Τ ο μέτρο της κλιμακωτής απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας από το 2009 με κίνητρα για την αντικατάστασή τους, θα προτείνει το υπουργείο Μεταφορών για περίπου 1 ως 1,5 εκατ. αυτοκίνητα μη καταλυτικής τεχνολογίας (άνω της εικοσαετίας), το οποίο και θα επεκταθεί και στα οχήματα μικρότερης ηλικίας (πρώτη γενιά καταλυτικών) σε βάθος 5ετίας. Ωστόσο, τα τρία συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών και Οικονομίας, παρ΄ ότι έχουν συμφωνήσει στην εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε κοινή πρόταση.

Τα μέτρα που εξετάζονται για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων είναι αρχικά η μείωση της φορολογίας για την αγορά νέου, «καθαρού» αυτοκινήτου, σε ύψος που θα καθοριστεί ανάλογα με την ηλικία του αποσυρόμενου οχήματος. Μείωση ως και κατάργηση των τελών κυκλοφορίας για την αγορά καινούργιου αντιρρυπαντικού αυτοκινήτου και παράλληλα αύξηση των τελών ταξινόμησης (άδεια και πινακίδα κυκλοφορίας) και των τελών κυκλοφορίας για τα μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα.

Αντικίνητρα για την κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων άνω της 15ετίας.

Το ΙΟΒΕ, σε έκθεσή του για το ζήτημα αυτό, πρότεινε τη σταδιακή μείωση των τελών ταξινόμησης των νέων οχημάτων και τη μετάθεση του φορολογικού βάρους, από την κτήση, στη χρήση του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την έκθεση, ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών τα επόμενα χρόνια (ως το 2010) αναμένεται να αυξηθεί κατά 19,4%, σε σχέση με το 2006.

Η αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και των ελαφρών φορτηγών κατά 1 εκατ. οχήματα μέσα σε τρία χρόνια αναμένεται να έχει αρνητικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

«Είναι πολιτική της κυβέρνησης να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση και να προστατεύσουμε παράλληλατο περιβάλλον περιορίζοντας τους ρύπους.Οι λεπτομέρειες αυτής της πολιτικής θα καθοριστούν σε συνεννόηση μεταξύ των τριών συναρμόδιων υπουργείων» δήλωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης.