Αντιδράσεις στους κύκλους της ιταλικής υψηλής κουζίνας έχει προκαλέσει η συνεργασία του διάσημου σεφ Γκουαλτιέρο Μαρκέζι – του πρώτου σεφ της Ιταλίας το εστιατόριο του οποίου τιμήθηκε με τρία αστέρια στον κατάλογο της Michelin – με την αλυσίδα εστιατορίων McDonald’s.

Ο ηλικίας 81 ετών Μαρκέζι δημιούργησε για το ιταλικό παράρτημα της αμερικανικής εταιρίας δύο χάμπουργκερ και μία σος. Αυτό προκάλεσε ρίγος στους οπαδούς της γαστριμαργικής «καθαρότητας» και ορκισμένους εχθρούς του «γρήγορου φαγητού», όπως Ρομπέρτο Μπουρντέζε, ο επικεφαλής της οργάνωσης «Ιταλικό Αργό Φαγητό», η οποία μάχεται εναντίον της επικράτησης των εστιατορίων «φαστ φουντ».

«Είναι ένα κυνικό τέχνασμα του μάρκετινγκ. Ο κύριος Μαρκέζι υπήρξε ένας λαμπρός ανανεωτής της ιταλικής κουζίνας. Αλλά η συγκεκριμένη ενέργεια αφήνει μία ξινή γεύση στο στόμα» δήλωσε ο κ.Μπουρντέζε.

Ο σεφ δεν απάντησε μέχρι στιγμής, ενώ ο πρόεδρος της McDonald’s Italia, Ρομπέρτο Μάζι, απέκρουσε την κριτική, σπεύδοντας μάλιστα να διαβεβαιώσει ότι «με αυτή τη συνεργασία ένα όνειρο έγινε πραγματικότητα».

Ενα από τα νέα προϊόντα που φέρουν την υπογραφή του κορυφαίου ιταλού σεφ είναι το χάμπουργκερ «Vivece», το οποίο – εκτός από το κλασικό μπιφτέκι – περιλαμβάνει μπέικον, αλατισμένο σπανάκι, μαριναρισμένα κρεμμύδια, μαγιονέζα και μουστάρδα.

Στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας τον περασμένο Σεπτέμβριο δείχνουν ότι στην Ιταλία η παιδική παχυσαρκία είναι η χειρότερη στην Ευρώπη : περισσότερα από ένα τρίτο των παιδιών είναι είτε υπέρβαρο, είτε παχύσαρκο, στην ηλικία μόλις των οκτώ ετών.