσήμανε χθες, μιλώντας στην ημερίδα, ότι ως το 2010 η Ελλάδα πρέπει να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία που απαγορεύει τη μεταφορά κομποστοποιήσιμων απορριμμάτων στους ΧΥΤΑ. Σύμφωνα με την καθηγήτρια, λιγότερα κομποστοποιήσιμα υπολείμματα στους ΧΥΤΑ σημαίνει «λιγότερα απορριμματοφόρα, λιγότερες μεταφορές απορριμμάτων,εξοικονόμηση ενέργειας, μικρότερη επιβάρυνση των ΧΥΤΑ και αύξηση της διάρκειας ζωής τους».