▅ Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις από τους εργαζομένους της Ολυμπιακής αλλά και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης
▅ Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τον αριθμό των υπαλλήλων της ΟΑ που θα απορροφηθούν, παρά μόνον ότι η νέα εταιρεία θα αναλάβει το 65% των δρομολογίων
▅ Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε το σχέδιο συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης της εταιρείας
Σ την τριχοτόμηση της Ολυμπιακής και στην αναζήτηση ιδιωτών επενδυτών ώστε ως τον Απρίλιο να έχει φύγει από τον δημόσιο έλεγχο ο εθνικός αερομεταφορέας προχωρεί πλέον η κυβέρνηση. Αν δεν τα καταφέρει, τότε οι εταιρίες θα κλείσουν. Οι 8.000 εργαζόμενοι μένουν στον… αέρα, αφού το σχέδιο δεν προβλέπει την απορρόφησή τους από τις νέες εταιρίες, εκτός και αν το θελήσουν οι ιδιώτες επενδυτές.

Εν μέσω έντονων αντιδράσεων των εργαζομένων και της αντιπολίτευσης ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε χθες το σχέδιο συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης της εταιρείας μέσω της Πάνθεον και δύο ακόμη εταιρειών, που θα αποκολληθούν από τη σημερινή Ολυμπιακή.

Το σχέδιο προβλέπει πολύπλοκες διαδικασίες οι οποίες θα κρατήσουν σε βάθος χρόνου και θα ελέγχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πτήσεις θα συνεχίζονται κανονικά κατά τη διάρκεια της περιόδου μετάβασης στο νέο σχήμα και εξασφαλίζεται ότι κανένας εργαζόμενος δεν θα μείνει άνεργος. Ωστόσο δεν υπάρχει πρόβλεψη για τον αριθμό των υπαλλήλων της ΟΑ που θα περάσουν στο νέο σχήμα, παρά μόνον ότι η νέα εταιρεία θα ξεκινήσει με το 65% του έργου της σημερινής Ολυμπιακής και από εκεί και πέρα θα εξαρτηθεί από τους ιδιώτες πόσους θα προσλάβουν.

Μεταξύ άλλων, το σχέδιο προβλέπει τα εξής:

* Ξεκινά σύντομα ο διαγωνισμός για την επιλογή των ιδιωτών επενδυτών. Παράλληλα, η εταιρία Πάνθεον θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία της ΟΑ (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων χρήσης της ονομασίας «Ολυμπιακή» και του σήματος με τους έξι κύκλους, σημαντικών χρονοθυρίδων- slots) και θα δραστηριοποιηθεί στο πτητικό έργο.

* Η δεύτερη νέα εταιρεία (Νέα Εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης) θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών της ΟΑ-Υ και θα δραστηριοποιηθεί στον εν λόγω τομέα. * Η τρίτη νέα εταιρεία (Νέα Εταιρεία Τεχνικής Βάσης) θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία του κλάδου συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της ΟΑ-Υ και θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτόν.

Στη συνέχεια η ΟΑ και οι ιδιώτες θα αποκτήσουν μετοχές της Πάνθεον (με ποσοστό 51% η ΟΑ και 49% οι ιδιώτες) και το ίδιο θα συμβεί με τις νέες Εταιρείες Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης (με ποσοστό 51% από την ΟΑ-Υ και 49% από τους ιδιώτες επενδυτές).

Το μέλλον των εργαζομένων
Για τους τακτικούς υπαλλήλους της Ολυμπιακής, δηλαδή για 4.593 άτομα, προβλέπονται τα εξής:

* Πρόωρη συνταξιοδότηση (με τον Ν. 1759/88) για όσους έχουν προσληφθεί πριν από την 1.1.1993. * Συνέχιση της απασχόλησης για όσους το επιθυμούν στη νέα εταιρεία με όρους ιδιωτικού τομέα. * Μετατάξεις στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ. Εκεί όπου υφίστανται μισθολογικές διαφορές θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού ως 500 ευρώ.

* Στήριξη εισοδήματος ανέργων ως ένα έτος.

* Εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης για όσους εργαζομένους λύεται η σύμβασή τους.

Το σχέδιο για τους πιλότους
* Ολοι οι πιλότοι θα λάβουν το εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης και θα έχουν ευνοϊκή μεταχείριση σε σχέση με το Ασφαλιστικό τους. Θα γίνει ειδική συμφωνία με τους εκπροσώπους των πιλότων, για πρόσθετα μέτρα. Για τους εποχικούς υπαλλήλους προβλέπονται τα εξής:

* Θα ισχύσει και για την Ολυμπιακή η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε ποσοστό 50%.

* Θα υπάρξει ειδικό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση επιχειρήσεων με σκοπό την απασχόληση των εποχικών υπαλλήλων της Ολυμπιακής.

Η επιδότηση θα είναι 25 ευρώ ανά ημέρα εργασίας και για διάστημα ως τρία χρόνια. Ο εργοδότης θα έχει υποχρέωση να διατηρήσει τον εργαζόμενο για ένα ακόμη έτος.

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί το σχέδιο αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής σε εργαζομένους και κόμματα. Οι εργαζόμενοι της ΟΑ συγκεντρώθηκαν χθες έξω από το υπουργείο Μεταφορών και κάποια στιγμή εισέβαλαν και μέσα στον προθάλαμο του κτιρίου ενώ ήταν σε εξέλιξη η συνέντευξη Τύπου του κ. Χατζηδάκη.

Νωρίτερα στο έκτακτο συνέδριο που πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) ο πρόεδρος κ. Μ.Πατέστος υποστήριξε ότι συνειδητά η κυβέρνηση υπονόμευσε την εταιρεία, προκειμένου να απαξιωθεί και να περάσει σε ιδιωτικά χέρια προς όφελος του ανταγωνισμού.

Πλήρη στήριξη στην ΟΣΠΑ παρείχε και η ΓΣΕΕ διά του προέδρου της κ. Ι. Παναγόπουλου, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στο συνέδριο.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ν.Σηφουνάκης δήλωσε ότι «η ύπαρξη ενός μονοπωλίου,και μάλιστα ιδιωτικού, θα γυρίσει τη χώρα μας πολλά χρόνια πίσω». «Η διαδικασία θα κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στους έλληνες φορολογουμένους και είναι βέβαιον ότι θα καταρρεύσει» δήλωσε ο βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Χρ.Βερελής. Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ κκ. Δ.Καμπούρης και Π. Λαφαζάνης συνέδεσαν τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή με τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης «για το ξεπούλημα των επιχειρήσεων του Δημοσίουεις βάρος των εργαζομένων και προς όφελος των μεγάλου κεφαλαίου».

Ο ΛΑΟΣ επισημαίνει ότι παρουσιάζεται ως επίτευγμα το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.