Ανοδικά κινήθηκε χθες η Wall Street και τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια εξαιτίας της πτώσης του πετρελαίου, η τιμή του οποίου βρέθηκε κάτω και από τα 116 δολάρια το βαρέλι.

Η χθεσινή πτώση του ευρώ έναντι κυρίως του δολαρίου, αλλά και έναντι του γεν (ανέκαμψε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά εβδομάδων) ευεργέτησε τις μετοχές των εξαγωγικών βιομηχανιών της Ευρώπης. Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών εκτινάχθηκαν στα ύψη, καθώς οι εξελίξεις στις αγορές συναλλάγματος καθιστούν σαφώς ελκυστικότερες τις τιμές των προϊόντων τους στην αμερικανική αγορά. Διότι η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, αν και συρρικνούμενη λόγω της πιστωτικής και πετρελαϊκής κρίσης, παραμένει μακράν η μεγαλύτερη και η σημαντικότερη.

Ετσι, η μετοχή της Daimler ενισχυόταν κατά 4,2% χθες το μεσημέρι στην αγορά της Φραγκφούρτης, ενώ οι μετοχές της ΒΜW και της Ρorsche ενισχύονταν κατά 5,7% και 3,7 αντιστοίχως. Στο Παρίσι η μετοχή της Renault τα πήγαινε επίσης περίφημα, ενισχυόμενη κατά 3,6%. Εξυπακούεται ότι ο κλάδος αυτοκινήτου ευεργετείται τα μάλα και από την πτώση των τιμών του πετρελαίου (η μετοχή της ιαπωνικής Τoyota εκτινάχθηκε κατά 4,6% υψηλότερα χθες στην αγορά του Τόκιο), που δημιουργεί καλύτερες προοπτικές πωλήσεων και λόγω της ελπίδας ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά και επειδή τα αυτοκίνητα καίνε βενζίνη ή ντίζελ- και θα καίνε για πολύ ακόμη, ως φαίνεται, αφού οι κυβερνήσεις, υποκύπτουσες στις απαιτήσεις των πετρελαϊκών εταιρειών δεν ευνοούν την στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Από την άλλη πλευρά, οι μετοχές των πετρελαϊκών εταιρειών και οι μετοχές των μεταλλουργιών και των εταιρειών πρώτων υλών ευλόγως δέχονται πιέσεις. Στην Ευρώπη τα χαρτιά των μεγάλων πετρελαϊκών, όπως είναι η ΒΡ, η Royal Dutch Shell και η Τotal, εμφάνιζαν απώλειες που κυμαίνονταν από 1% ως 1,6%, καθώς η τιμή του αργού υποχωρούσε κάτω από τα 116 δολάρια το βαρέλι.