Οι νέοι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις μπαταρίες να εξελίσσονται συνέχεια και πλέον να παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις και ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης.

Στο σύνολό τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να κινηθούν για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ενώ η ταχυφόρτιση διαρκεί λιγότερο από μια ώρα. Παράλληλα με τη μείωση των ρύπων, ο κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει αυξημένη κλίμακα λειτουργικού κόστους.

Η πολιτική της ΕΕ επιβάλλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και συνεπώς θα αναμορφώσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, θέτοντας νέους ορίζοντες. Οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές του 2021, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος, καθώς απαιτεί συνδυασμό λύσεων.

Χώρες που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα περιβάλλοντος έχουν ήδη αποφασίσει πως η ηλεκτροκίνηση θα είναι το κύριο μέρος της λύσης για την επίτευξη των δεσμεύσεών τους απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ηλεκτροκίνηση είναι λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς μειώνονται δραματικά οι ρύποι, περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορύπανση.

Σε νηπιακό στάδιο τα πράγματα στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η υποδομή για την κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο. Δεν είναι μόνο η κρίση που ευθύνεται γι αυτή την κατάσταση, αλλά και η απουσία οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η πολύπλοκη διαδικασία για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης.

Όλα αυτά όταν σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, τα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα είναι λίγο περισσότερα από 8 εκατομμύρια με 60% αυτών να έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας την περίοδο 1997-2010 και 40% άδεια κυκλοφορίας πριν το 2000. Από αυτά, 86% χρησιμοποιούν βενζίνη και 13,3% πετρέλαιο. Όσον αφορά τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα αντιπροσωπεύουν μόλις 3,5% του συνόλου.