Μείωση της τουριστικής κίνησης στην αγορά των οργανωμένων πακέτων ταξιδίων προβλέπει για το 2008 ο διευθύνων σύμβουλος της ΤUΙ Ηellas SΑ κ. Ν.Παπαθανάσης. Οπως σημειώνει οι ελλείψεις της χώρας στις τουριστικές υποδομές επηρεάζουν την κατάσταση και γίνονται πιο ορατές σε περιόδους ύφεσης όταν οι επιλογές βασίζονται στη σχέση αξίας-τιμής, «value for money». Η Αγγλία και η Γερμανία, χώρες που παραδοσιακά αποτελούν βασικές πηγές προέλευσης επισκεπτών για την Ελλάδα, παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη μείωση, ενώ η αύξηση που παρατηρείται από τις μικρότερες χώρες προέλευσης δεν επαρκεί για να καλύψει τη διαφορά. Παρόμοια εξάλλου εκτιμά ότι θα κινηθεί και η επόμενη χρονιά, με την αγορά να ανακάμπτει το 2010, αφού η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει την ψυχολογία των καταναλωτών οι οποίοι αναζητούν προορισμούς εκτός ευρωζώνης.

– Πώς εξελίσσεται η τουριστική κίνηση στη χώρα από απόψεως οργανωμένων πακέτων;

«Η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα από απόψεως οργανωμένων πακέτων δεν εξελίσσεται πολύ καλά εφέτος και προβλέπω μείωση περίπου στο-5%. Οι ελλείψεις της χώρας μας στις τουριστικές υποδομές επηρεάζουν και φαίνονται πολύ περισσότερο σε περιόδους ύφεσης όπως αυτή που διανύουμε, διότι οι επιλογές πλέον βασίζονται στο “value for money”. Ισχυρό ευρώ, ακρίβεια, έλλειψη υποδομών, έλλειψη εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού, καθαριότητα καθώς και άλλα είναι κάποια από τα σημαντικά θέματα».

– Ποιες χώρες-πηγές προέλευσης ξεχωρίζουν; Υπάρχουν σημαντικές μεταβολές;

«Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση, βασικές για την Ελλάδα, είναι η Αγγλία και η Γερμανία. Υπάρχει ωστόσο αύξηση από μικρότερες χώρες προέλευσης αλλά δεν είναι ικανές να αντιστρέψουν το τελικό ποσοστό».

– Ποιες περιοχές παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και ποιος είναι ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων;

«Ο προορισμός που παρουσιάζει σχετικά καλύτερα νούμερα είναι η Κως. Ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων είναι 10 με 11 ημέρες».

– Πώς διαμορφώνονται οι προτιμήσεις των επισκεπτών; Επηρεάζουν την αγορά των οργανωμένων πακέτων διακοπών;

«Η άσχημη παγκόσμια οικονομική κατάσταση επηρεάζει την ψυχολογία των καταναλωτών και κατά συνέπεια τον προγραμματισμό για διακοπές. Ζήτηση παρατηρείται για προορισμούς εκτός ευρωζώνης όπου ο καταναλωτής εκμεταλλεύεται την ισοτιμία του ευρώ σε σχέση με ξένα νομίσματα και τις ανταγωνιστικές τιμές».

– Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2009 σε σχέση με τις διεθνείς συνθήκες;

«Το 2009 προβλέπεται ότι θα είναι επίσης δύσκολη τουριστική σεζόν και προβλέπω ανάκαμψη από το 2010. Δεν θα υπάρξει βελτίωση εφόσον δεν αντιστραφεί το παγκόσμιο οικονομικό κλίμα διότι η οικονομία ειδικά όσον αφορά την κατανάλωση είναι σε, πολύ μεγάλο ποσοστό, θέμα ψυχολογίας».