Σ την πολιτιστική συμβολή της Ινδίας στον κόσμο συγκαταλέγονται αναμφίβολα το «Κάμα Σούτρα» και οι – σεξουαλικώς «φορτισμένες»- τοιχογραφίες και γλυπτές παραστάσεις που εντυπωσιάζουν τουρίστες και ειδικούς. Σήμερα πάντως η ινδική υποήπειρος φημίζεται για τον συντηρητισμό της και την «κουμπωμένη» κοινωνία της, όπου τα ζευγάρια κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο δημόσιου χλευασμού αν τολμήσουν… να πιαστούν χέρι χέρι στον δρόμο.
Ελάχιστη λοιπόν έκπληξη προκαλεί η τεράστια επιτυχία που σημειώνει η τελευταία συνεισφορά της Ινδίας του 21ου αιώνα στον κόσμο του ερωτισμού: το πρώτο online πορνογραφικό κόμικ της χώρας συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων «θεατών» στο Ιnternet, οι οποίοι «μπαίνουν» στον δικτυακό κόσμο του για μια μικρή δόση απόλαυσης παρέα με την τροφαντή και νυμφομανή νοικοκυρά «Σαβίτα Μπαμπχί».
Ανία και «περιπέτειες»
Ποια είναι η κυρία; Μια Ινδή με «πλούσια τα ελέη», που αγαπάει- αυτό δα έλειπε!- μεν τον σύζυγό της Ασχοκ Πατέλ, αλλά βαριέται αφόρητα τις ατέλειωτες ώρες της ημέρας που μένει μόνη στο σπίτι ενώ αυτός είναι απασχολημένος στο γραφείο του. Τα πολύχρωμα καρτούν περιγράφουν λεπτομερώς τις- διανθισμένες με αρκετή δόση χιούμορ- «περιπέτειές» της με κάθε άντρα που συναντά, από τον πλανόδιο πωλητή που γυρίζει πόρτα πόρτα ( «Μήπως μπορείτε να με βοηθήσετε;Εχει χαλάσει ο γάντζος...» ) ως τους δύο νεαρούς που ξεχειλίζουν από ενέργεια και των οποίων η μπάλα του κρίκετ καταλήγει στον κήπο της, αλλά και τον εξάδελφο με το «φοβερό κορμί» που την επισκέπτεται από τις ΗΠΑ. Σε κάθε επεισόδιο οι γενναιόδωρες αρετές της εγγυώνται την επιτυχία του στόχου. Ποιοι είναι όμως οι δημιουργοί της Σαβίτα Μπαμπχί; Η ιστοσελίδα των χρωματιστών καρτούν που εμφανίζεται στα αγγλικά, αλλά και σε πλήθος ινδικών διαλέκτων, αναφέρει ότι τα κόμικς είναι έργο της εταιρείας Ιndian Ρorn Εmpire (Αυτοκρατορία Πορνό της Ινδίας). Η τελευταία ωστόσο αρνείται πεισματικά να αφήσει τους δημοσιογράφους να μάθουν το παραμικρό για αυτήν την όλο και πιο δημοφιλή «νοικοκυρά».
Στην ιστοσελίδα και στο δικτυακό «φόρουμ», όπου γίνεται το ηλεκτρονικό «αλισβερίσι» με τη στρατιά των οπαδών της Σαβίτα, αυτοί που συμμετέχουν χρησιμοποιούν μόνο κωδικές ονομασίες. «Deshmukh» είναι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας και συγγραφέας του σεναρίου το οποίο βασίζεται, όπως πληροφορούνται οι συμμετέχοντες, στην «καυτή πραγματική σύντροφο της ζωής του». Παρομοίως, σχεδιαστές των καρτούν είναι οι «Dexta» και «Μad». Αν αναλογιστεί κανείς ωστόσο τη φύση των ιστοριών, αλλά και τις μυθικές διαστάσεις της ινδής νοικοκυράς- οι οποίες προσομοιάζουν μάλλον στο στυλ της ασυναγώνιστης Λάρα Κροφτ -, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι δημιουργοί είναι άνδρες ή, στη χειρότερη περίπτωση, έφηβοι που δεν στερούνται φαντασίας.
Εκτός από την απροθυμία της ομάδας των δημιουργών να μιλήσουν, υπάρχουν και άλλα «περίεργα» όσον αφορά αυτούς που βρίσκονται πίσω από τη Σαβίτα. Οχι μόνο χρησιμοποιούν συχνά αμερικανική αργκό, αλλά το «φόρουμ» όπου ανταλλάσσουν απόψεις αποκαλύπτει ότι δεν μιλούν καν «χίντι», επίσημη γλώσσα στην Ινδία. Την ίδια ώρα τόσο τα σκηνικά του κόμικ όσο και οι χαρακτήρες των καρτούν είναι εντελώς «ινδικοί». Για παράδειγμα, Μπαμπχί στα χίντι σημαίνει κουνιάδα. Και στη Βόρεια Ινδία ειδικά το φλερτ μεταξύ ενός άνδρα με τη γυναίκα του μεγαλύτερου αδελφού του αποτελεί ένα είδος άγραφης σεξουαλικής παράδοσης. Μήπως οι δημιουργοί είναι Ινδοί που επέστρεψαν στην πατρίδα τους από το εξωτερικό επιζητώντας να εξαργυρώσουν την πιπεράτη σύλληψή τους; Ποιος ξέρει… Το βέβαιο είναι ότι η διαδικτυακή αγορά ήταν ώριμη για ένα τέτοια εγχείρημα.
«Θεωρώ ότι η Ινδία ανέμενε εδώ και καιρό κάποιο είδος ώριμης και σύγχρονης πορνογραφίας» υποστηρίζει η κοινωνιολόγος Πατρίτσια Ομπερόι. Τα στοιχεία έρχονται να την επιβεβαιώσουν: από την έναρξη της λειτουργίας της τον περασμένο Μάιο η ιστοσελίδα έχει ως σήμερα συγκεντρώσει, κυρίως από «στόμα σε στόμα», περίπου 30.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Οπως συμβαίνει με τα «συμβατικά» κόμικς, κάθε μέρα «ανεβαίνει» μία νέα ιστορία- με τους δημιουργούς να είναι, όπως υποστηρίζουν, ανοικτοί στις προτάσεις του κοινού.
«Κοιτίδα ερωτισμού»
Παρά τη μακρά ιστορία της ως «κοιτίδας» κάποιων από τα μεγαλύτερα έργα ερωτισμού στην ιστορία της ανθρωπότητας (το «Κάμα Σούτρα» έχει ιστορία περίπου 2.000 ετών, ενώ οι ινδικές θεότητες απεικονίζονται γυμνόστηθες), η σύγχρονη Ινδία παραμένει μια χώρα αδέξια, φαινομενικά, όσον αφορά το «σεξ» και τις «σχέσεις».
Η σεξουαλικότητα που χαρακτήριζε κάποτε τη λαϊκή ινδική τέχνη, τον χορό και τη λογοτεχνία έχει προ πολλού εξανεμιστεί, με τον συντηρητισμό που έχει πάρει τη θέση της να είναι συχνά αποπνικτικός: στη σημερινή Ινδία οι περισσότεροι γάμοι εξακολουθούν να κανονίζονται από τους γονείς, η γυναίκα «πρέπει» να είναι παρθένα την πρώτη νύχτα του γάμου, τα εγκλήματα τιμής καλά κρατούν.
Κάποιες από αυτές τις στάσεις ζωής αλλάζουν, ενδεχομένως αργά, τουλάχιστον στα αστικά τμήματα της μορφωμένης Ινδίας. Παρά το γεγονός ότι το Μπόλιγουντ (η ινδική βιομηχανία κινηματογράφου) παραμένει «αγνό», λογοκρίνοντας αυστηρά τις ερωτικές σκηνές, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα μουσικά βιντεοκλίπ, τα οποία δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τις αμερικανικές παραγωγές.
Και στον χώρο των εκδόσεων έχει αρχίσει να πνέει ένα αεράκι αλλαγής, με το είδος της λογοτεχνίας που απευθύνεται σε νεαρές- και συνήθως μόνες τους- εργαζόμενες γυναίκες να γνωρίζει άνθηση, παρ΄ ότι το συγκεκριμένο στυλ πόρρω απέχει από αυτό που θεωρείται «πορνογραφία».
Ανεκτικές στάσεις
Τα κόμικς και τα μυθιστορήματα που βασίζονται σε κόμικς αποτελούν, όπως υποστηρίζει η Ουρβάσι Μπουτάλια , φεμινίστρια και εκδότρια η ίδια, ένα όλο και πιο σημαντικό κομμάτι των αγγλόφωνων εκδόσεων στην Ινδία. «Η επιτυχία της Σαβίτα Μπαμπχί αντανακλά τη μετατόπιση της ινδικής κοινωνίας προς μια πιο ανεκτική στάση» υποστηρίζει η κυρία Μπουτάλια.
Υπάρχουν ωστόσο και αυτοί που εκτιμούν ότι η έμπνευση για τη δημιουργία της Σαβίτα οφείλεται, εν μέρει τουλάχιστον, στην παρατεταμένη ατμόσφαιρα αυταρχισμού και καταπίεσης που επικρατεί. «Για να κάνεις καλή πορνογραφία πρέπει να έχεις υποστεί καταπίεση και ο ίδιος» υποστηρίζει ευθαρσώς ο Σαρνάθ Μπανερτζί , συγγραφέας μυθιστορημάτων κόμικς, ο οποίος συγγράφει αυτόν τον καιρό βιβλίο με ιστορίες που έχουν ως κεντρικό θέμα τη σεξουαλικότητα στην Ινδία.
Από το «Κάμα Σούτρα» στη σέξι Σαβίτα
Σ την πολιτιστική συμβολή της Ινδίας στον κόσμο συγκαταλέγονται αναμφίβολα το «Κάμα Σούτρα» και οι - σεξουαλικώς «φορτισμένες»- τοιχογραφίες και γλυπτές παραστάσεις που εντυπωσιάζουν τουρίστες και ειδικούς. Σήμερα πάντως η ινδική υποήπειρος φημίζεται για τον συντηρητισμό της και την «κουμπωμένη» κοινωνία της, όπου τα ζευγάρια κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο δημόσιου χλευασμού αν τολμήσουν... να πιαστούν χέρι χέρι στον δρόμο. Ελάχιστη λοιπόν έκπληξη προκαλεί η τεράστια ...
Σ την πολιτιστική συμβολή της Ινδίας στον κόσμο συγκαταλέγονται αναμφίβολα το «Κάμα Σούτρα» και οι - σεξουαλικώς «φορτισμένες»- τοιχογραφίες και γλυπτές παραστάσεις που εντυπωσιάζουν τουρίστες και ειδικούς. Σήμερα πάντως η ινδική υποήπειρος φημίζεται για τον συντηρητισμό της και την «κουμπωμένη» κοινωνία της, όπου τα ζευγάρια κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο δημόσιου χλευασμού αν τολμήσουν... να πιαστούν χέρι χέρι στον δρόμο. Ελάχιστη λοιπόν έκπληξη προκαλεί η τεράστια ...
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.