Μετά από αμέτρητες καθυστερήσεις, τεχνικά προβλήματα και σκανδαλώδεις υπερβάσεις κόστους, το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου αντιμετωπίζει άλλο ένα εμπόδιο: τα χρήματα στερεύουν, «και φαίνεται πιθανό ότι οι Γερμανοί φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν τον λογαριασμό», γράφει το Spiegel.

Επί μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος Χάρτμουτ Μέχντορν και η ομάδα του επιμένουν ότι το προβληματικό σύστημα πυρασφάλειας του αεροδρομίου είναι το μόνο εμπόδιο που απομένει πριν από τα εγκαίνια.

Αλλά τώρα, η προσοχή έχει στραφεί στη χρηματοδότηση του έργου, καθώς «τα οικονομικά προβλήματα της κοινοπραξίας του αεροδρομίου είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντικά με τις τεχνικές δυσκολίες», γράφει σε εκτενές ρεπορτάζ το γερμανικό περιοδικό.

Οι ανησυχίες αυξάνονται τώρα μεταξύ των ιδιοκτητών του αεροδρομίου – τα κρατίδια του Βερολίνου και του Βραδεμβούργου, και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας – ότι ακόμη και όταν ανοίξει το αεροδρόμιο δεν θα είναι σε θέση να επιστρέψει τα δάνεια των δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δαπανηθεί για την κατασκευή του.

Η ενδεχόμενη χρεοκοπία είναι το τελευταίο σε μια σειρά προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο, καθυστερώντας τις εργασίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προσδιοριστεί ακόμα η ημερομηνία παράδοσης του έργου.

Τα προβλήματα στο χώρο του αεροδρομίου, που επρόκειτο αρχικά να αποτελέσει ένα από τα πιο εκσυγχρονισμένα στον κόσμο, με αρχικό κόστος 4,3 δισ. ευρώ, είναι πολλά και πολύπλοκα.

Ελαττώματα στον σχεδιασμό, ηλεκτρολογικά θέματα, τεχνικές λεπτομέρειες που δεν έχουν προσεχθεί, μέχρι και ο ισχυρισμός ορισμένων ότι η έκταση δεν είναι αρκετά μεγάλη για την κατασκευή του αεροδρομίου, έχουν κάνει τις φήμες να οργιάζουν για κατεδάφιση των κατασκευών και ανοικοδόμηση από την αρχή.

Το αεροδρόμιο «Βερολίνο –Βραδεμβούργο –Βίλι Μπραντ (BER)» – ονομασμένο προς τιμήν του αείμνηστου καγκελάριου της Δυτικής Γερμανίας – είχε αρχικά προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2010, αντικαθιστώντας τα τρία αεροδρόμια της πόλης.
«Το ήδη δυσθεώρητο ποσό που έχει ήδη διατεθεί θα συνεχίσει να αυξάνεται», εκτιμά το Spiegel. Ο αρχικός προϋπολογισμός των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ του 2004 σήμερα έχει φθάσει τα 4,3 δισ. ευρώ, και ελάχιστοι πιστεύουν ότι αυτό θα είναι το τελικό κόστος.