Κ αταχρηστικούς και αδιαφανείς έκρινε τους όρους στις ασφαλίσεις ζωής της εταιρείας Αlico το Πρωτοδικείο Αθηνών, καθώς δεν γνωστοποιούνται στους καταναλωτές οι δυσμενείς συνέπειες που θα έχουν σε περίπτωση που χρειαστούν το κεφάλαιο της ασφάλισης ή αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια ασφάλιστρα. Το δικαστήριο καταδίκασε την ασφαλιστική εταιρεία στην καταβολή χρηματικής ικανοποίησης 50.000 ευρώ για την ηθική βλάβη που έχει επιφέρει στο καταναλωτικό κοινό, διότι δεν το πληροφορεί ότι υπάρχουν παρακρατήσεις, ούτε βέβαια το ύψος τους.

Η απόφαση ελήφθη κατόπιν συλλογικής αγωγής της ΕΚΠΟΙΖΩ κατά της ασφαλιστικής εταιρείας και κρίνει καταχρηστικούς δύο όρους που αφορούν το δικαίωμα εξαγοράς και την ελευθεροποίηση της ασφάλισης από την καταβολή ασφαλίστρων. Συγκεκριμένα, η Αlico δεν πληροφορεί τον ασφαλιζόμενο ότι η ασφάλιση βαρύνεται με έξοδα πρόσκτησης (διαμεσολαβούντων κτλ.) ούτε ότι μέρος των ασφαλίστρων που καταβάλλει παρακρατείται προκαταβολικά ως «διοικητικά έξοδα», ούτε ότι η εξαγορά επιβαρύνεται με ποινή. Οπως υπογραμμίζει ωστόσο η ΕΚΠΟΙΖΩ, οι αδιαφανείς αυτοί όροι χρησιμοποιούνται από όλες τις εταιρείες που διαθέτουν συνταξιοδοτικά προγράμματα ή ασφαλίσεις ζωής και καλεί τους ασφαλισμένους να της γνωστοποιήσουν αντίγραφα εν ισχύι ασφαλίσεων ζωής, προκειμένου να επέμβει δικαστικά και σε άλλες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές δεν ενημερώνονται ότι η ασφάλιση βαρύνεται με έξοδα, τα οποία τους ζημιώνουν σε περίπτωση που χρειασθεί να εξαγοράσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους. Οπως τονίζει, η μη ενημέρωση των ασφαλισμένων για το ύψος τόσο των προκαταβολικών όσο και των ετήσιων παρακρατήσεων έχει ως συνέπεια να μη γνωρίζουν ότι οι εγγυημένες αποδόσεις αναφέρονται σε ένα μόνο μέρος των ασφαλίστρων που καταβάλουν.