Συνεχίζονται οι έρευνες στη θάλασσα της Νοτίου Κορέας για τυχόν επιζώντες του ναυαγίου που βύθισε στο πένθος την κοινωνία της χώρας.

Ο καπετάνιος του μοιραίου πλοίου δήλωσε ότι άργησε να δώσει εντολή εκκένωσης θέλοντας να αποφύγει τα χειρότερα: «τα ρεύματα και το κρύο θα είχαν σαν αποτέλεσμα να παρασυρθούν οι επιβάτες» ισχυρίστηκε.


Ενταλμα σύλληψης του καπετάνιου

Νοτιοκορεάτες εισαγγελείς εξέδωσαν σήμερα ένταλμα σύλληψης του καπετάνιου και δύο ακόμα μελών του πληρώματος του πλοίου στο οποίο επέβαιναν εκατοντάδες μαθητές λυκείου και το οποίο ναυάγησε στα μέσα της εβδομάδας ανοικτά της Νότιας Κορέας.

Νωρίτερα σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών, την ώρα που το πλοίο πήρε κλίση και άρχισε να βυθίζεται, στο πηδάλιο βρισκόταν ο τρίτος αξιωματικός, ενώ ο πλοίαρχος, Λι Τζουν Σοκ, πιθανόν δεν βρισκόταν στη γέφυρα.

Παράλληλα, οι έρευνες των δυτών συνεχίζονται, ωστόσο οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί έστω και μερικοί από τους 270 επιβάτες που αγνοούνται, εξανεμίζονται.

Ο επίσημος απολογισμός των θυμάτων του τραγικού ναυαγίου έχει φτάσει στους 28 νεκρούς, ενώ 268, μεταξύ των οποίων και δεκάδες μαθητές, εξακολουθούν να αγνοούνται.

Η ομάδα η οποία διεξάγει τις έρευνες για τα αίτια και τις συνθήκες του ναυαγίου επικεντρώνεται στο ρόλο του 69χρονου πλοιάρχου και στις ενέργειες του πληρώματος.

Τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν διευκρινιστεί ακόμη, ωστόσο ειδικοί αναφέρουν είτε ότι χτύπησε σε βράχια, είτε ότι γύρισε απότομα, με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί το φορτίου του και έτσι να πήρε κλίση.

Ο πλοίαρχος «ενδέχεται να μην βρισκόταν στη γέφυρα» όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και «το πρόσωπο το οποίο βρισκόταν στο πηδάλιο εκείνη τη στιγμή ήταν ο τρίτος αξιωματικός», είχε δηλώσει νωρίτερα ο γενικός εισαγγελέας Παρκ Τζάε Οκ, ο οποίος έχει τεθεί επικεφαλής της ομάδας που διεξάγει την έρευνα για το ναυτικό δυστύχημα.

Οι γονείς των μαθητών που αγνοούνται μετά το ναυάγιο την Τετάρτη ενός οχηματαγωγού στα ανοικτά της Νότιας Κορέας κατηγόρησαν για ανικανότητα την κυβέρνηση της χώρας, τα σωστικά συνεργία, αλλά και το πλήρωμα του πλοίου.

Επίσης, θεωρούν τον πλοίαρχο του φέρι ως τον βασικό υπεύθυνο για το ναυάγιο, μερικές ώρες αφού ο ίδιος και η εταιρεία στην οποία ανήκει το οχηματαγωγό πλοίο ζήτησαν συγγνώμη για την τραγωδία.

Ο πλοίαρχος Λι Τζουν Σέοκ αντιμετωπίζει ενδεχόμενη απαγγελία κατηγοριών, περιλαμβανομένης της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της παραβίασης του νόμου περί των όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας, μετέδωσε το δίκτυο KBS.

Τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν τον καπετάνιο με κουκούλα να λέει: «Ζητώ συγγνώμη από τους επιβάτες, τα θύματα και τις οικογένειές τους».

Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι ο πλοίαρχος και μερικά μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το σκάφος την ώρα που άλλα μέλη του πληρώματος καλούσαν τους επιβάτες να μείνουν εκεί όπου βρίσκονταν, καθώς το πλοίο άρχιζε να βυθίζεται, περίπου 25 χλμ. νοτιοδυτικά του Τζιντό, ενός μεγάλου νοτιοκορεάτικου νησιού.

Πάντως η οργή και η αγανάκτηση των συγγενών των θυμάτων μεγαλώνουν καθημερινά. Κυρίως οι γονείς των μαθητών επικρίνουν έντονα τις αρχές, τις οποίες κατηγορούν για αδιαφορία και ψεύδη.

«Η κυβέρνηση είπε ψέματα χθες», δήλωσε άνδρας, που είπε ότι μιλά εξ ονόματος όλων των γονιών, σε μια παρέμβαση που μεταδόθηκε απευθείας από την νοτιοκορεάτικη τηλεόραση.

«Σας ρωτώ όλους: Έτσι γίνονται τα πράγματα στη Νότια Κορέα; Σας παρακαλούμε μία ακόμη φορά, σας παρακαλώ, σώστε τα παιδιά μας».

Ο ίδιος είπε ότι στο σημείο της τραγωδίας έχει δει μερικά σκάφη και δύτες και όχι 500 δύτες, 169 πλοία και 29 αεροπλάνα, όπως ισχυρίζεται η νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Εικόνες που μετέδωσαν τηλεοπτικοί σταθμοί δείχνουν ότι το πλοίο βρίσκεται πλέον ολόκληρο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τρεις γερανοί έχουν φτάσει στο σημείο προκειμένου να προσπαθήσουν να μετακινήσουν το φέρι σε άλλο σημείο με λιγότερα ρεύματα.

Εκατοντάδες δύτες που βρίσκονται στο σημείο του δυστυχήματος, περίπου 20 χιλιόμετρα από τις νοτιοδυτικές ακτές την Νότιας Κορέας, δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εισέλθουν στο πλοίο εξαιτίας των ισχυρών ρευμάτων και των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Στο μεταξύ τα σωστικά συνεργεία εγχέουν οξυγόνο στην αίθουσα του εστιατορίου του πλοίου όπου πιστεύεται ότι βρίσκονταν οι περισσότεροι επιβάτες την ώρα του δυστυχήματος.

Τα αίτια της τραγωδίας δεν είναι ακόμη γνωστά. Πολλοί επιβάτες που διασώθηκαν δήλωσαν ότι άκουσαν έναν δυνατό θόρυβο και στη συνέχεια το φέρι ακινητοποιήθηκε απότομα, γεγονός που ενδέχεται να σημαίνει ότι το πλοίο χτύπησε στο βυθό ή σε κάποιο βυθισμένο αντικείμενο. Οι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι είναι πιθανό το φορτίο του Sewol, περίπου 150 αυτοκίνητα, να μετακινήθηκαν, αποσταθεροποιώντας το.

Ο πλοίαρχος από την πλευρά του λέει ότι δεν χτύπησε σε ύφαλο.

Στις τάξεις του σχολείου Ντανουόν, στο οποίο φοιτούσαν οι αγνοούμενοι μαθητές, οι συμμαθητές τους αφήνουν μηνύματα στα θρανία τους, στους πίνακες και τα παράθυρα ζητώντας την ασφαλή επιστροφή των φίλων τους.

«Θα σε δω ξανά, θα σου πω ότι σε αγαπώ γιατί δεν στο έχω πει αρκετά», γράφει ένα από τα μηνύματα.

Δεκατέσσερις μαθητές και δάσκαλοι αυτού του λυκείου, που βρίσκεται στην πόλη Ασάν, μια βιομηχανική πόλη στα περίχωρα της Σεούλ όπου ζουν κυρίως εργάτες σε εργοστάσια και οικογενειάρχες της μεσαίας τάξης, έχουν βρεθεί νεκροί μετά το ναυάγιο, ενώ 247 εξακολουθούν να αγνοούνται.