ΜΑΔΡΙΤΗ. Δύο 24ωρα μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Μαδρίτης, αναζητούνται τα αίτια της πτώσης του ΜD-82 αλλά και οι ταυτότητες των 153 νεκρών, μέσω DΝΑ, καθώς είναι αδύνατη η οπτική αναγνώριση των απανθρακωμένων πτωμάτων.

Από τα 22 παιδιά, ανάμεσά τους δύο βρέφη, που ήταν μέσα στο αεροπλάνο, μόνο τρία βγήκαν ζωντανά. Πνιγμένοι στον πόνο που σιγά σιγά δίνει τη θέση του στην αγανάκτηση, οι συγγενείς των θυμάτων απαιτούν δικαιοσύνη. Το δραματικό ερώτημα που θέτουν είναι γιατί δόθηκε άδεια απογείωσης αφού οι πιλότοι είχαν αναφέρει τεχνικό πρόβλημα στη διάρκεια της αμέσως προηγούμενης πτήσης.

Ακόμη και τώρα όμως η εταιρεία Spanair δηλώνει διά του εκπροσώπου της ότι «δεν συντρέχουν λόγοι» για να σταματήσουν τις πτήσεις τα υπόλοιπα 10 ΜD-82 που διαθέτει. Αν καθήλωνε τον στόλο της, θα ήταν σαν να παραδέχεται ότι το δυστύχημα οφείλεται σε κακή συντήρηση των αεροπλάνων της. Αυτό που προέχει είναι η αναγνώριση των νεκρών. Οι ιατροδικαστές είναι αναγκασμένοι να καταφύγουν στη μέθοδο του DΝΑ για να ταυτοποιήσουν τα ανθρώπινα κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί από τον τόπο της τραγωδίας. Η αναπληρώτρια πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαρία Τερέζα Φερνάντες ντε λα Βέγκα δήλωσε χθες ότι μόνο 59 νεκροί κατέστη δυνατόν να αναγνωρισθούν με τη μέθοδο των δακτυλικών αποτυπωμάτων. Στο νεκροτομείο του συνεδριακού κέντρου Ιfema της Μαδρίτης έχουν πολλή δουλειά ακόμη.

Από τους επιζήσαντες, τέσσερις παλεύουν ακόμη για τη ζωή τους, σε κρίσιμη κατάσταση. Πέντε όμως από τους νοσηλευόμενους σε «σοβαρή κατάσταση» παρουσιάζουν βελτίωση. Οκτώ άνθρωποι με πιο ελαφρά τραύματα παραμένουν στο νοσοκομείο για παρακολούθηση.

Η ισπανική κυβέρνηση δεν έχει δώσει ακόμη ονόματα επιβατών, αλλά διευκρίνισε ότι ταξίδευαν 19 αλλοδαποί, προερχόμενοι από 11 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Γαλλία, η Σουηδία, η Μαυριτανία, η Τουρκία, η Βραζιλία, η Ινδονησία, η Ιταλία, η Κολομβία και η Γκάμπια.

Τα μαύρα κουτιά εξετάζονται από ειδική επιτροπή η οποία συγκροτήθηκε για τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος, αλλά η έρευνα προμηνύεται δύσκολη και ενδέχεται να διαρκέσει έναν χρόνο, όπως ανέφερε κυβερνητική πηγή.

Εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας Spanair δήλωσε ότι το ένα από τα δύο κουτιά έχει υποστεί ζημιές. Είναι γνωστό πλέον ότι ο πιλότος είχε αναφέρει κατά την πρώτη προσπάθεια απογείωσης πρόβλημα στο σύστημα θέρμανσης του εισερχόμενου αέρα, βλάβη που αποκαταστάθηκε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως διαβεβαιώνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας.