Γεννήθηκε στη Νέα Ορλεάνη και μεγάλωσε σε καθολικό περιβάλλον. Στα 21 της, το 2001, αφού πέρασε από τον αγνωστικισμό και δεν έμεινε ικανοποιημένη, αναζητούσε μία θρησκεία που θα ανταποκρινόταν ταυτόχρονα στις φεμινιστικές πεποιθήσεις της και στις πνευματικές της ανησυχίες. Τελικά αποφάσισε να ασπαστεί το Ισλάμ. Πρόκειται για την αμερικανίδα συγγραφέα και μπλόγκερ Τερέσα Κόρμπιν, η οποία, όπως αναφέρει χαριτολογώντας σε πρόσφατο άρθρο της στο CNN, γνωρίζει ότι οι μουσουλμάνοι δεν είναι κάτι ομοιόμορφο, αλλά «βγαίνουν σε όλα τα… σχήματα, τα μεγέθη, τις συμπεριφορές, τους πολιτισμούς, τις εθνότητες και τις υπηκοότητες».

Στα 34 της σήμερα, η Κόρμπιν εξακολουθεί να θεωρεί εαυτήν φεμινίστρια, μένει στη Λουιζιάνα και αγωνίζεται για να γίνει αποδεκτή η μουσουλμανική πίστη στην αμερικανική κοινωνία στο πλαίσιο της ανεξιθρησκίας και του αλληλοσεβασμού. Το μπλογκ της λέγεται islamwich ( http://islamwich.com/ ) και διακρίνεται για την αίσθηση του χιούμορ και την ανεκτικότητά του, εξάλλου το όνομα προέρχεται από τις λέξεις Ισλάμ και… σάντουιτς και το σύνθημά της είναι «μία φέτα μουσουλμάνος, μία φέτα Αμερικανός και ό,τι υπάρχει ανάμεσα».

Από μικρή είχε ανησυχίες σχετικά με τη θρησκευτική πίστη. Οι διαβεβαιώσεις που της έδιναν κληρικοί και εκπαιδευτικοί δεν την κάλυπταν. Ετσι, ξεκίνησε το πνευματικό ταξίδι προς την αλήθεια, όπως η ίδια το αντιλαμβανόταν. «Αφού αμφισβήτησα ό,τι διδάχθηκα ως αληθινό και έψαξα στις αφηγήσεις, την ιστορία και τη δογματική διδασκαλία, ανακάλυψα αυτό το περίεργο πράγμα που λέγεται Ισλάμ» αναφέρει στο άρθρο της. Και τονίζει: «Το Ισλάμ είναι μια παγκόσμια θρησκεία που διδάσκει την υπομονή, την ταπεινότητα και την ισορροπία».
Επιπλέον, της έκανε μεγάλη εντύπωση πως διάσημοι μουσουλμάνοι διέπρεψαν στις επιστήμες, όπως ο Αλ Χουαρίζμι, ο πέρσης πατέρας της Αλγεβρας (781 – 850 μ.Χ.) και ο Αραβας Αββάς Μπιν Φιρνάς (810 – 887 μ.Χ.), ο πρώτος μη μυθικός άνθρωπος που πέταξε με αυτοσχέδιο πτητικό μηχανισμό, στην Ανδαλουσία του 9ου αιώνα μ.Χ. «Να μια θρησκεία που με προέτρεπε να ψάξω για απαντήσεις και να προβληματιστώ για τον κόσμο γύρω μου» έγραψε η Κόρμπιν.
Το Ισλαμικό Κράτος διαστρεβλώνει τον μουσουλμανισμό

Σε ό,τι αφορά το Ισλαμικό Κράτος και τη δράση του, η Κόρμπιν μιλά απολύτως απαξιωτικά. «Με εξοργίζει το γεγονός ότι ορισμένοι αυτοαποκαλούμενοι μουσουλμάνοι διαστρεβλώνουν τον ισλαμισμό στον βωμό των πολιτικών συμφερόντων». Επίσης συχνά στο μπλογκ της υπάρχουν αναφορές ενάντια στη στήριξη που προσφέρει η Σαουδική Αραβία σε ακραίους τζιχαντιστές.
Δεν διστάζει όμως να κατακρίνει και την άλλη μεριά, κρίνοντας απαράδεκτο το αδικαιολόγητο μίσος κατά των μουσουλμάνων εξαιτίας των ειδεχθών πράξεων μιας μειοψηφίας. Οπως γράφει, «το Ισλάμ διδάσκει τη διαφωνία και δεν θα πρέπει να οδηγεί στην ασέβεια. Οι περισσότεροι μουσουλμάνοι του πλανήτη επιζητούν την ειρήνη».
Η απόφαση της Κόρμπιν να ασπαστεί το Ισλάμ ήρθε σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, δύο μόλις μήνες μετά τις αιματηρές τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. «Οι πράξεις των αεροπειρατών με τρομοκράτησαν. Ωστόσο, στη συνέχεια πέρασα μεγάλο διάστημα προστατεύοντας τους μουσουλμάνους και τη θρησκεία τους από όσους κατέκριναν 1,6 δισεκατομμύρια ανθρώπων για τις πράξεις μιας πολύ μικρής ομάδας τους» γράφει η αμερικανίδα μπλόγκερ.



Προξενιό και ισλαμική μαντίλα από επιλογή

Εκείνη την εποχή βίωσε την επιθετικότητα και τον φόβο. «Με έφτυσαν, μου πέταξαν αβγά και με καταράστηκαν στον δρόμο». Ετσι, αποφάσισε να βρει την αγάπη σε κάποιον με ανάλογες εμπειρίες. Παντρεύτηκε, από επιλογή της, με προξενιό έναν Αμερικανό που επίσης είχε προσηλυτιστεί στο Ισλάμ. «Δώδεκα χρόνια μετά, εξακολουθούμε να ζούμε ευτυχισμένα» γράφει.
Αν και αρχικά η οικογένειά της εξέφρασε επιφυλάξεις, δεν τους φάνηκε τελείως παράλογο λόγω των θεολογικών της ενδιαφερόντων. Οι φίλοι της αν και ανησύχησαν για την ασφάλειά της, εν τούτοις ήταν περίεργοι να μάθουν κι άλλα. «Τα ψέματα είχαν τελειώσει. Δεν θα ήμουν άλλο αιχμάλωτη της γνώμης των άλλων. Υπερασπιζόμενη το Ισλάμ, ξεπέρασα τον φόβο μου και αποφάσισα να ενταχθώ με τα αδέρφια μου» λέει.
Η Κόρμπιν φορά καθημερινά τη μαντίλα της. Θεωρεί πως δεν την εμποδίζει να σκέφτεται και να δρα ελεύθερα. Πρόκειται για «ένα απλό μαντίλι» και μιμείται όσες πιστές μουσουλμάνες θέλουν «να ευχαριστήσουν το θεό και να είναι σεβαστές και προστατευμένες από τα βλέμματα των ανδρών».
Μεγαλώνοντας στη Δύση, όπου η γυναίκα αποτελεί αντικείμενο κριτικής και μαζικής κατανάλωσης, της φάνηκε υποκριτική η αντίληψη ότι μόνο στην Ανατολή η γυναίκα αντιμετωπίζεται υποτιμητικά. «Το Ισλάμ σέβεται τη γυναίκα και απεδείχθη πως είναι η θρησκεία που αντιπροσωπεύει καλύτερα τις φεμινιστικές μου πεποιθήσεις» λέει.

HeliosPlus