ΒΙΣΜΠΑΝΤΕΝ Στο γερμανικό κρατίδιο της Εσσης, στην εθνική οδό 455 προς το Φρίντμπεργκ, στήθηκε η πρώτη «πλαστική» γέφυρα στην Ευρώπη. Χαιρετίστηκε σαν τεχνολογικό επίτευγμα επειδή είναι πολύ ελαφριά, αλλά ανθεκτική. Ζυγίζει μόλις 58 τόνους διότι αποτελείται εξ ολοκλήρου από συνθετικές ύλες.

Η γέφυρα μήκους 27 μέτρων κατασκευάστηκε σε άλλο σημείο από εκεί όπου τοποθετήθηκε και στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ειδικά φορτηγά και συναρμολογήθηκε εν μια νυκτί.

Η κατασκευή μιας γέφυρας στη Γερμανία σημαίνει συνήθως ταλαιπωρία για τους οδηγούς. Τα αυτοκίνητα κινούνται αργά λόγω των έργων στον εθνικό δρόμο στον οποίο κατασκευάζεται, με αποτέλεσμα χιλιόμετρα καθημερινού μποτιλιαρίσματος.

Προκειμένου να αποφύγει το κόστος, το οποίο θα ήταν τεράστιο δεδομένου ότι το μποτιλιάρισμα μόνο μιας ημέρας κοστίζει 400.000 ευρώ, το κρατίδιο της Εσσης έδωσε παραγγελία στο Ινστιτούτο Στατικής Δόμησης και Γεωδαιτικών Κατασκευών του Πολυτεχνείου της Στουτγάρδης να αναπτύξει μια ελαφριά γέφυρα με συνθετικές ύλες.

Το ατού της «πλαστικής γέφυρας», όπως την αποκαλούν οι κατασκευαστές της, είναι το οδόστρωμά της, το οποίο είναι ελαφρό, ασυνήθιστα λεπτό και κοίλο.

«Οι συνθετικές ύλες είναι πιο ανθεκτικές ακόμη και από το ατσάλι,ανάλογα με το πώς και το πού τις χρησιμοποιείς. Το ενισχυτικό υλικό των συνθετικών υλών αυτής της γέφυρας δεν καταστρέφεται από το νερό ούτε από την υγρασία,σε αντίθεση με τις γέφυρες που είναι φτιαγμένες από ατσάλι, από μπετόν και βεβαίως από ξύλο» λέει ο επικεφαλής πολιτικός μηχανικός Μάρκους Γκάμπλερ. Η γέφυρα διαθέτει 137 αισθητήρες, οι οποίοι φροντίζουν για την ασφάλεια των οδηγών και για την οικονομία του κρατιδίου, καθώς μετρούν καθημερινά τη φθορά, αλλά και τον αριθμό των αυτοκινήτων που τη διασχίζουν.