Ατασθαλίες, περίεργες αναθέσεις έργων, αδήλωτα εμπορεύματα και προμήθειες με υπερβολικό κόστος διαπιστώνει στον ΟΣΕ και στις θυγατρικές εταιρείες του το κλιμάκιο της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ), το οποίο τις τελευταίες ημέρες κάνει φύλλο και φτερό όλες τις «σκοτεινές» υποθέσεις, αποκαλύπτοντας <?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>τη μία μετά την άλλη τις «αμαρτίες» του οργανισμού.

Στη χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων «Το Βήμα» προσθέτει σήμερα ακόμη μια περίεργη υπόθεση μίσθωσης ιδιωτικών λεωφορείων για τη μετακίνηση επιβατών. Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι ο ανάδοχος φέρεται στην προκειμένη περίπτωση να εισπράττει ως και τριπλάσιο τίμημα σε σύγκριση με άλλες, ανάλογες συμβάσεις μίσθωσης οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο ΟΣΕ λαμβάνει προσφορές μίσθωσης λεωφορείων αντί 1,80 ευρώ ανά χιλιόμετρο για πούλμαν 50 θέσεων το 2008- και με δεδομένη την τρελή κούρσα των τιμών του πετρελαίου-, έναν χρόνο νωρίτερα, το 2007, οι επιτροπές του ΟΣΕ ανακηρύσσουν αναδόχους με 4,60-6,00 ευρώ ανά χιλιόμετρο, με καπέλο δηλαδή 3-4 ευρώ.

Οι διαγωνισμοί για τη μεταφορά επιβατών γίνονται είτε λόγω προσωρινής περικοπής δρομολογίων εξαιτίας έργων είτε λόγω εκτάκτων συμβάντων όπως ατυχήματα. Μόνο σε μία περίπτωση γραφείο τουριστικών λεωφορείων έλαβε 500.000 ευρώ για τη μίσθωση μόνο δύο λεωφορείων. Επίσης το κλιμάκιο της ΥΠΕΕ ανακάλυψε στη Θεσσαλονίκη τρία βαγόνια με αδήλωτα εμπορεύματα, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι πιθανότατα είχαν κανονίσει να γίνει η μεταφορά χωρίς να το γνωρίζει ο ΟΣΕ. Σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΔΙΣΥ ΑΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) κ. Β. Μακαντάσης θα καταθέσει στον εισαγγελέα μηνυτήρια αναφορά σχετικά με το άλλο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε και έχει σχέση με τις συμβάσεις εκποίησης άχρηστου υλικού. Η μηνυτήρια αναφορά στηρίζεται σε πόρισμα το οποίο διαπιστώνει σοβαρές διαχειριστικές ανωμαλίες σχετικά με τις συμβάσεις εκποίησης άχρηστου υλικού από συγκεκριμένη υπηρεσία που είχε την ευθύνη της διενέργειας των διαγωνισμών <?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>και της διαχείρισης των συμβάσεων αυτών. Είναι μια υπόθεση που αφορά παραποίηση συμβάσεων και ουσιαστικά πλαστογράφηση της υπογραφής του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΔΙΣΥ ΑΕ, έτσι ώστε με αυτόν τον τρόπο οι ιδιώτες που έκαναν σύμβαση για την αποκομιδή του σκραπ από τον ΟΣΕ να κερδίζουν περισσότερα από αυτά που κανονικά έπρεπε να αποκομίζουν.

Αγνοια είχε, σύμφωνα με πληροφορίες, όλον αυτόν τον καιρό το υπουργείο Μεταφορών <?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>για τον δεύτερο συμπληρωματικό διαγωνισμό στο σύστημα ραδιοκάλυψης GSΜR του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, συνολικής αξίας 17 εκατ. ευρώ, ο οποίος είχε προκηρυχθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και στον οποίο συμμετείχε η εταιρεία Siemens.

Το υπουργείο πάγωσε τον διαγωνισμό προτού ανοίξουν οι τελικές προσφορές όταν πληροφορήθηκε ότι ο μεγάλος διαγωνισμός που είχε γίνει το 2005 και τον οποίο είχε κερδίσει η Siemens με προϋπολογισμό 68 <?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>εκατ. ευρώ μπορεί να συνδέεται με μίζες της τάξεως του 7%8% επί του συνολικού κόστους του προγράμματος. Οπως προκύπτει από σχετικό σημείωμα που βρίσκεται στη διάθεση της Εισαγγελίας Αθηνών, η προμήθεια δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2005, όταν δηλαδή συντάσσονταν οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου. Ο διαγωνισμός για το GSΜR έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2005 και υποψήφιες εταιρείες ήταν η Siemens και η Uninortel. Οι εταιρείες κατέθεσαν τις οικονομικές <?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>και τεχνικές προσφορές τους, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την αρμόδια επιτροπή της ΕΡΓΟΣΕ. Στην επιτροπή όμως υπήρχε διάσταση απόψεων για την προσφορά της Siemens. Ο πρόεδρος της επιτροπής κ. Ι.Κατσιούλης εισηγήθηκε τον αποκλεισμό της Siemens από τον διαγωνισμό εξαιτίας αποκλίσεων από τις τεχνικές προδιαγραφές, όμως τα άλλα δύο μέλη είχαν διαφορετική άποψη. Ετσι με 2 προς 1 το έργο κατακυρώθηκε στη Siemens.