Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους της AirAsia που συνετρίβη τον Δεκέμβριο είχε σηκωθεί από τη θέση του και εκτελούσε μια «ανορθόδοξη διαδικασία», όταν ο συγκυβερνήτης έχασε κατά τα φαινόμενα τον έλεγχο, ανέφεραν πηγές προσκείμενες στην έρευνα για το δυστύχημα.

Όταν ο κυβερνήτης κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του ήταν ήδη πολύ αργά για να σωθεί το αεροσκάφος.

Οι λεπτομέρειες που έρχονται σταδιακά στο φως για τις τελευταίες στιγμές της πτήσης QZ8501 επικεντρώνονται κυρίως στη συντήρηση τους αεροσκάφους, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και την εκπαίδευση του πληρώματος, μολονότι Ινδονήσιοι αξιωματούχοι έχουν τονίσει δημοσίως ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα.

Το Airbus A320 κατέπεσε στη Θάλασσα της Ιάβας, ενώ κατευθυνόταν από τη Σουραμπάγια της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη, στις 28 Δεκεμβρίου 2014, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 162 επιβαίνοντες.

Το αεροσκάφος αντιμετώπιζε προβλήματα με ένα κομπιούτερ ελέγχου της πτήσης για πάνω από μία εβδομάδα.

Σύμφωνα με μία πηγή, ο κυβερνήτης είχε πετάξει με το αεροπλάνο αυτό, ενώ ήδη είχε εμφανίσει το πρόβλημα, λίγες ημέρες πριν από το δυστύχημα.

Η AirAsia διευκρίνισε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει την πληροφορία αυτή ενώ είναι σε εξέλιξη η έρευνα που διεξάγει η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας.

Σύμφωνα πάντως με το Reuters, το συγκεκριμένο πρόβλημα και ο τρόπος με τον οποίο το χειρίστηκαν οι πιλότοι φαίνεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας.

Το πρακτορείο Bloomberg ανέφερε την Παρασκευή ότι οι πιλότοι αρχικά προσπάθησαν να κάνουν επανεκκίνηση στον υπολογιστή και στη συνέχεια τράβηξαν τον ασφαλειοδιακόπτη για να τον αποσυνδέσουν.

Πηγές προσκείμενες στην έρευνα είπαν ότι με το θέμα φαίνεται πως ασχολήθηκε ο Ινδονήσιος κυβερνήτης Ιριγιάντο, την ώρα που ο λιγότερο έμπειρος συγκυβερνήτης, ο Γάλλος Ρεμί Πλεζέλ, πετούσε το αεροπλάνο.