Την απόσυρση της προκήρυξης για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών της άγονης γραμμής που προβλέπει συνολικές επιδοτήσεις ύψους περίπου 70 εκατ. ευρώ ζήτησε χθες ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Απ.Βεντούρης. Κατηγόρησε εξάλλου το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας λέγοντας ότι «η σχετική προκήρυξη φωτογραφίζει συγκεκριμένες εταιρείες», τις οποίες ωστόσο δεν κατονόμασε.
Ο κ. Βεντούρης είπε ότι τον χειμώνα τα νησιά θα μείνουν χωρίς πλοία και αυτό αφενός διότι το υπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει για να έχει υπηρεσίες επιπέδου και αφετέρου η νέα προκήρυξη είναι πανομοιότυπη με την προηγούμενη, η οποία προκάλεσε τον σάλο με την υπόθεση της ανάθεσης γραμμής στον εφοπλιστή κ. Φ.Μανούση της εταιρείας ΣΑΟΣ.
Στον κ. Βεντούρη απάντησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθηγητής κ. Ι.Τζοάννος, ο οποίος σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «προτεραιότητα για το υπουργείο είναι η κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών με συνεχή ποιοτική αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Για να επιτευχθεί αυτό» προσθέτει «γίνεται πάντοτε διαβούλευση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) βάσει των προτάσεων τοπικών φορέων από διάφορες περιοχές της χώρας και χρηστών για διατύπωση γνώμης».
Στο ΣΑΣ συμμετέχουν, όπως είναι γνωστό, με δικαίωμα ψήφου εκτός από τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου και άλλους υπηρεσιακούς
Για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών προβλέπονται επιδοτήσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ
παράγοντες εκπρόσωποι της νομαρχιακής και δημοτικής αυτοδιοίκησης (ΕΝΑΕ, ΚΕΔΚΕ), των ναυτεργατών (ΠΝΟ), του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, των ναυτικών πρακτόρων, της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, του συνδικάτου χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών κ.ά. Επισημαίνεται ότι για τους διαγωνισμούς που επαναπροκηρύσσονται υπάρχουν ομόφωνες γνωμοδοτήσεις του ΣΑΣ. Ανταπαντώντας ο κ. Βεντούρης υποστηρίζει ότι ο κ. Τζοάννος «προσπαθεί να υπερασπισθεί ένα υπό κατάρρευση καθεστώς,του οποίου υπήρξε κεντρικός διαχειριστής» και τον καλεί να εναρμονισθεί με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και νομοθεσία.
«Οι άγονες γραμμές» σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης ακτοπλόων «κατά το παρελθόν αποτέλεσαν αντικείμενο πολιτικών παιχνιδιών», τα οποία αποτυπώνονταν στους όρους και στις προϋποθέσεις που έπρεπε να πληρούν τα πλοία μιας εταιρείας για να εκτελέσουν δρομολόγια σε άγονες γραμμές. «Δυστυχώς» αναφέρει «είχαμε ένα αδιαφανές σύστημα για τις άγονες γραμμές,μέσω του οποίου γίνονταν φωτογραφικοί διαγωνισμοί». Επίσης στη συνέντευξη οι ακτοπλόοι πρότειναν να αλλάξει ο καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων συμμετοχής στις άγονες γραμμές, ώστε να γίνει περισσότερο διαφανές το σύστημα.