« ΕΠΙΤΡΟΠΕΣσοφών έχουμε δει πολλές, αλλά μια σοφή κουβέντα δεν έχουμε ακούσει… ». Ο επισκέπτης του υπουργού Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη και υποψήφιο μέλος νέας επιτροπής συμβούλων επί των εκπαιδευτικών έχει μόλις ακούσει την υπουργική πρόθεση: μείωση των διδακτικών ωρών στα γυμνάσια, υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με κοινές «δέσμες» μαθημάτων σε όλο το φάσμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια). Εργο τεράστιο και απαιτητικό. Η εκπαίδευση στα θεμέλιά της, που τρίζουν εδώ και δεκαετίες. Με το θέμα των κολεγίων κατά το ήμισυ λυμένο (απομένει μόνο η ενσωμάτωση της περίφημης κοινοτικής οδηγίας στο Εθνικό Δίκαιο), η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στρέφεται τώρα στα δύο άλλα μεγάλα κεφάλαια της εκπαιδευτικής διαδικασίας: το εξεταστικό σύστημα και τα αναλυτικά προγράμματα. Μ ε δύο νέες επιτροπές «σοφών» υπό σύσταση, ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει σύνθετα σχέδια. Και καθώς στο υπουργείο Παιδείας δεν ασχολήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα ούτε σε επίπεδο χιούμορ με τη Μονή Βατοπαιδίου και τις εκτάσεις της, η συζήτηση πέρασε ταχύτατα από τα νηπιαγωγεία και τα κενά στα σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη μία επιτροπή θα ηγηθεί ο καθηγητής Γλωσσολογίας κ. Γ.Μπαμπινιώτης, στον οποίο και θα στηριχθεί ο σχεδιασμός των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Η μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων θα συνδυαστεί με το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για τα οποία επανασυγκροτείται αυτές τις ημέρες η επιτροπή του προέδρου της Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Αθ.Βερέμη. Και παρ΄ ότι η ομάδα Μπαμπινιώτη δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη, καθώς αναζητούνται πραγματικοί… σοφοί, στην επιτροπή για το εξεταστικό έχουν ήδη επιλεγεί δύο άτομα: ο πρύτανης του Ιόνιου Πανεπιστημίου κ. Δ.Τσουγκαράκης και ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και μέλος της Αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ κ. Β. Παπάζογλου.
Τέσσερις είναι οι άξονες στους οποίους θα κινηθούν οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων: * Μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθητών, οι οποίες φθάνουν σήμερα στις επτά ώρες στα γυμνάσια. Στόχος είναι οι ώρες να γίνουν 30 από 35 που είναι σήμερα εβδομαδιαίως. * Επιστροφή στη φιλοσοφία που θέλει όλα τα μαθήματα να συνδέονται μεταξύ τους κατά τη διδασκαλία τους. Δηλαδή, να επιδιώκεται η σύνδεση ενός γνωστικού αντικειμένου με άλλα συγγενικά αντικείμενα και τελικά με τον πραγματικό κόσμο.
* Δημιουργία «δεσμών» των βασικών μαθημάτων (π.χ., μαθηματικά, γλώσσα, φυσική, χημεία) τα οποία θα ενισχυθούν και περικοπή άλλων (όπως, π.χ., η γυμναστική).
* Εισαγωγή ζώνης μαθημάτων, αλλά και δραστηριοτήτων που θα έχουν σχέση με τη μουσική, την τέχνη, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία. Η επιτροπή θα ασχοληθεί και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του ολοήμερου Δημοτικού. « Το δεδομένο είναι ότι τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων πάσχουν » δήλωσε στο «Βήμα της Κυριακής» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. « Δεν είναι λογικό ο μαθητής να έχει 35 ώρες και ο εκπαιδευτικός 21 κάθε εβδομάδα.Δεύτερος στόχος μας είναι να υποστηριχθούν τα μαθήματα του κλασικού Λυκείου.Προτού γίνουν οι αλλαγές αυτές,όμως,πρέπει να υπάρξει εθνικός διάλογος » καταλήγει.
Ο υπουργός Παιδείας υποσχέθηκε ήδη « νέα,σύγχρονα και έξυπνα αναλυτικά προγράμματα » ως το τέλος του χρόνου και ύστερα από διαβούλευση, η οποία ξεκινάει τις επόμενες ημέρες. Για τη συγκρότηση της επιτροπής Μπαμπινιώτη αναμένονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της Ελλάδας (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν.
Τις επόμενες ημέρες, άλλωστε, ολοκληρώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από το οποίο θα επωφεληθούν 200.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από 15.000 σχολεία της χώρας ανά νομό και ανά περιφέρεια.
Αντίθετα με την επιτροπή Μπαμπινιώτη η οποία ξεκινάει από την αρχή, τα μέλη της επιτροπής Βερέμη έχουν μπροστά τους εύκολα βήματα. Το θέμα του εξεταστικού συστήματος έχει συζητηθεί ξανά στο ΕΣΥΠ, ενώ και ο ίδιος ο πρόεδρός του έχει καταθέσει προτάσεις περί δημιουργίας προπαρασκευαστικού έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, περί συγκρότησης Εθνικού Εξεταστικού Οργανισμού και περικοπής των εξεταζόμενων μαθημάτων. Συγκεκριμένα ο κ. Βερέμης προτείνει ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου- το οποίο χαρακτηρίζει ένα είδος «εθνικού φροντιστηρίου» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση- και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.
Δύο «επιτροπές σοφών» για την Παιδεία
« ΕΠΙΤΡΟΠΕΣσοφών έχουμε δει πολλές, αλλά μια σοφή κουβέντα δεν έχουμε ακούσει... ». Ο επισκέπτης του υπουργού Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη και υποψήφιο μέλος νέας επιτροπής συμβούλων επί των εκπαιδευτικών έχει μόλις ακούσει την υπουργική πρόθεση: μείωση των διδακτικών ωρών στα γυμνάσια, υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με κοινές «δέσμες» μαθημάτων σε όλο το φάσμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια). Εργο τεράστιο και απαιτητικό. Η εκπαίδευση στα θεμέλιά της, που τρίζουν εδώ και δεκαετίες.
« ΕΠΙΤΡΟΠΕΣσοφών έχουμε δει πολλές, αλλά μια σοφή κουβέντα δεν έχουμε ακούσει... ». Ο επισκέπτης του υπουργού Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη και υποψήφιο μέλος νέας επιτροπής συμβούλων επί των εκπαιδευτικών έχει μόλις ακούσει την υπουργική πρόθεση: μείωση των διδακτικών ωρών στα γυμνάσια, υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με κοινές «δέσμες» μαθημάτων σε όλο το φάσμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια). Εργο τεράστιο και απαιτητικό. Η εκπαίδευση στα θεμέλιά της, που τρίζουν εδώ και δεκαετίες.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.