Η Cosmote φεύγει από τα Σκόπια καθώς η Deutsche Τelekom, την οποία επέλεξε η κυβέρνηση ως στρατηγικό εταίρο του ΟΤΕ, είναι ήδη εγκατεστημένη στην πΓΔΜ και ως σήμερα λειτουργούσε ανταγωνιστικά με την ελληνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Οπως ανακοινώθηκε χθες, ήδη ξεκίνησαν οι διαδικασίες πώλησης της θυγατρική της Cosmote στο γειτονικό κρατίδιο. Πολύ σύντομα αναμένεται να υπάρξουν αντίστοιχες επιλογές για τις θυγατρικές του ΟΤΕ και σε άλλες βαλκανικές χώρες. Γεγονός είναι ότι πλέον τα γερμανικά συμφέροντα υποκαθιστούν τα ελληνικά σε μια ευαίσθητη πολιτικά περιοχή. Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΤΕ σε συνεννόηση με την κυβέρνηση παρουσιάζει τη συγκεκριμένη δυσμενή εξέλιξη για τη χώρα μας ως «πολιτική αναδιάρθρωσης» του ομίλου.
Συγκεκριμένα, χθες ανακοινώθηκε ότι ξεκίνησε η αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του ΟΤΕ με την πώληση της θυγατρικής της Cosmote στην πΓΔΜ της Cosmofon Μobile Τelecommunications ΑD Skopje. Η εταιρεία ανέθεσε στους οίκους Ν. Μ. Rothschild & Sons Ltd και ΕFG Τelesis Finance ΑΕΠΕΥ το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου για την πώληση της Cosmofon στην Deutsche Τelekom, η οποία ελέγχει περίπου το 25% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου ΟΤΕ.
Η κίνηση αυτή, στην οποία είχε αναφερθεί ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ κ. Π. Βουρλούμης κατά την πρόσφατη εξαγγελία των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, ήταν αναμενόμενη, καθώς η Deutsche Τelekom ελέγχει τη δεύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην πΓΔΜ, η οποία έχει μάλιστα και μεγαλύτερο μέγεθος. Σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Βουρλούμη, ως τον ερχόμενο Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα έχουν ληφθεί όλες οι εγκρίσεις και θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία. Η πώληση της Cosmofon στην DΤ αναμένεται να εξαλείψει και τους προβληματισμούς του ομίλου σχετικά με την περαιτέρω πορεία της, αφού λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού το πρώτο εξάμηνο του 2008 παρουσίασε μικρή υστέρηση στα λειτουργικά κέρδη της και μικρή μείωση στα ΕΒΙΤDΑ.
Να σημειωθεί ότι η Cosmote
Συνεχίζεται η αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του ελληνικού ομίλου
το δεύτερο τρίμηνο του 2008 προσέλκυσε σχεδόν 1 εκατομμύριο νέους συνδρομητές στις πέντε συνολικά χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπου δραστηριοποιείται. Από αυτούς οι 400.000 αφορούν την Ελλάδα, όπου η εταιρεία έχει μερίδιο 40%. Αξιοσημείωτη είναι και η επίδοση της Cosmote Ρουμανίας, αγορά η οποία αποτελεί εδώ και καιρό πεδίο μάχης για τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους, με την εταιρεία να έχει προσελκύσει επίσης περίπου 404.000 καθαρές νέες συνδέσεις, ανεβάζοντας την πελατειακή βάση της στα 4,6 εκατομμύρια. Στις υπόλοιπες χώρες δραστηριοποίησης του ομίλου η GLΟΒUL στη Βουλγαρία βελτίωσε περαιτέρω την πελατειακή της σύνθεση, με τους πελάτες συμβολαίου να αντιστοιχούν στο ιδιαίτερα ικανοποιητικό 48% της πελατειακής βάσης, η οποία, αυξημένη κατά 10,4% σε σχέση με πέρυσι, πλησιάζει σταθερά τα 4 εκατομμύρια. Καλές είναι και οι επιδόσεις της ΑΜC στην Αλβανία, με τους πελάτες να αυξάνονται κατά 17,3%.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η συνεισφορά της Γερμανός στην ανάπτυξη της πελατειακής βάσης του ομίλου Cosmote. Συγκεκριμένα το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς η αλυσίδα καταστημάτων συνεισέφερε περίπου 552.000 νέες συνδέσεις σε επίπεδο ομίλου, προσελκύοντας το 62% των νέων συνδέσεων σε όλες τις χώρες (εκτός Αλβανίας).