Κίνητρα όπως η απαλλαγή από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας και του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, αλλά και κάλυψη μέρους του κόστους αντικατάστασης προτείνει ο κ. Δ.Μαγγιώρος, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) για τη δημιουργία «πράσινου στόλου».

– Τι αφορά η πρόταση του ΣΤΕΕΑ για τη δημιουργία «πράσινου στόλου» ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων;

«Η δημιουργία “πράσινου στόλου” ευελπιστούμε να είναι η συμβολή του κλάδου μας στην προσπάθεια της κυβέρνησης για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ο σύνδεσμός μας με την πρότασή του προ(σ)καλεί το κράτος να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του προσφέρονται και να προχωρήσει άμεσα στην αντικατάσταση μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας με λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, και ειδικά όσα είναι εκμισθωμένα σε εταιρείες για τις οποίες αποτελούν εργαλεία δουλειάς, διανύουν πάνω από 30.000 χιλιόμετρα ετησίως κυρίως στα ήδη επιβαρημένα αστικά κέντρα. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι από την αντικατάσταση αυτού του στόλου θα προκύψει άμεση ωφέλεια στο περιβάλλον. Δεν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας, όπως είθισται τελευταία να ερμηνεύεται ο όρος, αλλά σε αυτοκίνητα που έχουν επιτύχει τη μείωση εκπομπής CΟ 2 σε επίπεδα χαμηλότερα ακόμη και από τα 120 g/km που αποτελούν τον κοινοτικό στόχο για το 2012».

– Ποιες κινήσεις είναι απαραίτητες από πλευράς των συναρμόδιων υπουργών Τουριστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών;

«Ο κλάδος μας υπάγεται στο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Είχαμε συναντήσεις σχετικά με τους συναρμόδιους υπουργούς κκ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο και Κ. Χατζηδάκη καθώς και με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών κ. Σ. Σιμόπουλο και όλοι ανεξαιρέτως αντέδρασαν θετικά στην πρότασή μας. Βέβαια, η τελική απόφαση είναι στην αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, όπου και θα πρέπει οι ανωτέρω υπουργοί να προωθήσουν και να στηρίξουν το αίτημά μας».

– Τι είδους κίνητρα προσδοκά ο σύνδεσμος για τη χρήση περιβαλλοντικά φιλικών αυτοκινήτων;

«Προτού σας απαντήσω θα ήθελα να επισημάνω ότι οι επιχειρήσεις μας, σε αντίθεση με το τι ισχύει σε άλλους τουριστικούς κλάδους, δεν έχουν λάβει ποτέ καμία κρατική επιδότηση, απαλλαγή ή ελάφρυνση, ενώ αντίθετα επιβαρύνονται με σωρεία φόρων, τελών και δασμών. Ο κλάδος μας περιλαμβάνει περισσότερες από 2.500 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ απασχολεί 30.000 εργαζομένους και θα πρέπει και εμείς να λάβουμε αυτό που μας αναλογεί. Η απαλλαγή από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας και Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης που ήδη εφαρμόζεται αφορά μια μικρή μόνο μερίδα αυτοκινήτων, ένα ή δύο μοντέλα ειδικής τεχνολογίας και όχι τα μοντέλα εκείνα στα οποία η εκπομπή του CΟ 2 είναι κάτω από τα 120 g/km. Η όποια επιδότηση ή κίνητρο δεν θα πρέπει να περιοριστεί στα Τέλη Κυκλοφορίας ή στο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, που ούτως ή άλλως αφορούν και το ευρύ κοινό, αλλά εφόσον το αυτοκίνητο για εμάς είναι εργαλείο δουλειάς πρέπει να επεκταθεί και σε μέρος του κόστους αντικατάστασης του στόλου μας με “πράσινα” αυτοκίνητα».