Οι καταναλωτές απαιτούν την πιστοποίηση και είναι διατεθειμένοι να δεχθούν και αυξημένες τιμές

Η αγορά των φυσικών καλλυντικών παρουσιάζει διεθνώς τα τελευταία χρόνια σημαντική ανάπτυξη, δημιουργώντας ευκαιρίες για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο προϊόντων προσωπικής περιποίησης. Η προτίμηση που επιδεικνύουν οι καταναλωτές, ιδιαίτερα των ανεπτυγμένων χωρών, στη χρησιμοποίηση προϊόντων με φυσικά συστατικά, αλλά και η αυξανόμενη επιθυμία τους για προϊόντα που περιέχουν όσο το δυνατόν λιγότερες τεχνητές και χημικές ουσίες, έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες στην παραγωγή μιας σειράς προϊόντων προσωπικής περιποίησης που παράγονται κατά βάση από φυσικά συστατικά.

Ωστόσο, παρά τη δυναμική ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, δεν υπάρχει σήμερα κοινά αποδεκτός ορισμός για το ποιο προϊόν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «φυσικό» και σε ποιο ποσοστό ένα προϊόν πρέπει να περιέχει φυσικά συστατικά. Γι΄ αυτό τον λόγο η έλλειψη Ευρωπαϊκού Προτύπου και Φορέα Πιστοποίησης καλύπτεται από δημόσιους ή ιδιωτικούς οργανισμούς πιστοποίησης στις μεγαλύτερες χώρες της ΕΕ.

Χαρακτηριστικό της δυναμικής που παρουσιάζει ο κλάδος των φυσικών καλλυντικών είναι ότι η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή αγορά εκτιμάται στα 10 δισ. ευρώ, ενώ την επόμενη πενταετία αναμένονται ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης 10%-15%. Στην Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές απαιτούν την πιστοποίηση των φυσικών καλλυντικών, για τα οποία είναι διατεθειμένοι να δεχθούν και αυξημένες τιμές, η αγορά των πιστοποιημένων φυσικών καλλυντικών εκτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ, ενώ το μέγεθος της αντίστοιχης αγοράς των ΗΠΑ εκτιμάται σε 5 δισ. δολάρια.

Στην Ελλάδα η αγορά φυσικών καλλυντικών άγγιξε το 2007 τα 70 εκατ. ευρώ, ποσό που, δεδομένων των τάσεων, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, ενώ ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει και η ως τώρα περιορισμένη αγορά των πιστοποιημένων φυσικών καλλυντικών.

Εκτός όμως από τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές, οι αραβικές χώρες και η Κίνα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για φυσικά προϊόντα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στις συγκεκριμένες αγορές η εταιρεία μας διαπίστωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για προϊόντα προσωπικής περιποίησης που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο και δραστηριοποιείται με τη σειρά Οlivia.

Η αγορά της Κίνας, καθώς και οι αγορές των αραβικών κρατών, αποτελούν πρόκληση και ευκαιρία για τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να διεισδύσουν σε νέες και αναπτυσσόμενες αγορές, έχουν τη τεχνογνωσία να προσφέρουν καινοτόμα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις αγοραστικές τάσεις που διαμορφώνονται, καθώς και την παραγωγική ικανότητα να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση των συγκεκριμένων αγορών.

Ο κ. Αδ. Λέντσιος είναι διευθύνων σύμβουλος της Ρlias ΑΒΕΕ.