Ο Λόρδος Νόρμαν Φόστερ, εκ των πλέον διασήμων αρχιτεκτόνων παγκοσμίως, έδωσε στο φως της δημοσιότητας πλάνα για την δημιουργία του νέου αεροδρομίου, του μεγαλύτερου στο κόσμο, μεγάλο τμήμα του οποίου θα επεκτείνεται στην επιφάνεια του ποταμού Τάμεση.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα είναι το πρώτο πλωτό διεθνές αεροδρόμιο, θα έχει 200.000 αφίξεις και απογειώσεις τη μέρα και θα δέχεται 150 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, τον διπλάσιο αριθμό επιβατών που δέχεται το αεροδρόμιο Χίθροου. Το αεροδρόμιο, το οποίο εκτιμάται ότι, εάν η σχετική πρόταση γίνει δεκτή, θα κοστίσει με σημερινές τιμές 46 δισ. ευρώ, θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και θα συνδέεται με την αγλική ενδοχώρα με γέφυρες και τούνελ που θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από γιγάντιες τουρμπίνες νερού. Παράλληλα θα χτιστεί ένας νέος υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός για ευκολότερη πρόσβαση του κοινού.

Το Thames Estuary ( «Εκβολές του Τάμεση»), όπως ονομάζεται, θα διαθέτει τέσσερις διαδρόμους για τα αεροσκάφη, πάνω σε δύο τεχνητά νησιά. Ο βρετανός αρχιτέκτονας, ο οποίος σχεδίασε και το νέο στάδιο Ουέμπλεϊ, δήλωσε πως σκέφτηκε την περιοχή αυτή γιατί θα περιορίσει τον θόρυβο που προκαλούν τα αεροπλάνα στις κατοικημένες περιοχές. Ήδη έχει την στήριξη του δημάρχου της πόλης Μπόρις Τζόνσον που θεωρεί πως ένα τέτοιο αεροδρόμιο θα δώσει λύση στο πρόβλημα του Λονδίνου, καθότι το Χίθροου αποτελεί ένα «κατασκευαστικό λάθος της δεκαετίας του 1960». Ο δήμαρχος επισημαίνει πως αν κατασκευαστεί και άλλος διάδρομος στο Χίθροου, όπως προωθούν οι Συντηρητικοί, θα αυξηθούν στις 702.000 ετησίως οι πτήσεις, μεγαλώνοντας την ηχορύπανση και τον κίνδυνο δυστυχήματος στη βρετανική πρωτεύουσα.
Το φιλόδοξο σχέδιο έχει μπει στο στόχαστρο των περιβαλλοντικών οργανώσεων, οι οποίες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει το αεροδρόμιο στα 200.000 αποδημητικά πουλιά που επισκέπτονται τις όχθες του Τάμεση, ενώ προειδοποιούν και για τον κίνδυνο ατυχημάτων από σμήνη πτηνών τα οποία μπορούν να φράξουν τους κινητήρες.