Για μεθοδευμένη απαξίωση της Ολυμπιακής με τελικό στόχο τη συρρίκνωσή της και την οριστική διάλυσή της προς όφελος του ανταγωνιστή της κατηγόρησαν χθες την κυβέρνηση οι υπεύθυνοι του τομέα Μεταφορών του ΠαΣοΚ κκ. Ν.Σηφουνάκης,Χ.Τσιόκας και Φ.Χατζημιχάλης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Τα στελέχη του ΠαΣοΚ ανέφεραν ότι η κυβέρνηση από την επομένη των εκλογών της 7ης Μαρτίου του 2004 εφήρμοσε την πρακτική της μεθοδευμένης απαξίωσης της εταιρείας. Ο κ. Σηφουνάκης ανέφερε ότι « οι κυβερνώντες συμπεριφέρθηκαν ως τροχονόμοι των συμφερόντων που ανταγωνίζονται τις Ολυμπιακές Αερογραμμές» και υπογράμμισε ότι «έπαιξαν με την ασφαλέστερη εταιρεία αερομεταφορών στον κόσμο,όπως περίπου έπαιξαν με τις άγονες γραμμές στο Αιγαίο στην ακτοπλοΐα και όπως έπραξε ο κ. Αρ.Παυλίδης και ακύρωσε τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επίλυση του προβλήματος των άγονων γραμμών, το ίδιο έπραξε και τώρα η κυβέρνηση με τον εθνικό αερομεταφορέα».«Η κυβέρνηση λειτουργεί ως πειθαρχημένο εκτελεστικό όργανο συμφερόντων και εξελίξεων και στον τομέα των αερομεταφορών που δεν συνάδουν προς τις ανάγκες και την προοπτική της χώρας» είπε ο κ. Τσιόκας, ο οποίος τόνισε ότι «το πρόβλημα είναι η στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας,που λειτουργεί ως μεσίτης μεγάλων και ισχυρών συμφερόντων».
Τα στελέχη του ΠαΣοΚ υπενθύμισαν ότι ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ το 2005 προανήγγειλε το κλείσιμό της, ενώ και ο σημερινός υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης ανήγγειλε τον περασμένο Νοέμβριο το κλείσιμο των Ολυμπιακών Αερογραμμών.
Οπως είπαν, τα τρία τελευταία χρόνια εξελίσσεται το σχέδιο της πλήρους εγκατάλειψης και παράδοσης του μεριδίου της αγοράς που κατέχουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην ανταγωνίστρια εταιρεία, προς την οποία η εύνοια της κυβέρνησης αποδεικνύεται και από τον σκανδαλώδη τρόπο με τον οποίο προχώρησαν στην αυθαίρετη χωροθέτηση υποστέγων και πολυκαταστημάτων στο ΔΑΑ. Ανέφεραν ακόμη:
▅ Μόνο το 2008 οι ζημιές των ΟΑ θα φθάσουν στα 180 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα ανέλθουν σωρευτικά σε 480 εκατ. ευρώ.
▅ Μόνο το τελευταίο τρίμηνο οι ΟΑ απώλεσαν σημαντικά slots στην Ευρώπη, όπως στο Μόναχο και στη Φραγκφούρτη, ενώ έπονται και άλλα.
▅ Το ποσό των 27 εκατ. ευρώ ξεπέρασαν οι πληρωμές για τα αεροσκάφη wet lease, συμφωνίες οι οποίες ήταν ασύμφορες για τις ΟΑ.
▅ Από τα 46 αεροσκάφη που όφειλαν να έχουν οι ΟΑ για να εκτελέσουν το πτητικό τους πρόγραμμα, το 2008 διαθέτουν 10 λιγότερα, με αποτέλεσμα το πρώτο πεντάμηνο του έτους να ακυρωθούν 6.050 πτήσεις και να χαθούν 140.985 επιβάτες, που μεταπήδησαν σε ανταγωνίστρια εταιρεία, με αποτέλεσμα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές να περάσουν στη δεύτερη θέση στο αερομεταφορικό έργο εσωτερικού.
Το ΠαΣοΚ, τόνισαν, θα εργαστεί για τη συνέχεια της ύπαρξης της ιστορικής εταιρείας, θα αντιταχθεί στο ιδιωτικό μονοπώλιο που σχεδιάζεται να επιβληθεί και στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού θα επιβάλει κανόνες.
Το ΠαΣοΚ εγγυάται ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα παραμείνουν ο εθνικός αερομεταφορέας που θα εξυπηρετεί τους εθνικούς στόχους: τη σύνδεση της ακριτικής Ελλάδας με το μητροπολιτικό κέντρο και την επικοινωνία με τον Ελληνισμό της Διασποράς.
Τέλος, βουλευτές του ΠαΣοΚ εξέφρασαν αμφιβολίες για τη νομιμότητα της άδειας που δόθηκε στην Αegean Αirlines για την κατασκευή υποστέγου στο ΔΑΑ, συμπληρώνοντας ότι καταθέτουν επίκαιρη επερώτηση για τις ΟΑ.
Τι απαντά ο κ. Χατζηδάκης
Η κυβέρνηση έπαιξε με τις αερομεταφορές όπως περίπου με τις άγονες γραμμές στο Αιγαίο
«Το ΠαΣοΚ μας υπενθύμισε για μία ακόμη φορά πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημαπου αντιμετωπίζει η Ολυμπιακή» τόνισε με δήλωσή του ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ.Χατζηδάκης. Και πρόσθεσε ότι στην εταιρεία υπάρχει «δομικό πρόβλημα,που επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου και με τη διεθνή οικονομική κρίση.Αυτό το πρόβλημα επιδιώκει να αντιμετωπίσει εκ βάθρων η κυβέρνηση μέσα από δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία άλλη υγιής Ολυμπιακή,η οποία δεν θα έχει τα δομικά προβλήματα της σημερινής εταιρείας και θα είναι ελκυστική σε αξιόπιστους επενδυτές.Πολιτική της κυβέρνησηςείναι να κρατήσουμε το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής και να απαλλαγούμε από τα χρέη.Και η λύση αυτή θα βρεθεί ως το τέλος του χρόνου.Διερωτώμαι,όμως,ποια είναι η πολιτική του ΠαΣοΚ; Διότι ενώ όχι μόνο συμφωνούμε στη διάγνωση του προβλήματος, αλλά το ΠαΣοΚ υπερθεματίζει κιόλας ως προς την έκτασή του,η μόνη λύση που φαίνεται να προτείνει είναι η επέκταση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων μιας ζημιογόνου εταιρείας».