Σύμφωνα με έρευνα του London Institute of Education τα παιδιά με φιλοδοξίες έχουν περισσότερη αισιοδοξία για το μέλλον σε σχέση με εκείνα που δεν θέτουν υψηλούς στόχους.

Η έρευνα διεξήχθη σε περίπου 11.000 παιδιά ηλικίας 7 ετών και βασίστηκε σε στοιχεία της Millennium Cohort Study, η οποία παρακολουθεί 19.000 παιδιά από όλη τη Βρετανία από τη γέννησή τους (2000 – 2001) μέχρι και την ενηλικίωση τους.

Η έρευνα έγινε με τη μορφή χορήγησης ερωτηματολογίων σε παιδιά και στις οικογένειες τους, Τα παιδιά ερωτήθηκαν σχετικά με τα όνειρά τους, πώς φαντάζονται τον εαυτό τους στο μέλλον και τι επάγγελμα θα ήθελαν να ακολουθήσουν όταν μεγαλώσουν. Οι οικογένειες των παιδιών ερωτήθηκαν σχετικά την προσωπικότητα των παιδιών, τα «δυνατά» στοιχεία του χαρακτήρα τους αλλά και για τις «αδυναμίες» τους, αλλά και για το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της οικογένειας, το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα.

Από την έρευνα προέκυψε ότι τα παιδιά που προέρχονταν από οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες αλλά είχαν όνειρα και φιλοδοξίες για το μέλλον αντιμετώπιζαν λιγότερα συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς, σε σχέση με εκείνα που έβλεπαν το μέλλον δυσοίωνο. Επιπλέον, έδειχναν περισσότερο ενδιαφέρον για επαγγέλματα που σχετίζονται με τον άνθρωπο και την προσφορά (ιατρός, δάσκαλος, πυροσβέστης, αστυνομικός), σε σχέση με τα παιδιά που προέρχονταν από εύπορες οικογένειες.

Ενα ακόμα ενδιαφέρον συμπέρασμα της έρευνας είναι τα αγόρια στρέφονται περισσότερο σε επαγγέλματα που προσδίδουν φήμη, δόξα και πλούτο σε αντίθεση με τα κορίτσια που δείχνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για επαγγέλματα που προσδίδουν κύρος και επαγγελματική ανέλιξη.