Να υπάρχει η δυνατότητα συμψηφισμού κερδών και ζημιών από χρηματιστηριακές συναλλαγές μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα (π.χ., ενός έτους), η προκύπτουσα υπεραξία να φορολογείται αυτοτελώς στο τέλος του χρόνου με συντελεστή 10% και να υπάρχει αφορολόγητο πλαφόν κερδών της τάξεως των 50.000 ευρώ, όπως ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, προτείνει ως μέτρα βελτίωσης του νέου φορολογικού νομοσχεδίου ο ΣΜΕΧΑ. Οπως αναφέρθηκε, έγκριτοι καθηγητές του Συνταγματικού και του Διοικητικού- Φορολογικού Δικαίου υποστηρίζουν ότι εγείρονται υπόνοιες αντισυνταγματικότητας λόγω της διάκρισης μεταξύ ελλήνων και ξένων επενδυτών (καθώς οι ξένοι δεν θα πληρώνουν φόρο υπεραξίας) στον μη συμψηφισμό κερδών- ζημιών και στη διαφοροποίηση φυσικών- νομικών προσώπων.

«Γκρίζα περιοχή» θεωρείται η διάταξη περί φορολόγησης μερισμάτων σε περίπτωση διανομής αφορολόγητων αποθεματικών, επισημαίνοντας ότι, σε περίπτωση που ισχύσει, προκύπτει αναδρομική φορολόγηση για κέρδη προηγούμενων χρήσεων, κάτι που αντίκειται τόσο στο Σύνταγμα όσο και στην κοινοτική νομοθεσία.

Εν τω μεταξύ, με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής ο πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ κ. Αλ. Μωραϊτάκης κάνει λόγο περί της αντισυνταγματικότητας της διάταξης του άρθρου 16 του σχεδίου νόμου, ζητώντας να εξεταστεί από την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δ. Σιούφας τον διαβεβαίωσε ότι θα το πράξει. Ο πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ επανέλαβε επίσης τις σοβαρές επιφυλάξεις του συνδέσμου για τη δυνατότητα εφαρμογής του μέτρου επιβολής φόρου υπεραξίας (αν οι διατάξεις τεθούν σε ισχύ ως έχουν). Δήλωσε, μάλιστα, ότι μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ο ΣΜΕΧΑ θα το προσβάλει νομικά αν χρειαστεί, προκειμένου να κηρυχθούν αντισυνταγματικές και αντικοινοτικές οι σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου.