Επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης μετά τη σημαντική ανάκαμψη που καταγράφηκε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και απώλειες στα μερίδια αγοράς του στις παραδοσιακές αγορές προέλευσης επισκεπτών, οι οποίες ακόμη δεν αντισταθμίζονται από την αξιοσημείωτη αύξηση στις υπερπόντιες (long haul) σημειώνει ο τουρισμός στη χώρα, σύμφωνα με μελέτη της GΒR Consulting που παρουσιάζεται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) στο πλαίσιο των συναντήσεων με τα μέλη των ξενοδοχειακών ενώσεων από τις 3 ως τις 5 Ιουνίου σε Βόλο, Λάρισα, Ρόδο και Θεσσαλονίκη. Στις κύριες πηγές του ελληνικού τουρισμού η μείωση του μεριδίου αγοράς ανέρχεται σε 7% (από 3,0% σε 2,8%) και σε 9% στο top 20 των ευρωπαϊκών χωρών (από 3,9% σε 3,6%). Αντίθετα οι υπερπόντιες χώρες παρουσιάζουν σημαντική αύξηση σε μερίδιο της τάξεως του 50% (από 0,4% σε 0,6%), ωστόσο η βάση εκκίνησης είναι πολύ χαμηλή και τα στοιχεία των δύο τελευταίων ετών δείχνουν αναστροφή της τάσης από τις ΗΠΑ. Η χώρα παρουσιάζει επίσης την εντονότερη εποχικότητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, γεγονός που καθιστά αναγκαία την προσαρμογή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις σύγχρονες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς με εξειδίκευση, αξιοποίηση του Διαδικτύου, αλλά και προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, σε συνδυασμό με τον καθορισμό στόχων για το μέγεθος και την ποιότητα του εισερχόμενου τουρισμού.

Οπως σημειώνεται εξάλλου, τα ειδικά προϊόντα συμβάλλουν στην άμβλυνση της εποχικότητας και συνοδεύονται από υψηλότερη τουριστική δαπάνη αποφέροντας υψηλότερα έσοδα, που είναι το ζητούμενο πέρα από τη μονομερή μεγιστοποίηση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών, με την επίτευξη της χρυσής τομής ανάμεσα στο «άριστο» μείγμα εισερχόμενου τουρισμού (αριθμός τουριστών Χ δαπάνη ανά τουρίστα) και στην οικολογική-κοινωνική προσαρμογή.