Τέσσερις ακόμη εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο της Μόσχας τέθηκαν υπό κράτηση από τις ρωσικές αρχές στο πλαίσιο της έρευνας για τη συντριβή του αεροσκάφους του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του γαλλικού πετρελαϊκού ομίλου Total Κριστόφ ντε Μαρζερί, ενώ τις παραιτήσεις τους υπέβαλαν και έγιναν δεκτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Αντρέι Ντιακόφ και ο αναπληρωτής του Σεργκέι Σολντσόφ, ανακοίνωσε το αεροδρόμιο του Βνούκοβο.

Σύμφωνα με τη ρωσική ερευνητική επιτροπή, ο επικεφαλής της υπηρεσίας καθαρισμού των διαδρόμων τροχοδρόμησης του αεροδρομίου, ο υπεύθυνος για τον έλεγχο των πτήσεων, ο «εκπαιδευόμενος» ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας που ήλεγχε την απογείωση του αεροσκάφους και ο προϊστάμενός του, ο οποίος επέβλεπε, συνελήφθησαν και τέθηκαν υπό κράτηση στο πλαίσιο της έρευνας, διευκρινίζεται σε ανακοίνωση που αναφέρει ότι συνολικά πέντε εργαζόμενοι του αεροδρομίου έχουν προφυλακιστεί σε σχέση με την υπόθεση.

«Όπως εισηγείται η έρευνα, τα πρόσωπα αυτά δεν τήρησαν τους κανονισμούς ασφάλειας των πτήσεων και της εργασίας εδάφους, με συνέπεια να σημειωθεί η τραγωδία. Κρατούνται ως ύποπτοι», προσθέτει η ερευνητική επιτροπή.

Το αεροσκάφος του προέδρου του γαλλικού ομίλου συγκρούστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης με εκχιονιστικό όχημα στο αεροδρόμιο Βνούκοβο της Μόσχας πριν συντριβεί, προκαλώντας τον θάνατο και των τεσσάρων επιβαινόντων, του Κριστόφ ντε Μαρζερί, των δυο πιλότων και της αεροσυνοδού της πτήσης.

Ο οδηγός του εκχιονιστικού οχήματος Βλαντίμιρ Μαρτινένκο, ο οποίος ήταν σε κατάσταση μέθης τη στιγμή του δυστυχήματος σύμφωνα με τους ερευνητές, κάτι που διαψεύδει ο δικηγόρος του, έχει τεθεί υπό κράτηση για 48 ώρες αλλά δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη ενώπιον του δικαστηρίου.

Στις πρώτες εικόνες από την ανάκρισή του που προβλήθηκαν χθες από τα ρωσικά δημόσια τηλεοπτικά δίκτυα, ο Μαρτινένκο δήλωσε ότι «έχασε τον προσανατολισμό του». «Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι έμπαινα στην πίστα απογείωσης», δηλώνει.

Ο δικηγόρος του δήλωσε χθες ότι πελάτης του δεν εργαζόταν μόνος αλλά σε «φάλαγγα εκχιονιστικών οχημάτων».

Όπως δήλωσε, χρειάστηκε να βγει από το όχημά του για να εξακριβώσει αν είχε προσκρούσει σε εμπόδιο, με καθυστέρηση «30 με 40 δευτερολέπτων» τα οποία αρκούν «για να χάσω από τα μάτια την φάλαγγα».

«Η φάλαγγα των εκχιονιστικών οχημάτων απομακρύνθηκε από την πίστα, αλλά ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν πρόσεξε ότι ένα όχημα παρέμενε» εκεί, είπε ο δικηγόρος. «Το αεροσκάφος στη συνέχεια προσέκρουσε στο εκχιονιστικό πριν συντριβεί».

Οι ρώσοι ερευνητές που άρχισαν την ανάλυση «μαύρων κουτιών» της πτήσης μαζί με τους γάλλους συναδέλφους τους, είχαν επικρίνει την «εγκληματική αμέλεια» της διοίκησης του αεροδρομίου και δεν απέκλεισαν την υπαιτιότητα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Πηγή του αεροδρομίου Βνούκοβο που ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε χθες στο Γαλλικό Πρακτορείο, ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας που ήλεγχε την απογείωση του αεροσκάφους του προέδρου του γαλλικού ομίλου την ώρα του δυστυχήματος ήταν μια νεαρή δόκιμη που είχε προσληφθεί τον Αύγουστο.

Ωστόσο, αυτή ενεργούσε υπό την εποπτεία ενός γνωστού ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, του Αλεξάντρ Κρουγκλόφ, κυρίως από τον ρόλο του στην αποτροπή της συντριβής ενός αεροσκάφους το 2007 στο Βνούκοβο.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Υπηρεσίας έρευνας για την ασφάλεια της ρωσικής πολιτικής αεροπορίας Σεργκέι Ζάικο, για την ανάλυση των στοιχείων της πτήσης θα χρειαστούν «2-3 ημέρες».