Oι εργαζόμενοι και τα σωματεία τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη καταγγέλλουν εδώ και χρόνια ότι είναι ανύπαρκτα τα μέτρα ασφαλείας αλλά και ο έλεγχος από τις επιφορτισμένες γι΄ αυτόν επιτροπές. Το πλοίο που έγινε φέρετρο για τους οκτώ εργαζομένους προχθές θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται για επισκευή ή καθαρισμό σε δεξαμενή, ώστε να γίνουν με ασφάλεια οι εργασίες. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν εργάτες στο Πέραμα, επελέγη ο εργολάβος που είπε το «ναι» στη δουλειά με τις «άρπα κόλλα» συνθήκες εργασίας για να κερδηθεί χρόνος, άρα και χρήμα, για τους πλοιοκτήτες. Ο χρόνος είναι ισχυρό κίνητρο για τους εφοπλιστές και η πίεση για τα σίγουρα μεροκάματα, αν η δουλειά γίνει στα γρήγορα, αποδίδει. Το σύνθημα των πλοιοκτητών στη Ζώνη είναι «γρήγορα, γρήγορα» για να προλάβουν τα συμβόλαια μεταφορών που έχουν υπογράψει. Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος ανταποκρίνεται στο κυνήγι της ταχύτητας και της ποιότητας, που είναι και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι των ναυπηγείων στην Ουκρανία, στην Τουρκία, στη Βουλγαρία, τα οποία παρέχουν χειρότερη ποιότητα και πιο αργή δουλειά, αν και με χαμηλότερο κόστος.

«Η ζωή των ανθρώπων θυσία στο όνομα του κέρδους» λένε εργάτες στη Ζώνη. Μάλιστα το καλοκαίρι είναι περίοδος με έντονο φόρτο εργασίας. Πέρυσι ίδια εποχή, τον Ιούλιο, υπήρξε ένα ακόμη δυστύχημα στο Πέραμα. Τότε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά κ. Σ. Πουλικόγιαννης μιλούσε για 15 νεκρούς τα τελευταία έξι χρόνια, καθώς και για την ανάγκη να υπάρξουν έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας, ενώ κατήγγελλε ότι οι πενταμελείς επιτροπές υγιεινής και ασφαλείας που δημιουργήθηκαν με πίεση των εργαζομένων «υπονομεύονται από το κράτος». Οι επιτροπές αυτές δουλεύουν μόνο τις καθημερινές και ώρες γραφείου και, όπως σημείωνε, μπορούν να ελέγξουν δειγματοληπτικά ως 25 πλοία τον μήνα, όταν ο συνολικός αριθμός τους είναι 150. Μάλιστα ο κ. Πουλικόγιαννης ανέφερε χαρακτηριστικά το ατελέσφορο των όποιων ελέγχων γίνονται, μια και δεν έχουν καν εξειδικευμένο προσωπικό, σημειώνοντας ότι η υπονόμευση των ελέγχων είναι αναπόφευκτη, «όταν δεν έχουν ναυπηγούς,όταν ο επιθεωρητής εργασίας είναι πολιτικός μηχανικός και όταν ο χημικός ναυτιλίας που έχει διοριστεί είναι…της ζυθοποιίας».