Ειδικοί της εκπαίδευσης εκτιμούν ότι η «ταμπλέτα» μπορεί να γίνει ένα από τα βασικά εργαλεία των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στη Βρετανία, ειδικά μετά από τη δημοσίευση μιας νέας έρευνας που αποκαλύπτει πως το γκάτζετ αυτό συνιστά από μόνο του κίνητρο μάθησης για παιδιά ηλικίας 11 έως 18 ετών.
Η έρευνα έγινε από την εταιρεία Family Kids and Youth για λογαριασμό της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Tablets For School (Ταμπλέτες στα Σχολεία) κι ειχε ως στόχο να μελετηθεί η εξοικείωση των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου με τα γκάτζετ αυτά που μπαίνουν ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας.
Η ερευνά έδειξε πως από τα 21 Γυμνάσια και Λύκεια όπου μοιράστηκαν ταμπλέτες, στα 17 εξ’ αυτών οι καθηγητές δήλωσαν πως οι συσκευές αυτές τόνωσαν το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση κι ενθάρρυναν ακόμη περισσότερο το να κάτσουν από μόνα τους πάνω από τον υπολογιστή και να αυξήσουν τις γνώσεις τους.
Επίσης, το 75% των γονιών των μαθητών αυτών τόνισαν πως οι ταμπλέτες βοήθησαν τα παιδιά τους να είναι πιο συγκεντρωμένα με το διάβασμα που είχαν να κάνουν στο σπίτι. Τέλος, οι καθηγητές επεσήμαναν πως οι περιπτώσεις κακής χρήσης των γκάτζετ αυτών αποτελούσε ένα πολύ μικρό πρόβλημα, σε σχέση πάντα με τα πιθανά οφέλη.
Εξάλλου, σύμφωνα με μια πρόσφατη αμερικανική έρευνα, ένα στα τρία παιδιά στις ΗΠΑ μαθαίνει σήμερα να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές συσκευές – από κινητά μέχρι υπολογιστές -, πριν ακόμη μιλήσει. Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτής της δημοσκόπησης, που χρηματοδοτήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό αμερικανικό οργανισμό Common Sense Media, περίπου το 29% των παιδιών ηλικίας από ενός έως τριών ετών γνωρίζει στοιχειωδώς πώς να χρησιμοποιεί ταμπλέτες ή smartphones. Αρκετά παιδιά μάλιστα εξοικειώνονται με τις ηλεκτρονικές συσκευές προτού καν φτάσουν στην ηλικία των έξι ετών.
Προσοχή όμως : σύμφωνα με οδηγία της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, καλό είναι μέχρι την ηλικία των δύο ετών τα παιδιά να μην περνάνε πολλές ώρες μπροστά σε οθόνες.